mebo870 Geplaatst: 15 oktober 2013 Geplaatst: 15 oktober 2013 In Nederland is het geen probleem om kabelzenders met een Dreambox te ontvangen.Bij Telenet in België liggen de zaken anders, als ik de parameters ingeef die ze opgeven op hun website: Netwerk id: 22Frequentie: 322 MHzModulatie: 256 QAMSR: 6.875 Dan worden er 286 zenders gevonden, waarvan enkele FTA zoals FR3, arte, TVEDe FTA zenders: één, één HD, canvas , canvas HD en ketnet worden niet gevonden.Alleen de gecodeerde versie wordt opgehaald. Nu heb ik zelf een cables.xml samengesteld op basis van de Zweedse kabel en daarmee aan de slag gegaan, hiermee vind ik al 328 zenders, inclusief de FTA zenders van de VRT De Zweedse kabel frequenties gaan nooit 100 % gelijk zijn aan die van Telenet, er zit naar alle waarschijnlijkheid nog meer verborgen. Naar wat ik begrepen heb wordt er bij een automatische netwerkscan eerst een lijst opgehaald om te scannen op vooraf ingestelde frequenties naar de transponders(Vergelijkbaar met satellites.xml voor het scannen van satelliet transponders.) Ik heb nu gemerkt als ik dat doe en de zenderlijst naar de pc haal en bekijk in dreamset, dan staan er 7 lijsten in, vermoedelijk met alle frequenties op.Kan ik op een of ander manier die lijsten oproepen en leesbaar maken. LijstenHome Service WEBPVRHome Service HDHome Service SD 2Home Service HD 2Home Service HD 3Home Service SD PreHome Service HD Pre The key to happiness. Stay away from idiots
SIMBAke Geplaatst: 20 oktober 2013 Geplaatst: 20 oktober 2013 wat is uiteindelijk de bedoeling ? met die lijsten kan je toch niets mee , telenet heeft zijn eigen platform en werkt aleen op hun eigen decoders VU+ ultimo en ultimo 4K Dreambox DM8000 ( stofverzamelaar ) Gigablue Quad HD ( stofverzamelaar )
wigee Geplaatst: 22 oktober 2013 Geplaatst: 22 oktober 2013 Sinds kort kan je telenet ook krijgen zonder digibox. De zender vrt zenders en nog enkele andere kan je gratis ontvangen. Mits aankoop van C+module kan je de gecodeerde zenders ook ontvangen. Deze c+module heb ik sinds begin september in mijn samsung televisie zitten en dit werkt. Graag zou ik een toestel hebben die zowel sat als kabel (met of zonder c+module) zou kunnen bedienen (eventueel combinatie cccam en c+module) maar ik denk niet dat dit betaat...
mebo870 Geplaatst: 22 oktober 2013 Auteur Geplaatst: 22 oktober 2013 Voila, en onder andere daarvoor zou ik graag alle frequentie waarop telenet iets gezet heeft kennen. Een voorbeeld, men dient volgens hen in te scannen met Netwerk id: 22, Frequentie: 322 MHz, Modulatie: 256 QAM, SR: 6.875 Toch zitten de meeste van hun zenders onder Qam 64 Dreambox = het noemt niet voor niks hobby box The key to happiness. Stay away from idiots
sattv4iedereen Geplaatst: 22 oktober 2013 Geplaatst: 22 oktober 2013 ja,maar de dreambox leest de ci+ module van telenet niet,dus zou ik graag eens weten hoe je de telenet zenders ontvangt met een dreambox.want ook ik heb interesse. Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen