Softmatic Geplaatst: 18 oktober 2013 Geplaatst: 18 oktober 2013 Voor diegene die tegen foutmeldingen als 'schrijffout tijdens opname, schijf vol?' aanlopen, heb ik na lang finetunen werkende settings voor het mounten van een NFS-share. In Fstab: SERVER-IPADRES:/share /hdd nfs rw,udp,nolock,intr,timeo=10,retrans=20,rsize=8192,wsize=8192,nfsvers=3 Een mount in het menu instellen (in plaats van met fstab) werkt natuurlijk ook. Met dezelfde settings: rw,udp,nolock,intr,timeo=10,retrans=20,rsize=8192,wsize=8192,nfsvers=3 Dit werkt bij mij met een VU+-Ultimo met Openpli 4 in combinatie met een QNAP TS-x59-NAS. Met een andere NAS, zal het wellicht ook werken. Bij een andere NAS kun je ook nog experimenteren met de r- en de wsize. (Mijn QNAP kan max 8192 aan) Ik kan nu gewoon 6 opnames tegelijk maken (meer heb ik niet getest) zonder dat de foutmelding 'schijf vol?' komt en er één of meerdere opnames mislukken.
Andrija Geplaatst: 18 oktober 2013 Geplaatst: 18 oktober 2013 Zes opnames te gelijk. Hoe krijg je dat voor elkaar. Heb twee tuners met elk een kabel en bij drie heb ik al conflicten. Vr.gr. Andre Bedankt voor je hulp! Vu Solo 4K - PLI Develop LG 55
stevie-v Geplaatst: 18 oktober 2013 Geplaatst: 18 oktober 2013 (aangepast) Nee hoor helemaal niet,er zitten toch meer zenders op een transponder dus dat is goed te doen mits je gebruik maakt van 1 of 2 transponders als je een box met een twintuner hebt,dus conflicten met meer dan 2 opnames tegelijk hoeven helemaal niet voor te komen,heb je een box met 1 tuner dan kan je ook meerdere opnames tegelijk doen maar dan van 1 transponder ipv 2 18 oktober 2013 aangepast door stevie-v VU solo 4k ,twin satelliet tuner en 1 kabel tuner en VU solo se v2 ,dual kabel tuner...E85 Maximum multi focus schotel en een Triax 88cm schotel met een 2 way Triax lnb rail....5.0w 0.8w 4.8e 9.0e 13e 19.2e 23.5e 28.2e....VTI 14.0.5 - 6 Inverto black ultra twin lnb's en 2 Alps twin lnb's, Nvidia shield tv.
Andrija Geplaatst: 18 oktober 2013 Geplaatst: 18 oktober 2013 Ja dan zokje net zolang dat je de zenders hebt die elkaar niet in de weg zitten. Maar Ned1.2.3 en SBS6 samen met andere zenders in het canaldigitaal pakket geven al gauw conflicten. Heb geprobeerd om ongecodeerd dan op te nemen maar dat geeft geen soelaas. Vr.gr. Andre Bedankt voor je hulp! Vu Solo 4K - PLI Develop LG 55
stevie-v Geplaatst: 18 oktober 2013 Geplaatst: 18 oktober 2013 (aangepast) Wil je dat bereiken zal je voor een hele andere setup moeten kiezen,ik maak hier gebruik van kabel en satelliet en in totaal 3 kabel tuners en 2 satelliet tuners,dat doe ik met mijn vu ultimo en een humax 5200 18 oktober 2013 aangepast door stevie-v VU solo 4k ,twin satelliet tuner en 1 kabel tuner en VU solo se v2 ,dual kabel tuner...E85 Maximum multi focus schotel en een Triax 88cm schotel met een 2 way Triax lnb rail....5.0w 0.8w 4.8e 9.0e 13e 19.2e 23.5e 28.2e....VTI 14.0.5 - 6 Inverto black ultra twin lnb's en 2 Alps twin lnb's, Nvidia shield tv.
Softmatic Geplaatst: 18 oktober 2013 Auteur Geplaatst: 18 oktober 2013 6 Opnames tegelijk gaat gewoon prima. Heb 3 sat-tuners in de ultimo in de woonkamer. Maar met 1 tuner is dat ook al mogelijk natuurlijk, hoewel dan de zenderkeuze wel erg beperkt is... Maar na het installeren van Openpli 4 had ik opeens een probleem met het opnemen naar m'n NAS. Soms ging dat bij 1 opname al mis. Na +/- 1,5 minuut stopte de opname en verscheen er een melding 'schrijffout tijdens opname, schijf vol?' (En dat had ik ook met m'n andere ultimo met 2 tuners.) Toen ben ik lang bezig geweest met andere settings en uiteindelijk werkte het met bovenstaande instellingen.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen