Ga naar inhoud


Lowcaller geblokkeerd door Lycamobile BE


Aanbevolen berichten

Ik heb op mijn telefoon het programma Lowcaller geïnstalleerd. Lowcaller is een programma waar je als Betamax abonnee (Voipcheap, Voipbuster etc.) goedkoop naar het buitenland kunt bellen.

 

Omdat ik nogal veel naar Nederland en Bulgarije bel, is het voor mij een schitterende oplossing.

 

Het werkt als volgt:

 

Met je GSM bel je gewoon het nummer dat je nodig hebt (+316*). Lowcaller herkent dat je naar het buitenland belt en neemt de zaken over.

 

Vervolgens belt Lowcaller een Betamax inbelnummer in de buurt voor het lokale tarief.

 

Zodra het inbelnummer bereikt is, herkent het inbelnummer het GSM-nummer van de abonnee (het werkt dus niet met anoniem bellen).

 

Het inbelnummer belt het oorsronkelijke nummer dat je ingegeven hebt e(+316*) en gaat verbinding leggen. Dit kost E0,10 + de kosten die je normaal maakt wanneer je via een Betamax kloon belt.

 

Klinkt ideaal en het bespaarde mij toch wel E40,-- per maand.

 

Die E40,-- had Lycamobile ook graag willen hebben.

 

En dus hebben ze alle inbelnummers van Betamax geblokkeerd.

 

Mag dit zomaar? Er is in Europa een uitdrukkelijke wet dit bepaalt dat er netneutraliteit moet zijn en dan kun je dus niet willekeurig nummers gaan blokkeren.

Kijk je naar de voorwaarden van Lycamobile.be, dan staat er dat het uitdrukkelijk verboden is om via andere carriers te bellen.

 

Wat is wijsheid in deze? Boos worden en dan sluiten ze mijn nummer af of de GSM zoveel mogelijk vermijden?

 

 

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


beste,

het is niet leuk dat te moeten ondervinden,want ik heb ook een voip inbelprovider en nu wil proximus die ook blokkeren.

wat je kan doen is allereerst een klacht sturen naar lycamobile,en indien mogelijk verwijzen naar wetsartikels die het niet toelaten dit te doen.indien je geen (gunstig) antwoord krijgt,dan kan je,je klacht ook sturen naar de ombudsdienst bij telecommunicatie via mail of brief.voor je dit gedaan hebt,is het nodig eerst bij de provider te gaan klagen,dus bewaar deze notitie's,je kan/zal ze daar nodig hebben.maar eerder denk ik dat je zal moeten veranderen van provider,echter kan het zijn dat anderen dit ook doen.

ik vind het ook niet kunnen,want dat is in mijn ogen oneerlijke concurrentie en zou bestraft moeten worden.je betaald voor het netwerk (prepaid/abonnement) en je kan het niet volledig gebruiken. :mad:  :mad:

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...