Littlesat Geplaatst: 23 oktober 2013 Geplaatst: 23 oktober 2013 Ze zetten juist de RTL zenders bij elkaar . Omdat de SD versies nu sinds kort ook vanuit Nederland worden opgestraald, is RTL verplicht dit om te zetten om de U-bocht constructie in stand te houden. Door de Luxemburgse licentie en feitelijk het omzeilen van Nederlandse regeltjes is RTL verplicht uit te zenden vanuit Luxemburg. En dit moet zeer letterlijk genomen worden. Zo gaat er heel hypocriet een glasdraadje van Nederland naar Luxemburg en terug voor de kabelaars en ook CanalDigitaal. Binnenkort gaat dit dus rechtstreeks vanuit Luxemburg, zodat men ook beeld behoud bij de kabelaars en dergelijke in het geval dat de glasdraad terug naar Nederlands stuk gemaakt wordt... (momenteel is er dus geen backup). Binnenkort is bijna alles in MPEG4 bij CanalDigitaal... je SD ontvanger kan dus in de Kliko
DoeEensGek Geplaatst: 23 oktober 2013 Geplaatst: 23 oktober 2013 (aangepast) @littlesat, precies. Op deze manier is er straks als er aan de glaskabel geknaagd word, een backup signaal. Het risico op zo'n breuk is groot hebben we toch wel gemerkt. Het repareren is ook niet altijd heel snel. Daarom is een backup wel zo handig. Worden de sd varianten dan niet vanuit Luxemburg opgestraald? 23 oktober 2013 aangepast door DoeEensGek
Mrbeam Geplaatst: 23 oktober 2013 Geplaatst: 23 oktober 2013 Omdat de SD versies nu sinds kort ook vanuit Nederland worden opgestraald, is RTL verplicht dit om te zetten om de U-bocht constructie in stand te houden. Door de Luxemburgse licentie en feitelijk het omzeilen van Nederlandse regeltjes is RTL verplicht uit te zenden vanuit Luxemburg. En dit moet zeer letterlijk genomen worden. Zo gaat er heel hypocriet een glasdraadje van Nederland naar Luxemburg en terug voor de kabelaars en ook CanalDigitaal. Binnenkort gaat dit dus rechtstreeks vanuit Luxemburg, zodat men ook beeld behoud bij de kabelaars en dergelijke in het geval dat de glasdraad terug naar Nederlands stuk gemaakt wordt... (momenteel is er dus geen backup). Backup is er wel degelijk, alleen is dit niet publiek hoe dit gebeurt. Wavefrontier T90, Vu+ Duo 4k SE (DVB-S2x/FBC & DVB-T2), Octagon SF4008 (2x DVB-S2x & 1x DVB-T2), Mut@nt HD51 (DVB-S2x & DVB-C), TBS6920 & TBS6925
12345hazekamp Geplaatst: 25 oktober 2013 Geplaatst: 25 oktober 2013 ze blijven aan het klooien canaldigital wat mij opvalt is dat de oude frequency van rtl 7 veel meer scherpte in het beeld zit dan de nieuwe rtl 7 frequency
guppje29 Geplaatst: 25 oktober 2013 Geplaatst: 25 oktober 2013 de oude RTL 7 heeft Dolby digital 5.1 en de nieuwe 2.0 DM920 2x S2+1xDVB-C/T - Apple TV 4K - DM8000 2x S2 + 2x DVB-C
Penthe Geplaatst: 25 oktober 2013 Geplaatst: 25 oktober 2013 Geef het nou eens de tijd tot 1 nov, daarna heb je alle reden om te gaan klagen aangezien er dan nog maar 1 RTL 7 is.
guppje29 Geplaatst: 25 oktober 2013 Geplaatst: 25 oktober 2013 Daar heb je een punt. Zag dat de epg nu wel goed liep en was eergisteren nog niet. DM920 2x S2+1xDVB-C/T - Apple TV 4K - DM8000 2x S2 + 2x DVB-C
Moderator ceesv Geplaatst: 25 oktober 2013 Moderator Geplaatst: 25 oktober 2013 Maar toch, dit soort omstellingen kunnen ook in een keer goed gedaan worden. Kwestie van een planning maken, een draaiboek met elkaar bespreken, een controlelijst aflopen en klaar. Gaat niet bestaat niet! 65" 4-K OLED, Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.
Penthe Geplaatst: 25 oktober 2013 Geplaatst: 25 oktober 2013 In een 2 mans bedrijfje zal dat dan ook goed gaan. Ik heb in verschillende grote bedrijven gewerkt het draaiboekje zit prima inelkaar ook de plannen kloppen, enkel moet je het nu naar alle afdelingen gaan sturen en er vanuit gaan dat dit perfect verloopt Neem zelf maar eens 15 man en laat ze perfect allemaal iets verschillends uitvoeren, ben bang dat je dat niet gaat lukken.
Moderator ceesv Geplaatst: 25 oktober 2013 Moderator Geplaatst: 25 oktober 2013 Tijd dat ze een goeie projectleider in dienst nemen. Gaat niet bestaat niet! 65" 4-K OLED, Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.
guppje29 Geplaatst: 26 oktober 2013 Geplaatst: 26 oktober 2013 Denk eerder dat ze iemand moeten aannemen die er ook echt verstand van heeft. DM920 2x S2+1xDVB-C/T - Apple TV 4K - DM8000 2x S2 + 2x DVB-C
Penthe Geplaatst: 28 oktober 2013 Geplaatst: 28 oktober 2013 Misschien gaat de TT over de naar de nieuwe freq als de oude RTL 7 HD is verdwenen?
Seniorsatter Geplaatst: 28 oktober 2013 Geplaatst: 28 oktober 2013 Zojuist bij familie even de HD-Fastscanlijst vernieuwd.(SAB Titan 2) Lachen hoor, RTL7HD zit nog op oude positie in de lijst,(Plek 7) met het beeld van NED 1, zonder geluid, info staat op RTL7, geen EPG.
alias haha Geplaatst: 28 oktober 2013 Geplaatst: 28 oktober 2013 Teletext werkt hier gewoon op mijn duo² met openATV You can hate me. You can go out there and say anything you want about me, but you will love me later because I told you the truth. The truth is still the truth even if no one believes it. A lie is still a lie, even if everyone believes it.
alias haha Geplaatst: 28 oktober 2013 Geplaatst: 28 oktober 2013 En EPG werkt en klopt ook You can hate me. You can go out there and say anything you want about me, but you will love me later because I told you the truth. The truth is still the truth even if no one believes it. A lie is still a lie, even if everyone believes it.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen