Telezapper Geplaatst: 15 oktober 2013 Geplaatst: 15 oktober 2013 Door de zware regenval van afgelopen dagen heeft mijn maximum diseqc 8/1 het begeven. Deze is vol met water gelopen. Helaas overleden. Deze diseqc werkte goed samen met mijn dreambox 500 hd. Nu heb ik gelukkig nog een eerder gekochte Emp centauri 16/1 liggen met opschrift s16/1pcp-w3. Aan de achterkant zitten een aantal switches, 4 in totaal. Op de achterkant tevens een ronde sticker met datum 10 06 hetgeen volgens mij oktober 2006 zou kunnen zijn. Geen idee welke versie dit is maar wellicht zegt het opschrift jullie meer? Alvorens deze diseqc aan te sluiten wil ik natuurlijk weten hoe dit moet. Ik bedoel dan natuurlijk de setting in de dreambox. Natuurlijk de vraag hoe de dip switches moeten worden gezet. Op een eerder geplaatst bericht op dit forum reageert obi wan op een vraag over de instellingen van deze diseqc op een dm 800 hd maar dit bericht is enigszins gedateerd. Wellicht werkt dit ook voor voor de db 500hd. Is dit een juiste veronderstelling? Foto van eerder geplaatst bericht is aangehecht aan dit bericht. Alvast bedankt voor de hulp, Rudy Dreambox 500 HD | EMP Centauri 16/1 disecq | 8 Alps LNB's Triax 88 | 0,8w - 4,8e - 7+9e - 13e - 16e - 19,2e - 23,5e - 28,2e
Telezapper Geplaatst: 16 oktober 2013 Auteur Geplaatst: 16 oktober 2013 Gelukkig was het zojuist even droog en ben net voordat het donker werd even aan het knutsellen gegaan. De volgorde van schakelen voor de dreambox 500 hd heb ik exact zo ingesteld zoals in het overzicht van obi wan. Het werkte eerst niet op alle satellieten maar door de dipswitch (eerste knopje) op "on" te zetten werkte alle lnb's correct en heb ik nu op alle beoogde satellieten signaal. Heb zelfs de beleving dat het zappen iets sneller gaat dan met de maximum diseqc. Helaas zijn een aantal lnb's iets verdraait en zal ik opnieuw moeten finetunen. Komt later wel. Nu erg weinig regen reserve. Dreambox 500 HD | EMP Centauri 16/1 disecq | 8 Alps LNB's Triax 88 | 0,8w - 4,8e - 7+9e - 13e - 16e - 19,2e - 23,5e - 28,2e
Sprietje Geplaatst: 16 oktober 2013 Geplaatst: 16 oktober 2013 Uitgebreide informatie van de EMP S16/1PCP-W3 staat in de bijgevoegde PDF-file. EMP S16-1 PCP-W3.pdf
Sprietje Geplaatst: 16 oktober 2013 Geplaatst: 16 oktober 2013 Hier nog een tekening van de DIP-switches
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen