Eduard07 Geplaatst: 21 oktober 2013 Geplaatst: 21 oktober 2013 (aangepast) Je bent niet de enige - heb er ook last van : http://www.sat4all.com/forums/topic/336098-probleem-met-transponder-12722-op-astra1/ voor het ogenblik heb ik wel beeld (10 dB) die 12722 frekwentie lijkt zeer gevoelig te zijn - als je schotel niet 100% correct staat afgesteld dan kunt ge problemen verwachten bij regenweer. Momenteel heb ik 12.3 dB op deze frequentie op een 85cm schotel.Het ligt volgens mij in de eerste plaats echt aan de transponder. Tegelijkertijd heb ik ServusHD namelijk met 16 dB. Hoeveel speelruimte laat dat nog voor verbetering? 21 oktober 2013 aangepast door Eduard07 Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0
josse Geplaatst: 22 oktober 2013 Auteur Geplaatst: 22 oktober 2013 ja als ik een scan doe ook gecodeerde zenders .slaat de box genoemde zenders over zelfs individueel krijg ik de zenders niet ingesteld. nu motor draait op usals eenvoudig als ik wil fine tunen ga naar tuner configuratiemodus geavanceerd hoe moet deze ingesteld worden want geen beeld zelfs niet op fta zenders
Eduard07 Geplaatst: 22 oktober 2013 Geplaatst: 22 oktober 2013 (aangepast) ja als ik een scan doe ook gecodeerde zenders .slaat de box genoemde zenders over zelfs individueel krijg ik de zenders niet ingesteld. nu motor draait op usals eenvoudig als ik wil fine tunen ga naar tuner configuratiemodus geavanceerd hoe moet deze ingesteld worden want geen beeld zelfs niet op fta zenders Indien de schotel niet zodanig is ingesteld dat hij volgens het usals-protocol goed afstemt op de satelliet, zijn er 2 mogelijkheden: 1) schotel opnieuw uitrichten 2) handmatig satellieten instellen volgen het Diseqc 1.2 protocol. Dan kun je wel handmatig bijsturen en opslaan. Je moet dan elk satelliet een nummer geven en dat nummer ook invullen in de geavanceerde configuratiemodus. Vervolgens zal de ontvanger elke door jou opgeslagen postie onder dit nummer accepteren en onthouden. Bij usals gaat de schotel steeds weer "aan de wandel omdat jouw instelling niet overeenkomst met wat usuals berekent vanuit jouw geografische positie. Usals functioneert het best als de schotel zo zuiver mogelijk in de Clark Belt draait (vanuit het nulpunt, naar het oosten en westen) 22 oktober 2013 aangepast door Eduard07 Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0
josse Geplaatst: 22 oktober 2013 Auteur Geplaatst: 22 oktober 2013 straks proberen schotel terug af te stellen
josse Geplaatst: 22 oktober 2013 Auteur Geplaatst: 22 oktober 2013 dank voor alle reacties zenders ok schotel opnieuw afgesteld..
Eduard07 Geplaatst: 22 oktober 2013 Geplaatst: 22 oktober 2013 Mooi dat de oorzaak is verholpen en dat je vandaag werd geholpen door het weer. Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen