Ga naar inhoud


Internet via G3 stick naar CAT5-uit aansluiting computer


Aanbevolen berichten

Beste mensen.

 

Op dit moment heb ik internet via een GSM G3 (UMTS) Stick die is aangesloten op de USB poort van mijn laptop.

Dit werkt prima.

Graag wil ik de CAT5 /RJ45 aansluiting van mijn laptop gebruiken om het internet naar de DSL-in aansluiting (via een CAT5) kabel van mijn router te brengen zodat ik het internet in mijn appartement draadloos via WIFI/WLAN ter beschikking heb of via de 4 x LAN aansluiting.

Kan iemand mij op weg helpen of instructies geven of dit mogelijk is en zoja wat de stappen zijn die ik hiervoor moet volgen.

Samengevat: ik wil mijn laptop als router gebruiken zodat het www op de CAT5 aansluiting aanwezig is.

 

Bij voorbaat dank.

aangepast door Drs. IJzerbout

"On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."

Link naar reactie
Delen op andere sites


Ik heb het al voor elkaar.

Kwestie van door de netwerk wizzard gaan en aanvinken dat je het internet met een andere computer wil sharen.

Via de DSL input van de router werkt het niet maar dat is me al duidelijk.

Nu kan ik mijn VU+ aan het www hangen. :grin:

"On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."

Link naar reactie
Delen op andere sites

Denk wel om je data limiet

 

Klopt...ik heb 500 GB per dag of per 7 dagen afhankelijk van wat ik betaal. Maar daarna heb ik een flatrate en gaat de snelheid terug naar ISDN snelheid. Dat is snel genoeg voor een bepaalde toepassing die hier niet besproken mag worden.. :D  :D

aangepast door Drs. IJzerbout

"On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."

Link naar reactie
Delen op andere sites

Klopt...ik heb 500 GB??? per dag of per 7 dagen afhankelijk van wat ik betaal. Maar daarna heb ik een flatrate en gaat de snelheid terug naar ISDN snelheid. Dat is snel genoeg voor een bepaalde toepassing die hier niet besproken mag worden.. :D  :D

Moet dat niet 500MB zijn?

 

Anders wil ik ook dat abonnement.

Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen..
Sinds maart 2021 glasvezel via KPN.

Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4)

Intel Nuc i7 met W10, Gigabyte Brix met Home Assistant, 17 Shelly's en 2 ESP-tjes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Die kamelendrijvers waar hij tegenwoordig vertoeft zijn wel wat over de top maar 500 GB per dag redt je niet eens met een 100/100glasvezel lijn. En per week is het zelfs al aan de royale kant. Ik denk dat Stroombout zich aan het inburgeren is bij de lokale bevolking voor wat betreft opscheppen ;)

 

Of het zijn 500 G(rote) B(ulten) oftewel 500 kamelen (?)

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Die kamelendrijvers waar hij tegenwoordig vertoeft zijn wel wat over de top maar 500 GB per dag redt je niet eens met een 100/100glasvezel lijn. En per week is het zelfs al aan de royale kant. Ik denk dat Stroombout zich aan het inburgeren is bij de lokale bevolking voor wat betreft opscheppen ;)

 

Of het zijn 500 G(rote) B(ulten) oftewel 500 kamelen (?)

Ze hebben in Dubai waarschijnlijk een ander SI-eenhedenstelsel en dat haalt hij mogelijk door elkaar . . .  :grin:

Daarom vind ik Sat4all nog steeds leuk, die bijzondere humor . . .

aangepast door Con

Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen..
Sinds maart 2021 glasvezel via KPN.

Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4)

Intel Nuc i7 met W10, Gigabyte Brix met Home Assistant, 17 Shelly's en 2 ESP-tjes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Volgens mij schrijven ze daar van rechts naar links, dus wanneer er 1000 staat bedoelen ze .0001 :grin:

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het kan ook nog 500GB per 10 jaar zijn wellicht. :sick:

aangepast door Con

Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen..
Sinds maart 2021 glasvezel via KPN.

Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4)

Intel Nuc i7 met W10, Gigabyte Brix met Home Assistant, 17 Shelly's en 2 ESP-tjes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...