Ga naar inhoud


Kan mij iemand helpen? Tv-Vlaanderen & VU+ Duo2 ontvanger instellen


vanivan

Aanbevolen berichten

Beste sat gebruikers,

ik heb me vorig week een VU+ duo2 reciever met 2 S2 ontvangers gekocht. Alsook een schotel van triax 86cm.

3 LNB's van RF (type Black Muticonnect IDLB-Twnl20-multi-opp). Harde schrijf van 1 TB.

 

De muursteun van de schotel staat in elke richting waterpas. Via een app op mijn android telefoon heb ik de schotel  uitgericht naar astra 3 op 23,57Oost. Hoek van de schotel zit net onder de 30 graden.

 

Een smartcard van TV-vlaanderen heb ik ook.

 

Kan mij iemand helpen met de instellingen op de sat ontvanger, en de uitrichting van mijn schotel.

Foto in bijlage

 

Liefst via privé mail

 

Alvast bedankt

Ivan

 

ivan@vanivan.be

 

Omgeving Mechelen

post-69040-0-71218600-1382260312_thumb.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites


Amai,

er zijn er blijkbaar veel die mijn berichtje gelezen hebben, maar voorlopig geen reacties ;) Wellicht was de vraag te dom.

Ondertussen heb ik mijn schotel en VU+duo2 aan de praat gekregen. Had mij op astra 2 en astra 3 gericht, maar eens ik naar astra1 mikte, kreeg ik beeld.

Gelukkig werkt de app van VU+ op mijn samsung tablet prima, zodat ik geen dure meters hoef te kopen.

Voorlopig krijg ik de TV vlaanderen programma's nog niet op mijn scherm. wellicht moet ik wat sleutelen aan de instellingen van welke lnb er op welke receiver moet. Mocht iemand me daar kunnen helpen? Zoals je kan zien heb ik 3 lnb's, goed voor TV vlaanderen en voor de BBC's.

 

Groetjes

Ivan

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste,

heb screenshot gemaakt. Zie bijlage.

De decoder is recht uit de doos. Ik heb "voorlopig" nog niks geinstalleerd.

 

Ik weet ook niet of de smartcard zo maar in de onderste sleuven van de decoder kan gestoken worden? Heb ik een CI module nodig, of kan het ook zonder op de VU+duo2?

 

De OSCam ga ik dadelijk installeren.

 

Alvast bedankt voor de snell respons.

Groeten

Ivan

post-69040-0-16015200-1382459845_thumb.png

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat je niet had moeten doen dat is voor deze lnb's kiezen aangezien die nogal regen gevoelig zijn ,met een beetje regen heb je vaak al een probleem,het is een triax 88 cm die je hebt of niet,waarom heb je dan niet voor lnb's gekozen met een kop van 60mm zoals de inverto dat geeft een veel sterker signaal en die zijn niet zo regen gevoelig ?

Ps: een ci module heb je niet nodig voor Tvv

aangepast door stevie-v

VU solo 4k ,twin satelliet tuner en 1 kabel tuner en VU solo se v2 ,dual kabel tuner...E85 Maximum multi focus schotel en een Triax 88cm schotel met een 2 way Triax lnb rail....5.0w 0.8w 4.8e 9.0e 13e 19.2e 23.5e 28.2e....VTI 14.0.5 - 6 Inverto black ultra twin lnb's en 2 Alps twin lnb's, Nvidia shield tv.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey Stevie-v,

Zal wat uitleg geven. 

Ben naar sat winken in het Antwerpse gegaan. Daar een volledige installatie besteld. Heb een vriend van een vriend die daar ook een volledige installatie gekocht had, en was erg tevreden.

Heb de schotel en de lnb's opgehaald en geinstalleerd. De decoder was enkele dagen later klaar, maar bleek de solo versie te zijn. Ik had echter duidelijk de VU+ duo 2 gevraagd. Die kon hij me niet leveren aan de afgesproken prijs. Dus ben ik op zoek gegaan naar een betaalbare decoder. Die denk ik in Duitsland bij ***link verwijderd*** gevonden te hebben.

Vandaar dat ik nu zelf het een en ander moet uitvogelen. Maar met wat hulp van jullie zal het wel lukken zeker.

 

Ik wacht op wat regen, om je veronderstelling te checken. Ik jou je op de hoogte. Zou me verwonderen dat ze niet goed werken in de regen. We zien wel.

 

Alvast bedankt voor je reactie.

 

Groeten

 

Ivan. 

aangepast door ceesv
Link naar reactie
Delen op andere sites

Dit zijn de meest slechte lnb's die je kan hebben

 

http://www.sat4all.com/forums/topic/331356-inverto-vernieuwt-zijn-multiconnect-lnb/

 

Lees dit maar eens

Jij hebt voor de inverto multiconnect gekozen je had voor de inverto black ultra moeten kiezen,deze passen perfect op een triax 88cm,als je dan toch gebruik had willen maken van lnb's met een smalle kop dan had je voor de alps lnb's moeten gaan maar als het gaat om een triax 88cm dan zijn de meest geschikte lnb's de inverto black ultra,gaat het om een triax 78 cm dan zijn de koppen te breed van de inverto black ultra dan moet je ook alps lnb's gebruiken

aangepast door stevie-v

VU solo 4k ,twin satelliet tuner en 1 kabel tuner en VU solo se v2 ,dual kabel tuner...E85 Maximum multi focus schotel en een Triax 88cm schotel met een 2 way Triax lnb rail....5.0w 0.8w 4.8e 9.0e 13e 19.2e 23.5e 28.2e....VTI 14.0.5 - 6 Inverto black ultra twin lnb's en 2 Alps twin lnb's, Nvidia shield tv.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Allez,

ondertussen heeft mijn schotel de eerst ferme geut water overleefd. Gisteren angstvallig afgewacht of mijn slechte koppen het zouden houden.

Ik heb nergens een blokje gezien, ook mijn signaal kwaliteit is nooit 1 of 2% lager geweest dan in een droge periode. Misschien zijn die koppen zo slecht nog niet als men hierboven beweert. Wellicht zijn er wel betere koppen, maar voor mijn gevoel, voldoen ze meer dan genoeg.

 

Ivan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Ik help het je hopen, bij nieuwe koppen kan het water er nog gemakkelijk van af parelen.

Een beetje weersinvloeden op het oppervlak en een beetje vuilaanslag en je hebt geen beeld meer.

De toekomst zal het leren.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@vanivan

misschien toch een image installeren(openpli, vti, .....)

ik je garanderen, er gaat een wereld voor je open. ;)

 

grtz Philip

vuduo 500 GB HDD  openpli4 -  vuduo2 1TB HDD 2xdualS2 tuner openpli4 :grin: - XP1000 pli4

Samsung plasma 60inch-AVR Denon-Bose accoustimas 7.1 :P

logitech harmony ultimate

TVV - dual lnb 19.2 & 23.5 - OSCAM

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik dacht dat  die niet meer verkocht werden

slechtere lnb's ken je niet aanschaffen

ik heb ze bij  mij een week gehad en heeeel snel erafgemieterd

en alles inverto black ultra's geplaatst

hoe kunnen de leveranciers zoiets nog de mensen aansmeren

ze weten toch dat er klachten komen erover

of ze moeten zeggen ik ken je niet meer helpen gekocht is gekocht

vu duo//vuduo2//mutant hd51 4k // 65 inch lg4k

2 keer gibertini 100 // t90 // triax 88

Link naar reactie
Delen op andere sites

Allez,

ondertussen heeft mijn schotel de eerst ferme geut water overleefd. Gisteren angstvallig afgewacht of mijn slechte koppen het zouden houden.

Ik heb nergens een blokje gezien, ook mijn signaal kwaliteit is nooit 1 of 2% lager geweest dan in een droge periode. Misschien zijn die koppen zo slecht nog niet als men hierboven beweert. Wellicht zijn er wel betere koppen, maar voor mijn gevoel, voldoen ze meer dan genoeg.

 

Ivan.

met regen heb jij totaal geen verlies van signaal nog geen 1%.... Nou ik geloof er helemaal niks van

VU solo 4k ,twin satelliet tuner en 1 kabel tuner en VU solo se v2 ,dual kabel tuner...E85 Maximum multi focus schotel en een Triax 88cm schotel met een 2 way Triax lnb rail....5.0w 0.8w 4.8e 9.0e 13e 19.2e 23.5e 28.2e....VTI 14.0.5 - 6 Inverto black ultra twin lnb's en 2 Alps twin lnb's, Nvidia shield tv.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi,

 

best dat je er een andere image er opzet, als dat niet in de winkel is gebeurd.

BV PLi.

Als Pli geïnstalleerd is kan je via het plug-in menu CCCam instaleren.

Als je deze ook nog start, als dat niet automatisch gebeurd, dan kan je de TVV kaart gebruiken.

 

Je kaart moet de eerste keer geactiveerd worden.

Dit doe je door de kaart ondersteboven in een gleuf te steken en op één af te stemmen.

Dan activeer je de kaart op de site van TVV, binnen het uur (minuten) heb je beeld.

 

Je moet wel zeker zijn dat je één zonder problemen kan ontvangen.

 

Die LNB's dat kan daarna nog.

 

mvg

dreambox two ,  BigBisat met Smart Titanium, Alps, en 2 X Inverto Black Ultra

VU+ solo2 met defecte tuners

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste vanivan


Je schrijft dat je een Triax 86cm hebt. Er bestaat helemaal geen Triax 86 en ook geen Triax met afmetingen van 86cm. Aan de foto zie ik dat het een Triax 78 betreft van 70cm breed en 78cm hoog op de spiegel gemeten

Voor Mechelen moet je een Triax 78 als volgt afstellen

De elevatie van de schotel moet op 29 graden ingesteld worden om de Astra 23,5 te vinden.
De rail moet 12,9 graden schuin gezet worden, d.w.z. rechts lager dan links als je naar de binnenzijde van de schotel kijkt.
De afstand van de lnb’s moet als volgt ingesteld worden;
Tussen de Astra 19,2 en de Astra 23,5 is 44mm
Tussen de Astra 28,2 en de Astra 23,5 is 46mm
Aan de voorzijde van de lnb gemeten van pukkeltje tot pukkeltje.

De skew van de lnb’s moet als volgt staat:
De Astra 19,2 op 5 graden
De Astra 23,5 op 8 graden
De Astra 28,2 op 11 graden
Dit met de wijzers van de klok meegedraaid als je naar de binnenzijde van de schotel kijkt t.o.v. verticaal waterpas.
 

Het afstellen doe je in deze volgorde:

Eerst de lnb van de Astra 23,5 in de klem zetten en de skew juist instellen.

De schotel op maximale signaalkwaliteit uitrichten op de Astra 23,5.

Dan de rail plaatsen onder een hoek van 12,9 graden.

Dan de overige twee lnb’s plaatsen op de juiste afstand en met de juiste skew.

De drie lnb’s moeten aan de voorzijde in één rechte lijn staat. De juiste schuinte van 12,9 graden kun je nog een keer nameten want de rechter lnb (de Astra 19,2 moet 20mm lager staan dan de linker lnb van de Astra 28,2 aan de voorzijde gemeten.


Nu moet je alle drie de satellieten behoorlijk kunnen ontvangen.
Eventueel kun je nog proberen om de twee buitenste lnb’s nog iets bij te stellen in afstand en in hoogte om de maximaal haalbare signaalkwaliteit te behalen.

 

Helaas zul je met regen vaak last van beelduitval hebben met deze lnb's.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...