Ga naar inhoud

Moet openpli update de zenderlijst intact laten of niet?

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Ik update pli regelmatig maar nu is laatst ook plots de zenderlijst vervangen samen met de update?

Dacht dat dit altijd apart ging, dat je dan alleen voor zenderlijst vervangen kiest?

Vu+ Ultimo4k

1 FBC DVB-C en 1 FBC DUAL DVB-S2X

OpenPli 7

Geplaatst: (aangepast)

Dit bericht staat in een topic op het Open Pli Forum :

Blijkbaar zijn er nog steeds gebruikers die niet beseffen dat ook de
zenderlijst, als daar wijzigingen voor zijn, ge-update wordt als je een
firmware update uitvoert, waardoor eigen wijzigingen overschreven
worden. En vervolgens spreken zij, mijn inziens althans, onterecht hun
ergernissen daarover uit.

Daarom nog maar eens een simpele oplossing om dit te voorkomen.

1. Plaats vanuit de image de gewenste zenderlijst in de box.

2. Haal deze zenderlijst met Dreamset of Dreamboxedit naar je PC.

3. Dé-installeer vanuit de image de eerder geplaatste lijst via menu -
applicaties - rode toets - settings - Henksat of eender welke lijst -
ok.

4. Bewerk je lijst op de pc naar jouw eigen idee.

5. Upload de zojuist aangepaste lijst weer terug naar jouw box.

En bij een firmware update blijft jouw lijst intact.

renzie

aangepast door renzie

3x VU+ Uno 4K met Open Pli, 1x Zgemma h2h ,  Mag 256 iptv, Samsung 59" 1080p plasma met Yamaha RX-V381en Boston Acoustics A26-A23 en Mcenter speakers, 2x Apple TV 3, Rasperry Pi XBMC,  Synology 213+ Nas met 2x 3TB WD Red.

Geplaatst: (aangepast)

Dat is altijd zo, maar dat kun je voorkomen door de zenderlijst een andere naam te geven een voorbeeld de originele lijst heet "e2_hanssettings_19e_23e_28e" die hernoem je naar bv "Mijn settingslijste_19e_23e_28e" en je hebt geen last meer dat deze bij een update veranderd wordt. naam veranderen doe je dus met de map en als je zelf dan ook nog je eigen lijst aanpast blijft dat ook zo. Zie ook het bericht hierboven.

aangepast door Loui (K)
Geplaatst:

Ahaa, ok nu snap ik het. Had voorheen altijd een lijst met eigen naam. Maar ik had laatst lijst uit de pli downloads gekozen omdat de mijne toch wel erg verouderd was dus daar zit het probleem!

Thanx!

Vu+ Ultimo4k

1 FBC DVB-C en 1 FBC DUAL DVB-S2X

OpenPli 7

Geplaatst:

Ik was vroeger ook "lui" en gebruikte een Hans Setting via de OpenPli feed. Altijd prima totdat ik de luxe van een DM8000 met 4 tuners mocht proeven. Nadat ik de zender had geinstalleerd heb ik handmatig een bouquet UPC en Digitenne aangemaakt en deze handmatig ingescanned. Verwonderde mij na de volgende update ook dat mijn UPC en Digitenne verdwenen was. Heb toen ook uitleg van LOUI gekregen. Heb de gescande en aangepaste lijst met DreamEdit naar de PC gejast. Vervolgens de OpenPli zenderlijst van Hans gedeinstalleerd en de box opnieuw opgestart. Vervolgens met DreamEdit de lijst uit de PC weer teruggeplaatst naar de Dreambox en weer herstart. Werkt prima! Kan nu weer updaten tot de printbanen grijs trekken :) Zenderlijst blijft intact..

Geplaatst:

Ahaa, ok nu snap ik het. Had voorheen altijd een lijst met eigen naam. Maar ik had laatst lijst uit de pli downloads gekozen omdat de mijne toch wel erg verouderd was dus daar zit het probleem!

Thanx!

Op die manier wordt de lijst niet overschreven maar de bestaande zenders wel bijgewerkt.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Nieuwe aanmaken...