Ga naar inhoud


Een goede DVB-T antenne


SIMBAke

Aanbevolen berichten


Heb vandaag net 1hier verticaal in de mast gehangen aan een zijarmpje,zonder de poespas met adapter en zo!

Oja met die telescoop elementen helemaal ingeschoven,is toch voor VHF/FM

Wou toch wel s zien hoe die DVB-T tuner in mn sony tv werkt.

8 Meter hoogte perfecte ontvangst zender LWD

aangepast door Sneker
Link naar reactie
Delen op andere sites

Neem toch gewoon de standaard KPN antenne. In dat formaat is er geen betere en de huidige hebben ook een LTE filter ingebouwd. Als je echt iets veel beters wil, plaats dan een yagi antenne buiten en ga niet "rommelen" met camping rommel.

Blikjes antenne is leuk als je korte kabel gebruikt. Bij langere kabel heb je weer versterk nodig om het kabelverlies te compenseren. Bij die KPN antenne die ik noemde zit die standaard ingebouwd. Daarom heeft hij ook voedingsspanning nodig.

aangepast door EdjeKroketje
Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste SIMBAke


Is het ook de bedoeling dat de antenne op campings gebruikt wordt zodat deze steeds meegenomen moet worden en weer opgesteld moet worden of is het voor een permanente opstelling.
Ik vraag dat omdat een antenne die steeds weer afgebroken moet worden eenvoudig demontabel moet zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je een DVB-T antenne koopt, zou ik er wel een kopen waar een LTE-filter in zit om storingen van
zendmasten voor mobile telefoons te voorkomen.


Een prima DVB-T antenne zonder ingebouwde versterker is de König UHF-41L-KN, zie de specificaties in de bijlage.


In Nederland koop je die voor €17,81

post-60869-0-12343000-1381905274_thumb.png

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is een goed streven om LTE storingen bij de antenne weg te filteren. Maar ik zie dit in de eerste plaats als taak van de ontvanger.

Als de antenne is ontworpen voor kanaal 21-59 dan is dit prima. Zet er dan geen versterkers tussen als het niet nodig is.

De ontvanger moet gewoon voldoende selektiveit hebben en totaal ongevoelig voor ontvangst boven of onder dit frequentie-spektrum zijn.

Anders kun je ook gaan lopen lullen over DAB / FM filters en weet ik wat voor een andere filtering.

aangepast door Drs. IJzerbout

"On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Het is wel zo dat de nabijheid van een telefoonmast tot een dusdanig hoge veldsterkte van dit signaal leidt, dat de ingang van de ontvanger volkomen overstuurd wordt.

In zo'n geval is een filter zeker nuttig.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

geloof ik niks van... :D  :D

Waar baseer je dat op..?

 

Dan moet mijn smartfoon ook een Kilowatt aan vermogen hebben. Anders ontstaat er een onsymetrie.

aangepast door Drs. IJzerbout

"On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je hoeft helemaal niet dicht in de buurt van een gsm-mast te wonen maar het gaat wel om een richtantenne.
Als de DVB-T zender toevalling in ongeveer dezelfde richting staat als een GSM-mast, kun je wel degelijk oversturing krijgen. De antenne geeft wel bijna 12dB versterking, ook voor het GSM-signaal. Waarom wil je dat risico lopen. Als zo’n LTE-filter nu €40,- extra kost, dan zou het het kunnen overwegen of het noodzakelijk is maar waar praten we over, een UHF-antenne met ingebouwd LTE-filter van een bekend merk voor slechts €17,81 gewoon in een Nederlandse winkel.


Toch ook niet voor niets dat de antennefabrikanten tegenwoordig in die UHF-antennes LTE-filters inbouwen. Ook Triax heeft vele van zijn UHF-antennes voorzien van filters. Helaas zijn ze nog steeds heel moeilijk leverbaar en veel duurder. Daarom is König een prima keuze.

aangepast door Sprietje
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...