Ga naar inhoud

probleem met transponder 12722 op astra1

Jean-Claude

Aanbevolen berichten

Bespaar je de aankoop van de Inverto Diëlektic-lnb. Dat is met zo’n drama als de Inverto Multiconnect. Daar hebben leden van dit forum ook al melding van gemaakt.

Meerdere lnb’s met koppen van 60mm passen inderdaad niet op een E-85 alhoewel sommige leden dat wel hebben en er tevreden mee zijn. Je kunt in ieder geval wel één brede lnb nemen voor de satelliet waar je de meeste problemen mee hebt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

hmmm - geen goede vervanger dus.

zal eens proberen of ik die "dikke" inverto ultra van mijn grote schotel op de plaats kan zetten van de ALPS voor Astra1. Probleem is de 23.5 die er vlak naast staat maar misschien dat éne dikke en éne dunne nog zal gaan ...... als het lukt dan kan ik een quad versie bestellen.

zal wel niet meer voor vandaag zijn, eerst afwachten wat de huidige setup gaat doen.

DreamBox 8000+Xtrend ET10000+Gigablue UHD 4K, openPLi, CCcam, CD+TVV kaarten (gene zever), wavefrontier T90, EMP Centauri 33/12 multiswitch en VEEL te weinig slaap.

Link naar reactie
Delen op andere sites

is je schotel 80cm hoog ? 

of is je schotel 80cm breed 

ps:als je nu eens effe astra3B instelt op de lnb van hotbird en verdraai je schotel eens om te zien hoeveel signaal je nu hebt ?

de rest vink je maar effe uit in je ontvanger 

1x Dreambox 900UHD OpenPLi GCC-13.2 2x  TRIAX 110 TDS 4x twin lnb 1x Channel Master 1.20

1x DREAMBOX 8000 HD pvr 1x Dreambox 800se  1x GIGABLU HD QUADPLUS  1x Sab unix triple 1x Xsarius Galaxy 4K  1x gigablue trio 1xZgemma H7S - 4K

1x Samsung UE65MU7070 4K Ultra HD Smart LED  1x Samsung  UE46F6650SSXXN led 

Link naar reactie
Delen op andere sites

hmmm - geen goede vervanger dus.

zal eens proberen of ik die "dikke" inverto ultra van mijn grote schotel op de plaats kan zetten van de ALPS voor Astra1. Probleem is de 23.5 die er vlak naast staat maar misschien dat éne dikke en éne dunne nog zal gaan ...... als het lukt dan kan ik een quad versie bestellen.

Slim combineren van lnb-breedtes biedt vaak wel mogelijkheden, met inderdaad de bredere lnb gericht op de zwakkere sat.

En wat die smalle Alps betreft: tot nu toe heb ik nog geen merken met smallere halzen gezien met zo'n (stabiele) prestatie, ook bij regen. Ik denk dat de Alps voorlopig het beste compromis blijft tussen smal en rendement. Het model bestaat inmiddels al een paar jaartjes en zie dat ze ook in Duitsland worden gewaardeerd. In beide versies: met diseqc of voor een multiswitch. Zelf heb ik een MTI-lnb in gebruik voor de Hotbird, omdat die op de multirail de ruimte heeft.

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

is je schotel 80cm hoog ? 

of is je schotel 80cm breed 

ps:als je nu eens effe astra3B instelt op de lnb van hotbird en verdraai je schotel eens om te zien hoeveel signaal je nu hebt ?

de rest vink je maar effe uit in je ontvanger 

80cm hoog, in de breedte is deze breder.

en als je goed gelezen had dan had je gezien dat ik na de eerste afregeling nogmaals afregel op de zwakste transponder, in mijn geval 12722 op astra1.

als ik astra1 in het midden van de schotel zou plaatsen dan valt Thor rechts uit de boot en dat wil ik niet. Bovendien mag dat bij een multifocale schotel geen verschil maken, alle satellieten worden op één brandpunten-lijn geprojecteerd, en die is in het midden niet sterker dan aan de zijkanten.

DreamBox 8000+Xtrend ET10000+Gigablue UHD 4K, openPLi, CCcam, CD+TVV kaarten (gene zever), wavefrontier T90, EMP Centauri 33/12 multiswitch en VEEL te weinig slaap.

Link naar reactie
Delen op andere sites

80cm hoog, in de breedte is deze breder.

en als je goed gelezen had dan had je gezien dat ik na de eerste afregeling nogmaals afregel op de zwakste transponder, in mijn geval 12722 op astra1.

als ik astra1 in het midden van de schotel zou plaatsen dan valt Thor rechts uit de boot en dat wil ik niet. Bovendien mag dat bij een multifocale schotel geen verschil maken, alle satellieten worden op één brandpunten-lijn geprojecteerd, en die is in het midden niet sterker dan aan de zijkanten.

het is ook maar voor een test dat ik dit vraag ! jean-claude

1x Dreambox 900UHD OpenPLi GCC-13.2 2x  TRIAX 110 TDS 4x twin lnb 1x Channel Master 1.20

1x DREAMBOX 8000 HD pvr 1x Dreambox 800se  1x GIGABLU HD QUADPLUS  1x Sab unix triple 1x Xsarius Galaxy 4K  1x gigablue trio 1xZgemma H7S - 4K

1x Samsung UE65MU7070 4K Ultra HD Smart LED  1x Samsung  UE46F6650SSXXN led 

Link naar reactie
Delen op andere sites

skew en hoger-lager is gemakkelijk bij te regelen. links-rechts is wel moeilijker want dan moet ik de klemmen van de schotel aan de vertikale paal losmaken om horizontaal te verdraaien, en daar heb ik niet zo meteen zin in, zeker niet voor een test waar ik eigenlijk het nut niet van inzie en die ik toch nooit kan toepassen tenzij ik Thor loslaat, dus daar pas ik voor - sorry.

Link naar reactie
Delen op andere sites

skew en hoger-lager is gemakkelijk bij te regelen. links-rechts is wel moeilijker want dan moet ik de klemmen van de schotel aan de vertikale paal losmaken om horizontaal te verdraaien, en daar heb ik niet zo meteen zin in, zeker niet voor een test waar ik eigenlijk het nut niet van inzie en die ik toch nooit kan toepassen tenzij ik Thor loslaat, dus daar pas ik voor - sorry.

Ik schat in dat je er ook niet veel mee gaat winnen als ik jouw waarden met die van mij vergelijk.

Het experiment met de beste kansen is de Alps of Astra 3, en een Inverto B.U. op Astra 1.

Ik ben ook wel nieuwsgierig wat een Inverto met 12722 gaat doen.

Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik schat in dat je er ook niet veel mee gaat winnen als ik jouw waarden met die van mij vergelijk.

Het experiment met de beste kansen is de Alps of Astra 3, en een Inverto B.U. op Astra 1.

Ik ben ook wel nieuwsgierig wat een Inverto met 12722 gaat doen.

4 dB winst, maar dan op mijn 90cm schotel natuurlijk, op de multifocus zal dit waarschijnlijk minder zijn. Zal iets voor volgend weekend zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kijk, dat is niet niks, 4 dB winst. Daarom ben ik ook geen fan van een Visiosat BigBisat of een Maximum E-85 want daar kunnen als je het goed doet officieel niet alleen maar normale lnb’s gemonteerd worden voor de drie Astra’s of je moet vele millimeters per lnb gaan smokkelen.

Daarom is voor de ontvangst van de bekende 4 satellieten een Triax 88 met multirail een oplossing of voor de ontvangst van meer satellieten een Wavefrontier T90. Op een T55 kunnen wel gewone lnb’s maar persoonlijk vind ik die te klein en te weinig regenreserve hebben.

aangepast door Sprietje
Link naar reactie
Delen op andere sites

Kijk, dat is niet niks, 4 dB winst.

Dat verschil van 4dB heb ik ook tussen de Fuba DAA850 en de Fuba DAA110. Met Alps twin-lnb's.

De waarden hierboven bevestigen elkaar aardig. Met de Alps valt m.i. in ieder geval niet veel hoger meer te komen. 

aangepast door Eduard07

Link naar reactie
Delen op andere sites

de nieuwe 12722 transponder is bagger, bij de minste regenbui zakt het aantal decibels, bij een serieuze wolk valt het signaal weg. Daarnet terug uitval gehad omdat er een dikke regenwolk voorbij schoof. Regenwolk weg en terug 11 dB signaal. Bij heldere lucht krijg ik 12 dB signaal maximuum, op een 80 cm multifocus die ik nog maar verleden week nog eens extra heb uitgericht.

vanaf 8 dB valt het beeld weg, mede door de door TVV gebuikte parameters van de transponder. Dit is dus slechts 4 dB reserve, veel te weinig.

bij de uitval heb ik snel overgeschakeld naar mijn andere schotel (90 cm met Inverto Ultra Black) en daar had ik op dat ogenblik nog 10 dB signaal - bij helder weer krijg ik hier 15 dB op.

lijkt me dus dat het signaal 5 dB gezakt was, onder de regengrens dus van de multifocus waardoor het beeld daar wegviel.

nu - als IK hier al problemen krijg met een 80 cm multifocus, wat moet dat niet geven bij mensen met een triplesat of een 60 cm ? Dit is gewoon te gek voor woorden. We hebben tot nu toe sinds het in gebruik nemen van deze transponder in juli steeds vrij goed weer gehad (goede zomer - goede nazomer) maar met de winter voor de deur en in het najaar vrees ik voor het ergste !

nu dacht ik om vandaag als test die inverto black eens op de multifocale te zetten, maar het weer zit wat tegen, het waait vrij strak, ik zal dit dus moeten uitstellen naar een andere datum. Op het eerste zicht lijkt het mij wel mogelijk te zijn, nu ja, ik hou jullie op de hoogte van mijn bevindingen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

• Moderator

Wat ik mij afvraag is waarom ik met een regenbui geen last heb en deze transponder gewoon kan blijven ontvangen.

National Geographic NL blijft gewoon beeld geven.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

NGC zit helemaal niet op die transponder !

trouwens, over welke NGC heb je het ?

de enige NGC van CD/TVV die ik ken is de HD versie op 12129 V Astra 3.

als de 12722 uitvalt, dan heb ik ook nog altijd beeld op de andere transponders van CD/TVV op astra1/astra3. Het is enkel die 12722 die als eerste uitvalt.

aangepast door Jean-Claude

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen