paulvr Geplaatst: 13 oktober 2013 Geplaatst: 13 oktober 2013 Recentelijk ontving ik onderweg in mijn campertje een rijtje Belgische dvb-t zenders bij een scan. Maar toen ik erop wilde afstemmen bleef het beeld zwart. Kan iemand mij vertellen of zenders als VRT één, canvas en ketnet een of andere kaart vereisen voor ontvangst, of had ik gewoon te weinig signaal? Normaliter krijg ik voor te weinig signaal een foutmelding, dat gebeurde in dit geval niet waardoor ik de indruk krijg dat het vrij ontvangen van Belgische dvb-t door codering onmogelijk is. Maar ik kreeg ook geen foutmelding die zegt dat het om een gecodeerd programma ging dus ik ben wat verward. speciale interesse: C-Band
Oplossing Sprietje Geplaatst: 13 oktober 2013 Oplossing Geplaatst: 13 oktober 2013 Misschien heb je wat aan deze informatie: http://www.vrt.be/ontvangst-dvb-t?print=1
OFDM Geplaatst: 13 oktober 2013 Geplaatst: 13 oktober 2013 Staat er al een verandering naar T2 en/ of MPEG-4 aan te komen voor de publieke omroep in Vlaanderen/ of Wallonië?
paulvr Geplaatst: 14 oktober 2013 Auteur Geplaatst: 14 oktober 2013 Hartelijk dank Sprietje, ik ontving de signalen inderdaad op de oude analoge kanalen van Genk, dus kanaal 44 en 47. Maar wel vreemd dat mijn tv-toestelletje dat voor de Nederlandse zenders wel netjes meldt of ze gecodeerd zijn of niet dat voor die Belgen niet meldt. Maar goed, ik ben weer een stukje wijzer geworden speciale interesse: C-Band
gors Geplaatst: 21 oktober 2013 Geplaatst: 21 oktober 2013 kleine aanvulling: Teletenne, via Telenet dus, is DVB-T2 ipv DVB-T Het bovenvereld artikel is van 2011
mebo870 Geplaatst: 21 oktober 2013 Geplaatst: 21 oktober 2013 De VRT zenders zijn vrij te ontvangen met een DVB-T1 tuner Daarnaast zitten ze nog een keer in het Teletenne pakket (gecodeerd) maar dat is DVB-T2 The key to happiness. Stay away from idiots
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen