Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Hallo,

Gezocht in het forum. Veel berichten over 7025 voeding maar niet zozeer over de 7025+. Duidelijk een heel ander ontwerp. Mocht ik het over het hoofd hebben gezien dan graag een verwijzing naar bestaande thread.

Mijn DM7025+ is er mee gestopt en uiteraard verdenk ik de voeding. Bij het aanzetten hoor je alleen een zacht tikje. Verder gebeurd er niets meer.

Is het voor deze voeding ook gebruikelijk dat de condensatoren vervangen moeten worden? Mocht er informatie over bekend zijn dat hou ik me aanbevolen! De soldeerbout durf ik best te hanteren ook al heb ik geen electronika achtergrond!  ;)

Geplaatst:

Beste,

Ik heb hier zelf ook een voeding van de 7025+

en daar staan niet de aanduidingen op van de elco's die Steve weer geeft

Echter zijn dit allemaal nummers met C100, C101, C103, C104, C109, C201, C302, C303, C304

C305, C603, C504, C703,C404.

Echter deze heb ik allemaal vervangen voor ene panasonic type 105 graden met wel de juiste uF en de spanning 10 volt hoger per elco.

maar het geheel blijft dat ik volgens mij ene probleem heb met d etrug koppeling in de feedback

waardoor der op de 4 polige molex connector geen spanning komt te staan.

Op connector CN300 heb ik overigens wel 14,8volt Dc staan.

dus ik denk dat het bij deze voeding niet alleen blijft bij de elco's vervangen.

Mocht er iemand zijn die wel het juiste antwoordt weet wat er stuk is buitend e elco's om dan hoor ik dat graag.

Mvg,

Gaintgek

Geplaatst:

verv C2 C5 C8 C26 en C27 (allemaal 25v type`s)

Hoi Steve,

Bedankt voor je antwoord! Helaas is dit meer in lijn met de voeding van de 7025 en niet zozeer met de 7025+. Als ik naar de condensatoren kijk zien ze er op het oog goed uit. Geen bolle buiken!

De nummering is als volgt:

C100, C101, C109, C404, C109 etc. Allemaal 3 cijferig.

Foto voeding: https://dl.dropboxusercontent.com/u/15969384/2013-10-27%2012.44.26.jpg

Foto condensator nummer: https://dl.dropboxusercontent.com/u/15969384/2013-10-27%2012.45.12.jpg

Geplaatst:

Beste iemand,

Ook de voeding die ik heb is een plus voeding.

Hierop heb ik alle elco's al vervangen maar nog komt er voltage uit de 4 pinnen van de molex connector.

Ik zal ook de diode's is door meten.

heb de truc met de gloeilamp a 100watt ook al gedaan aan de 230Volt ingang maar dat werkt allemaal nog naar behoren.

Wie o wie weet de oplossing.

Mvg,

gaintgek

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Nieuwe aanmaken...