Ga naar inhoud


centrale verwarming


blitzteam

Aanbevolen berichten

Als ik mijn thermostaat bv op 18 graden instel, dan gebeurt het vaak , dat het in de huiskamer +/- 21 graden is.Het is alsof de ketel te lang blijft nabranden.

Of dat de thermostaat op 18 graden is ingesteld, de temp zakt tot 16 graden, voordat de verwarming weer aanslaat.

ik heb de range al ingesteld op een 0.5 graad op de thermostaat, maar het probleem blijft.

Kan ik ergens op de ketel(Hoog redements ketel) iets verstellen zodat dit probleem wordt verholpen.

Ik heb een Radson ketel.

aangepast door blitzteam

Vu+ duo2 Pli +Vti

it's to be or not to be

Link naar reactie
Delen op andere sites


misschien thermostatische kranen plaatsen 

en op welke hoogte hangt jou thermostaat en in welke kamer ? want dat is ook belangrijk

1x Dreambox 900UHD Openatv 7.4 2x  TRIAX 110 TDS 4x twin lnb 1x Channel Master 1.20

1x DREAMBOX 8000 HD pvr 1x Dreambox 800se  1x GIGABLU HD QUADPLUS  1x Sab unix triple 1x Xsarius Galaxy 4K  1x gigablue trio

1x Samsung UE65MU7070 4K Ultra HD Smart LED  1x Samsung  UE46F6650SSXXN led 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

hangt op 120 cm hoogte en in de huiskamer

dat is goed 

en dat hij jou huis in het begin wat warme maakt is volgens mij toch normaal 

anders 1° minder zetten 

1x Dreambox 900UHD Openatv 7.4 2x  TRIAX 110 TDS 4x twin lnb 1x Channel Master 1.20

1x DREAMBOX 8000 HD pvr 1x Dreambox 800se  1x GIGABLU HD QUADPLUS  1x Sab unix triple 1x Xsarius Galaxy 4K  1x gigablue trio

1x Samsung UE65MU7070 4K Ultra HD Smart LED  1x Samsung  UE46F6650SSXXN led 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat zit hem dan toch echt in de thermostaat, want die geeft het signaal naar de ketel.

Ik zou eens een andere proberen dan.

VU + solo 2 SE met VTI 11    :) 
Dreambox 800HD met gemini
Visiosat Bi-satellite G4 4x Inverto black lnb's (13E,19E,23E,28E)
 

Link naar reactie
Delen op andere sites

welk merk thermostaat is het ?

ik heb een thermostaat Siemens Rev 11

deze draait toch al 14 jaar hier zonder problemen 

1x Dreambox 900UHD Openatv 7.4 2x  TRIAX 110 TDS 4x twin lnb 1x Channel Master 1.20

1x DREAMBOX 8000 HD pvr 1x Dreambox 800se  1x GIGABLU HD QUADPLUS  1x Sab unix triple 1x Xsarius Galaxy 4K  1x gigablue trio

1x Samsung UE65MU7070 4K Ultra HD Smart LED  1x Samsung  UE46F6650SSXXN led 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het kan verschillende oorzaken hebben.

Thermostaat vlak bij een deur die steeds open en dicht gaat

Thermostaat gemonteerd op een muur die koud is (aan de andere kant van de muur wordt niet of minder gestookt)

Tocht door de buis waar de aansluitkabel doorheen loopt.

Maar ook dat de thermostaat gewoon niet goed is.

Het beste vergelijk heb je als je de controle temperatuurmeter op dezelfde plek houdt als waar je ook de thermostaat hebt gemonteerd.

 

Andersom kan echter ook

Thermostaat vlak bij een verwarming gemonteerd

Thermostaat vlak bij de openhaard gemonteerd

Thermostaat hangt boven een schemerlampje

maar ook andere apparatuur in de buurt van de thermostaat kan soms zoveel warmte afgeven dat de thermostaat geheel ontregeld raakt.

 

suc6

 

Gerrit

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik wordt niet direct warm van Elro!

 

Past die thermostaat wel bij de ketel? Ik heb een ATAG ketel met bijbehorende thermostaat. Dat ding heeft tig miljoen instellingsmogelijkheden, eigenlijk weer te veel. Sommige daarvan moeten door de installateur ingeregeld worden.

 

Maar goed, volgens mij is het belangrijk om te weten of de ketel modulerend is, evenals de thermostaat.

  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maar ook een merk thermostaat die verkeerd gemonteerd is of last heeft van omgevingsinvloeden zal nog steeds niet goed werken.

 

Dus eerst er zeker van zijn dat er geen fouten bij de meting ontstaan en als dat uitgesloten is dan pas overgaan tot het vervangen van de thermostaat.

Vooral tocht door de buis komt vaker voor dat je zou verwachten terwijl dit simpel op te lossen is door een stukje isolatiemateriaal aan beide kanten van de buis te duwen.

 

suc6

 

Gerrit

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

1.20M is goed 

1x Dreambox 900UHD Openatv 7.4 2x  TRIAX 110 TDS 4x twin lnb 1x Channel Master 1.20

1x DREAMBOX 8000 HD pvr 1x Dreambox 800se  1x GIGABLU HD QUADPLUS  1x Sab unix triple 1x Xsarius Galaxy 4K  1x gigablue trio

1x Samsung UE65MU7070 4K Ultra HD Smart LED  1x Samsung  UE46F6650SSXXN led 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Elro

en type nr ?

1x Dreambox 900UHD Openatv 7.4 2x  TRIAX 110 TDS 4x twin lnb 1x Channel Master 1.20

1x DREAMBOX 8000 HD pvr 1x Dreambox 800se  1x GIGABLU HD QUADPLUS  1x Sab unix triple 1x Xsarius Galaxy 4K  1x gigablue trio

1x Samsung UE65MU7070 4K Ultra HD Smart LED  1x Samsung  UE46F6650SSXXN led 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hangt er toevallig ook een buitenvelder op ? Dat kan ook een invloed hebben

M7 Sat 801-Technomate 5600 ci-usb - Pace dsr8141/22 - Smartwi=rip - 1x disc triax 88 thuis - 1x disc hirsman 64 camping - duo lnb's astra1-3 + nog een hoop antiek

Lokatie's hoevenen & blier (belgië)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...