Ga naar inhoud


VuPlus Duo2 kabel configuratie


berrysat

Aanbevolen berichten

Hallo forum-ers,

 

Ik ben op zoek naar wat tips om mijn nieuwe Vu+ Duo2 met VTi image 6.0.2 aan de praat te krijgen met mijn Ziggo kaartje. Aangezien ik nog niet alle ins en outs ken hoop ik hier wat hulp te krijgen want ik kom er met de search op dit forum nog niet uit.

 

Ik heb een DVB-S en DVB-C ontvanger en inmiddels werkt de satelliet ontvanger prima via CCcam 2.1.2.

Het ziggo kaartje wordt netjes herkend maar een automatische scan komt niet verder dan 50 zenders. Nu begrijp ik dat er een cables.xml van mijn regio moet worden geladen (die ik inmiddels heb) maar hoe configureer ik nu CCcam?

Voor alle duidelijkheid; ik ben niet van plan deze kaart te gaan sharen!

 

Daarnaast heb ik nog een noob vraag; waar vind ik de gevonden Ziggo zenders terug in de kanalenlijst? Excuus voor mijn oneindige domheid...

Link naar reactie
Delen op andere sites


Berry je scan van 50 zenders heeft verder niks te maken met CCcam maar enkel met een goede cables.xml èn settings

 

cables.xml moet je plaatsen in de map: /etc/tuxbox

 

Volgende settings moet je nog wel doen (vergeet niet eerst te herstarten als je een nieuwe cables.xml erin hebt gezet)

 

- Tuner configuratie: 2 x IDENTIEK DOEN DUS VOOR A & B

    Tuner type:                DVB-C
    Configuratie modus:            Geactiveerd
    Gebruikte zoekmethode:            Provider
    Zoek op provider:            8888 - ARM ... (is dus jouw cables.xml file)

- Handmatig zoeken

    Tuner:                    Tunerx        DVB-C
    Zoekmodus:                Compleet
    Netwerk zoeken:                Nee
    Voor zoeken alle zenders wissen?:    Ja
    Alleen ongecodeerd zenders scannen:    Nee
    Lege transponders overslaan:        Nee

 

Tuurtje

 

ps 8888 is Ziggo west nederland oude multikabel regio

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Tuurtje; bedankt voor de info. Ik had zowel de cables.xml als de settings al goed staan en kom dus niet verder dan 50 zenders. NL3 en RTL4 werken prima, maar de overige NL zenders zie ik dus niet in de kanalenlijst...

 

@sjaakk; kan ik die cablescan plugin ook als ipk in mijn VTi image installeren? en zoja, waar vind ik het package? :(

alvast bedankt...

Link naar reactie
Delen op andere sites

berrysat,

je kunt met dreamboxedit aan de slag en het heel snel oplossen

 

door de uitgelezen settingslijst uit je DUO2 te vergelijken met een settingslijst die je van een andere ziggo gebruiker download en op PC hebt staan

 

bijvoorbeeld deze >als die ook echt met jouw ziggo regio overeenstemt<*** voetnoot

 

neem dan enkel de dvb-c services over, dit laat dreamboxedit je duidelijk zien na de vergelijking

dan heb je zo je 999 zenders voor kabel

 

opslaan en terugsturen en gaan met die ziggo banaan.

 

*** de cables.xml moet eveneens overeenkomen met jou regio (laat dat duidelijk zijn)

What's The Time

Blancmange

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat een gedoe allemaal, ga toch over op pli dan heb je dit gezeur niet, even cable scan plug-in installeren en je zenderlijst loopt zo vol in de goede volgorde zoals op de kabel ;)

en die volgorde wil men toch nadien wijzigen want meestal onpraktisch opgebouwd

dus kun je ook meteen een eigen lijst (of een lijst van derden) erin gooien met dreamboxedit en van tevoren even editen / aanpassen

 

voor zoń akkefietje ga je geen image wisselen.

What's The Time

Blancmange

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

In het begin gebruikte ik ook VTi omdat OpenPLi vlak na de launch van de VU+DUO2 nog niet zo goed werkte naar mijn eerste indruk. Toen gauw weer teruggegaan naar VTi dus...ook kabel-zenderlijst op andere E2 ontvanger inlezen/uitlezen, weer naar de VU+ DUO2 kopiëren enz...om vervolgens bij de volgende update weer alles kwijt te zijn.. :rolleyes: (of er wordt wat gewijzigd op de kabel, kun je ook weer aan de slag).

 

Inmiddels sinds enkele weken weer terug bij OpenPLi en bevalt net zo goed (stabiel) als VTi, alleen heb ik nu de kabelscan weer terug :)

 

Ik vind het zelf geen doen omdat allemaal met de hand te gaan ordenen, de standaard zendervolgorde is m.i. juist wel praktisch opgebouwd (eerst basiszenders, daarna zitten de zenders per pakket bij elkaar), maar het is maar wat je gewend ben natuurlijk.

 

Ik ben weer dik tevreden met OpenPLi en mis niks t.o.v. VTi.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Sjaakk, wat jerpsx schrijft was ook mijn reden om naar VTi over te stappen. Ik had altijd een Dreambox met OpenPLi naar volle tevredenheid maar de OpenPLi voor de Vu Duo2 was niet stabiel. Daarom overgestapt naar VTi. Omdat dat een image is die "uit Duitsland" komt is de ondersteuning voor Ziggo en Cable natuurlijk wat minder. Maar alles bij elkaar is het wel een heel stabiel image met veel plugins/mogelijkheden alleen de cablescan ontbreekt :P

 

Jerpsx, ik heb er niet zoveel moeite mee om met Dreamedit mijn zenderlijsten aan te passen dus ik kijk het nog even aan met VTi. Wie weet, op termijn als ik weer eens tijd heb probeer ik OpenPLi weer eens ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...