Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Een paar simpele vraagjes van een absolute  leek  aan de  meer ervaren  Duo2  gebruikers :

Ik overweeg Mijn Inverto 7000 te vervangen door een VU+ Duo2 omdat ik nu toch ook wel graag wil gaan upgraden naar HD  en deze box zo ongeveer de hemel in wordt geprezen.

Ik heb nu nog een groen/grijze CD(CanalDigitaal) smartcard en zal deze moeten omwisselen naar een nieuwere CD smartcard voor HD dat is vanzelfsprekend.

Mijn vragen  zijn :

- Welke 2.5 inch HDD van 1 TB zijn aan te bevelen voor de Duo2

- Heb ik nu ook nog een aparte CI module nodig of kan ik hem direkt in één van de CONAX kaartlezers steken?Er wordt gesproken over programmeerbare Conax kaartlezers maar dat zegt me niet zo veel.

- Als ik  2 enkele DVB/S2 tuners heb "zien" beide tuners dan ook de CD smartcard ? (In mijn huidige Inverto 7000 heb ik daar een

AstonDual-CI module voor nodig)

-Zijn er nog andere nuttigge tips of overwegingen waar ik aan moet denken ?

Alvast bedankt voor het meedenken.!

Groet

Rosch

Geplaatst:

Hallo Rosch

Koop een duo2 met ingebuowde HDD dan zit je altijd goed.

CI module heb je niet nodig, kaart rechtstreeks in de duo2

je kaart ondersteund alle tuners(ik heb er zelfs vier)

grtz Philip

vuduo 500 GB HDD  openpli4 -  vuduo2 1TB HDD 2xdualS2 tuner openpli4 :grin: - XP1000 pli4

Samsung plasma 60inch-AVR Denon-Bose accoustimas 7.1 :P

logitech harmony ultimate

TVV - dual lnb 19.2 & 23.5 - OSCAM

• Moderator
Geplaatst:

er is ruimte zat om een 3.5 inch disk in een duo2 de zetten, dus je zou ook dat nog kunnen overwegen, de harddisk bracket biedt ruimte voor zowel 2.5 als 3.5 inch drives.

VU+ Duo4kSe  met VTi    VU+ duo2 met VTi 

Triax 78, astra 1,2,3, HB

Geplaatst:

2,5 inch disc is duurder dan 3,5 inch disc

nog steeds helaas

maar dat is jouw portemonnee

heb je een Canal DIGITAAL smartkaart groen grijs, zet CCCam 2.2.1 erin

heb je straks een Canal DIGITAAL kaart wit oranje, zet CCCam 2.3.0 erin

of meteen de laatste oscam met basis config voor CD kaart (staat nu wel genoeg over als basis config te vinden op het forum voor de VU+)

niet eens proberen die CI-module (is enkel ellende)

dat kan enkel allemaal redelijk eenvoudig als je ook direct een alternatief image erop hebt (firmware)

lees je "in" en kijk naar de alternatieve images > Openpli / VTI / Blackhole { vooral inzake hoe we moeten flashen}

spendeer niet teveel tijd aan het origineel image dat uit de kartonnen doos er reeds op staat

succes gegarandeerd.

ciao

Redemption Day

Sherel Crow, Johnny Cash

Geplaatst:

Is een 2.5 " HDD niet te prefereren boven een 3.5 "HDD dit i.v.m. koeling zoals in diverse testen / reviews wordt gesuggereerd ?

Of is dit niet echt een punt bij de Duo2 ?

• Moderator
Geplaatst:

tuurlijk is dat zo, een 2.5 inch wordt minder warm, gebruikt minder vermogen, maar is in aanschaf nog een knap stukkie duurder dan een 3.5 inch. Solid state disks worden nog minder warm, die zijn tegenwoordig ook in .5 Tbyte te krijgen, maar ook die zijn nog een klap duurder.

Ik heb gewoon nog een .5 Tbyte sata-2 3.5 inch drive in mijn duo2 zitten, en dat wordt echt niet noemenswaardig warm. Disk draait tenslotte alleen bij opnames maken of kijken, anders staat hij gewoon stil.

Als je je box niet in een klein kastje wilt opsluiten maar zorgt dat hij zijn warmte kwijt kan is er niets aan de hand en niets op tegen om er een 3.5 inch drive in te zetten.

VU+ Duo4kSe  met VTi    VU+ duo2 met VTi 

Triax 78, astra 1,2,3, HB

Geplaatst:

Iedereen alvast bedankt voor de info. CCCAM enb OSCAM  en de verschillen tussen de images zeggen me nu nog niet veel , maar daar ga ik me nu maar een beetje op "inlezen" op dit forum en internet.

Evt vragen daarover stel ik wel na aanschaf van de DUO2 als ik er niet uit mocht komen.

Voor dit moment is mijn vraag beantwoord.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Nieuwe aanmaken...