Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Ik heb sinds kort mijn fritzbox 7110 (router) vervangen door een 7360. Op de 7110 had ik een fritzbox 7113 als extender aangesloten via wifi. Dit kon door ervoor te zorgen dat het wifi kanaal, de wifi naam, en wachtwoord gelijk aan elkaar waren. In het basestation (7110) moest je dan de extender kiezen, en in de extender moest je het basestation aanvinken.

Met de 7360 kan dit niet. Deze ondersteund wel de WDS functie (drukknop methode) maar dat kan mijn 7113 dus niet. Heb wel geprobeerd om bovenstaande methode te gebuiken, maar dat lukt ook niet. De extender krijgt dan geen IP adres.

Zijn hier andere mogelijkheden voor??? Kan de extender eventueel ook met een kabel aansluiten, maar dan komen de clients van de extender in een andere ip range terecht.

VU+ Solo2,

VTI

Visiosat BIG Bisat met Alps op 28,2E; 23,5E; 19,2E; 13E; 5E; 1W; 5W; 15W

Geplaatst: (aangepast)

Kan je de 7113 niet met een kabel aansluiten op je 7360, en op de 7113 de DHCP functie uitzetten? Je clients krijgen dan van de 7360 een IP adres uitgedeeld. Prik je dus een kabel van de 7360 in de lan poort van de 7113.

Stel SSID, en dezelfde netwerksleutel in, maar beiden wel op een verschillend kanaal zodat je geen overlap hebt, kies hiervoor de kanalen 1,6 of 11.

Ik heb hier in huis hetzelfde gedaan met 2 routers. Beiden doen geen DHCP (dat doet mijn server) maar verzorgen op de begane grond en de 1e een 2.4/5Ghz netwerk. WDS heb ik niet gebruikt omdat dat ten koste ging van de bandbreedte van je wireless gedeelte. Enige vereiste is dat je op beide plekken een LAN kabel hebt liggen.

aangepast door Triplet8
Geplaatst:

Zo lukt het me ook niet om een 7170 op de 7340 aan te melden als repeater.

Zowel met, maar ook zonder WDS. IK snap niet waarom niet.

Gelukkig had de Action een repeater (Wifi repeater ACT-WNP-RP-002) voor slechts 13 euro (ipv 20,- ) en die deed het gelijk.

gr. Erik

Geplaatst: (aangepast)

Eindelijk werkend gekregen. Hoop gepruts met instellingen, maar de truc bleek inderdaad dat de repeater via de LAN aansluiting aangesloten moet worden (ipv WAN).

Nog 1 probleempje, ik heb de kabel aansluiting van mijn computer gebruikt. Had gehoopt om deze weer bekabeld aan te kunnen sluiten vanaf de repeater. Dit kan nu dus niet meer omdat de enige lan poort al bezet is...

Misschien toch maar eens een fatsoenlijke repeater aanschaffen.

aangepast door quattro

VU+ Solo2,

VTI

Visiosat BIG Bisat met Alps op 28,2E; 23,5E; 19,2E; 13E; 5E; 1W; 5W; 15W

• Moderator
Geplaatst:

Kijk eens naar de Fritz!wlan repeater 300E.

Werkt bij mij tot tevredenheid.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen