Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Op diverse plaatsen in Friesland is de verbinding inderdaad slecht. De inzet van richtantenne's, i.c.m. krachtigere modems en beperking van verlies bij antennekabels, kan tot goede resultaten leiden. Met een Hubbax antenne heb ik aan boord tot ca 30 km uit de kust ontvangst, en dus in heel Friesland, Wadden en Ijsselmeer zonder problemen.

Dus als er nog mensen zijn met een vergelijkbaar problem, stuur me een PM.

Groet, Johan.

Ben heel benieuwd naar de gebruikte type antenne.

Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen..
Sinds november 2023 glasvezel via Solcon (voor het laatst).

Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4)

PC: Intel Nuc i7 met W11. Laptop Thinkpad met W11.

Asus Gigabyte Home Assistant, 20 Shelly's en 2 ESP-tjes en Zigbee.

Geplaatst:

Ben heel benieuwd naar de gebruikte type antenne.

Dit is een systeem waar in een dome (bol) 4 richtantenne's zitten, die automatisch continu de sterkste ontvangst scant en op de sterkste zendmast 'locked'. Met 3G is dan veel meer te doen dan via normale omnidirectionele antenne's. Omdat de router in de dome geintegreerd is, is er ook geen verlies door de coax kabels die normal naar de antenne toe lopen. Ook is het zendvermogen hoger dan van de 'consumenten' producten van de bekende leveranciers.

Zodra ik product namen noem dan geldt dit als reclame...

Groet, navistek

Geplaatst:

Dit is een systeem waar in een dome (bol) 4 richtantenne's zitten, die automatisch continu de sterkste ontvangst scant en op de sterkste zendmast 'locked'. Met 3G is dan veel meer te doen dan via normale omnidirectionele antenne's. Omdat de router in de dome geintegreerd is, is er ook geen verlies door de coax kabels die normal naar de antenne toe lopen. Ook is het zendvermogen hoger dan van de 'consumenten' producten van de bekende leveranciers.

Zodra ik product namen noem dan geldt dit als reclame...

Groet, navistek

Laat dan maar, het lijkt mij peperduur.

Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen..

Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4)

Geplaatst:

Kost rond de eur 900,= incl btw. Is niet heel goedkoop, maar in vergelijk met satellite internet (zeker voor mobiele toepassingen) is dit een investering die wel te overzien is. Afhankelijk van hoeveel waarde je hecht aan een goed system natuurlijk, en welk gebied je wilt kunnen afdekken met 3G.

Geplaatst:

Inderdaad peperduur voor mijn toepassing.

Ik heb mobiel internet dat ligt tussen de 2 en 7,5 MB,

meestal 2,5 a 3 MB en is redelijk acceptabel.

Dit met een spriet van 12dB buiten opgesteld.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen