Ga naar inhoud


probleem met transponder 12722 op astra1


Jean-Claude

Aanbevolen berichten

Beste smetje, dit is misschien je eigen theorie maar dit ben ik nog nooit ergens tegengekomen. Het is ook niet logisch.

De ondergrond weerkaatst altijd, het maakt niet uit hoe de schotel staat. Hij moet alleen vrijstaan en vrij zich op het zuiden hebben.

Vervolgens vangt de schotel direct signalen op en (bundelt en )weerkaatst ze naar de lnb. Net als een vergrootglas zonlicht bundelt naar 1 punt zodat je met dat punt brand kunt laten ontstaan op het punt waarop dit brandpunt wordt weerkaatst ("Brandpunt"). Denk ook maar aan de mogelijke gevolgen van een sun outage op je lnb.

 

Onderzoek eerst of een theorie die jij bedenkt, wel klopt. Vraag bv. op dit forum of de ondergrond van een schotel ook invloed heeft op het rendement. Maar adviseer niet zonder hard bewijs een ander zijn schotel los te draaien. Het is voor menigeen al een gigantische klus de schotel in de juiste posities vastgedraaid te krijgen.

mijn mening,als een schotel te laag tegen de grond staat,dan heb je wel eens kans dat in de winter periode de bladeren sneeuw enz tegen je schotel waaien enz 

je kan natuurlijk ook grond ruis krijgen met bepaalde lnb's (oudere)

er bestaan natuurlijk ook aardstralen die ook het signaal wat kunnen beinvloeden ,maar tja ieder zijn gedacht erover ,

ik zou mijn schotel al minstens 30cm van de grond zetten  :)

1x Dreambox 900UHD Openatv 7.4 2x  TRIAX 110 TDS 4x twin lnb 1x Channel Master 1.20

1x DREAMBOX 8000 HD pvr 1x Dreambox 800se  1x GIGABLU HD QUADPLUS  1x Sab unix triple 1x Xsarius Galaxy 4K  1x gigablue trio

1x Samsung UE65MU7070 4K Ultra HD Smart LED  1x Samsung  UE46F6650SSXXN led 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


Mijn schotel hangt op 1.50mtr hoogte en van bladeren en sneeuw heb ik geen last,maar goed dit is off-topic dus wil deze topic niet kapen en op deze schotel zit de 19.2 niet en op de schotel die je bij mijn profiel ziet staan heb ik geen enkel probleem met Tvv en hun transponders,zelfs vandaag met regen gewoon nog 15db

aangepast door stevie-v

VU solo 4k ,twin satelliet tuner en 1 kabel tuner en VU solo se v2 ,dual kabel tuner...E85 Maximum multi focus schotel en een Triax 88cm schotel met een 2 way Triax lnb rail....5.0w 0.8w 4.8e 9.0e 13e 19.2e 23.5e 28.2e....VTI 14.0.5 - 6 Inverto black ultra twin lnb's en 2 Alps twin lnb's, Nvidia shield tv.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn schotel hangt op 1.50mtr hoogte en van bladeren en sneeuw heb ik geen last,maar goed dit is off-topic dus wil deze topic niet kapen en op deze schotel zit de 19.2 niet en op de schotel die je bij mijn profiel ziet staan heb ik geen enkel probleem met Tvv en hun transponders,zelfs vandaag met regen gewoon nog 15db

ok stevie-v geen probleem  :)

1x Dreambox 900UHD Openatv 7.4 2x  TRIAX 110 TDS 4x twin lnb 1x Channel Master 1.20

1x DREAMBOX 8000 HD pvr 1x Dreambox 800se  1x GIGABLU HD QUADPLUS  1x Sab unix triple 1x Xsarius Galaxy 4K  1x gigablue trio

1x Samsung UE65MU7070 4K Ultra HD Smart LED  1x Samsung  UE46F6650SSXXN led 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Volgens mij staat die lnb skew niet juist.Met een 2 X male connector kan je de draden van de A1 lnb en reciever koppelen,de tussenstappen zijn er tussen uit dan.

Leg desnoods een nat vodje op die lnb en regel zoveel mogelijk signaal.Wat licht wringen aan schotel kan  al wat tips geven.De lnb vooruit en achteruit schuiven doet ook heelwat.

Bij mij staan de lnb's ook bijna loodrecht.Die A1 is toch wat meer rechts bij mij. 

1*187;2*110;3*70 schotels-11*twin lnb;2*quad lnb;Sab Sky 4900

Link naar reactie
Delen op andere sites

Volgens mij staat die lnb skew niet juist.Met een 2 X male connector kan je de draden van de A1 lnb en reciever koppelen,de tussenstappen zijn er tussen uit dan.

Leg desnoods een nat vodje op die lnb en regel zoveel mogelijk signaal.Wat licht wringen aan schotel kan al wat tips geven.De lnb vooruit en achteruit schuiven doet ook heelwat.

Bij mij staan de lnb's ook bijna loodrecht.Die A1 is toch wat meer rechts bij mij.

heb je het over mijn schotel bij mijn profiel ik heb namelijk nergens een probleem mee,2x een male connector en dan koppelen aan mijn ontvanger,wat bedoel je precies,welke tussenstappen,je bedoelt even de switch er tussenuit en dan afstellen ? aangepast door stevie-v

VU solo 4k ,twin satelliet tuner en 1 kabel tuner en VU solo se v2 ,dual kabel tuner...E85 Maximum multi focus schotel en een Triax 88cm schotel met een 2 way Triax lnb rail....5.0w 0.8w 4.8e 9.0e 13e 19.2e 23.5e 28.2e....VTI 14.0.5 - 6 Inverto black ultra twin lnb's en 2 Alps twin lnb's, Nvidia shield tv.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb gans het topic eens doorlezen.Het gaat dus over de topic starter.Zijn dish-skew mag juist zijn.Lnb's moet je ook wat corrigeren.

Om geen vergissingen te maken om aan de verkeerde lnb te werken en switchen en connectors uit te sluiten kun je evtl de bewuste lnb rechtstreeks koppelen met de ontvanger.

De satfinder kun je alsnog ipv de de 2 maal male draadconnector zetten.

1*187;2*110;3*70 schotels-11*twin lnb;2*quad lnb;Sab Sky 4900

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik heb die LNB's wel even naar links en rechts gedraaid hoor om het maximale signaal te vinden !

zoals ze nu op het plaatje staan geven ze maximaal signaal.

DreamBox 8000+Xtrend ET10000+Gigablue UHD 4K, openPLi, CCcam, CD+TVV kaarten (gene zever), wavefrontier T90, EMP Centauri 33/12 multiswitch en VEEL te weinig slaap.

Link naar reactie
Delen op andere sites

zwaar bewolkt, regen, ontvangst is teruggevallen naar 8.2 dB, nog altijd beeld.

eens een test gedaan met één van de 2 toestellen uit te schakelen - maar geen verbetering op het andere toestel zoals ik dacht : nog steeds 8.0 dB. en kijk, terwijl ik dit schrijf valt alles op 0dB en geen beeld meer. Met maar één dreambox aangeschakeld.

wachten op de nieuwe LNB's dus.

DreamBox 8000+Xtrend ET10000+Gigablue UHD 4K, openPLi, CCcam, CD+TVV kaarten (gene zever), wavefrontier T90, EMP Centauri 33/12 multiswitch en VEEL te weinig slaap.

Link naar reactie
Delen op andere sites

je mag ook wel eens  de coax van die andere ontvanger afkoppelen, voor een test

aangepast door smetje limb.BE

1x Dreambox 900UHD Openatv 7.4 2x  TRIAX 110 TDS 4x twin lnb 1x Channel Master 1.20

1x DREAMBOX 8000 HD pvr 1x Dreambox 800se  1x GIGABLU HD QUADPLUS  1x Sab unix triple 1x Xsarius Galaxy 4K  1x gigablue trio

1x Samsung UE65MU7070 4K Ultra HD Smart LED  1x Samsung  UE46F6650SSXXN led 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb alles eens vluchtig doorgelezen omdat ik hetzelfde probleem heb zowel in Duitsland op de camping, met een standaard triax schotel en decoder in samsung TV als thuis met een triax schotel en VUDUO decoder en ook met de mobilhome met een caro vision vlakschotel van 50 op 50 en een gewone M7Sat801 decoder van TVV. Op deze laatste krijg ik 70 procent signaal en GEEN beeld. Leidt dit naar eenzelfde probleem of is dit in mijn geval anders ???

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een vlakschotel van 50x50 lijkt inderdaad niet adequaat voor ontvangst van deze transponder. Op een standaard Triax moet adequate ontvangst te halen zijn. Ik neem aan dat je op de camping geen ellenlange kabels gebruikt, dus daar zal het ook minder aan liggen. Ik denk dat je bij de Triax'en de oplossing in uitrichten moet zoeken. De vlakschotel zul je weg moeten doen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

allez, heb nog eens een test gedaan hier. één dreambox uitgeschakeld én de kabels eruit gehaald.

geen verschil in ontvangst : die schommelt momenteel rond de 9,6 dB

het regent hier inmiddels niet meer.

DreamBox 8000+Xtrend ET10000+Gigablue UHD 4K, openPLi, CCcam, CD+TVV kaarten (gene zever), wavefrontier T90, EMP Centauri 33/12 multiswitch en VEEL te weinig slaap.

Link naar reactie
Delen op andere sites

allez, heb nog eens een test gedaan hier. één dreambox uitgeschakeld én de kabels eruit gehaald.

geen verschil in ontvangst : die schommelt momenteel rond de 9,6 dB

het regent hier inmiddels niet meer.

Ja, dat is toch weinig. Ik heb op mijn Dreambox altijd meer dan 12 dB. Momenteel rond 12,5 dB, bij zwaarbewolkt weer en nu en dan regen. 

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...