ronaldsl Geplaatst: 22 oktober 2013 Geplaatst: 22 oktober 2013 Tis eigenlijk al te zielig voor woorden dat wij er hier op dit forum over praten/aandacht aan besteden........wat dan te denken van die PIPO'S bij de VN.............tsssssssssssss
gerrit B Geplaatst: 22 oktober 2013 Geplaatst: 22 oktober 2013 Bij Evers staat op hadden zeer al een leuke op gemaakt http://www.youtube.com/watch?v=U80UJV7QZFs Ik denk dat het gewoon iemand is die nooit dat cadeautje heeft gekregen wat ze vroeg graag wilde terwijl haar klasgenoten dat wel kregen. Onze president omschreef het heel toepassend "Zwarte Piet heet nu eenmaal Zwarte Piet omdat hij Zwart is" suc6 Gerrit zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen
mauspartyhouse Geplaatst: 22 oktober 2013 Geplaatst: 22 oktober 2013 En die VN voorzitster moet in de zak.... Het hilarische vind ik nog dat homoseksualiteit bij wet verboden is in Jamaica (land vd VN voorzitster) Discriminatie heeft ze dus veel verstand van. ET8000
ton2207 Geplaatst: 22 oktober 2013 Geplaatst: 22 oktober 2013 In Brabant is Sjak Sjoer (komt van het Franse Chaque Jour) de bijnaam van Zwarte Piet. Dit komt van de schoorsteenvegers die daar vroeger rondliepen. In Oisterwijk zingen de vaders altijd het liedje 'Hé Sjak Sjoer met je zwart gezicht, jij komt er vanavond niet in..'. Wat niet beter wordt, blijft niet goed.
D.Quijote Geplaatst: 22 oktober 2013 Geplaatst: 22 oktober 2013 In Oisterwijk zingen de vaders altijd het liedje 'Hé Sjak Sjoer met je zwart gezicht, jij komt er vanavond niet in..'. Oh ik dacht dat de moeders dat altijd zongen Salu2, D.Quijote 1 M7 sat 801, Amiko HD 8155 en HD 8165 + combo
RKrijnen Geplaatst: 22 oktober 2013 Geplaatst: 22 oktober 2013 Leuke discussie, ik ga dr even voor zitten. Bakkie koffie, (zwart zonder suiker) Lekkere jodenkoek erbij. Ik hoorde het een paar dagen terug op de radio en dacht dat het een grap was. Hebben ze niks beters te doen? Fuba Daa850 met multifeed , Vu+duo 4k se met dvb s en dvb c. Vti 15
gerrit B Geplaatst: 22 oktober 2013 Geplaatst: 22 oktober 2013 Misschien wordt het tijd dat we toch maar eens gaan verklappen dat de meeste zwarte pieten maar zwart zijn tot hun schouder en dat ze zwarte handschoenen dragen en een zwarte maillot om hun witte handen en benen te verbergen. Pff. Nog even en dan mogen de rendieren voor de kerstslee ook al niet meer. En terwijl de negerzoen en moorkop al het veld heeft moeten ruimen staat in de bouwmarkt nog wel steeds Blanke lak ipv. doorzichtige lak. suc6 Gerrit zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen
Gene 1225 Geplaatst: 22 oktober 2013 Geplaatst: 22 oktober 2013 Opgelet: Jodenkoek : De naam werd in de jaren zeventig als discriminerend beschouwd. De fabrikant overwoog de naam te wijzigen, maar is daar niet toe overgegaan. Wel zijn de namen voor de geëxporteerde koeken aangepast. ( bron: Wiki ) Groeten , Gene. Kabel: Orange. Schotel: Vu+ UNO 4K SE , TVV , Triple Quad
RKrijnen Geplaatst: 22 oktober 2013 Geplaatst: 22 oktober 2013 Oei we moeten opletten wat we zeggen, voor je t weet schoppen we iemand tegen het verkeerde been. Uiteindelijk is het echte probleem naturlijk dat de kruidnoten te vroeg in de winkels liggen, daar wrikt de schoen. Fuba Daa850 met multifeed , Vu+duo 4k se met dvb s en dvb c. Vti 15
Eduard07 Geplaatst: 23 oktober 2013 Geplaatst: 23 oktober 2013 (aangepast) Deze voorzitster is eigenlijk een blamage voor de hele VN. Konden ze geen betere vinden in Jamaica, of was dit echt de intelligentste? Over voordelen gesproken.... 23 oktober 2013 aangepast door Eduard07 Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0
theparasol Geplaatst: 23 oktober 2013 Geplaatst: 23 oktober 2013 Slavernij ligt nu eenmaal heel erg gevoelig bij de zwarte medemens. Het is ook absurd wat hun voorouders aangedaan is. De nederlanders hebben hier een heel erg groot aandeel in gehad. Ons land was een van de belangrijkste toeleveranciers van slaven. Voor diegenen die een beter beeld willen van slavernij kan ik de filmserie "Roots" echt aanraden. Die gaat van opkomst slavernij tot afschaffing ervan en laat het leven zien van een paar generaties negers. Maar wat hier volledig misgaat is dat men een kinderfeest aangrijpt om te revancheren met het verleden. Het probleem was er niet eens geweest als het een zwarte sint en een witte piet was geweest. Die kleur zwart heeft zelfs geen bal van doen met huidskleur maar alles met schoorstenen en roet. Als je het mij vraagt laait het racisme hierdoor eerder op dan dat het bestreden wordt.
Eduard07 Geplaatst: 23 oktober 2013 Geplaatst: 23 oktober 2013 (aangepast) (...) Slavernij ligt nu eenmaal heel erg gevoelig bij de zwarte medemens. Het is ook absurd wat hun voorouders aangedaan is. (...) Als je het mij vraagt laait het racisme hierdoor eerder op dan dat het bestreden wordt. Volledig juiste conclusie. De vergelijking van de splinter en de balk dringt zich hier echter ook op. En vooral de vraag, of deze Verene Shepherd wel de juiste persoon op de juiste plaats is. Hopelijk heeft de VN haar niet op die post benoemd puur en alleen omdat ze vrouw is. Maar ze voelt zich in ieder geval niet gehinderd door totale gebrek aan kennis. 23 oktober 2013 aangepast door Eduard07 Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0
Drs. IJzerbout Geplaatst: 23 oktober 2013 Geplaatst: 23 oktober 2013 Nadat ik het liedje begon te begrijpen: "De zak van Sinterklaas"...had ik als kind al homofiele neigingen. Gelukkig heb ik er niks nadeligs aan over gehouden. "On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."
Mojo Geplaatst: 23 oktober 2013 Geplaatst: 23 oktober 2013 (aangepast) Tsja, en nu krijgen wij de zwarte piet toegespeeld Maar hoe moet dat nu met België en Duitsland waar ook sinterklaas wordt gevierd? 23 oktober 2013 aangepast door Mojo You know when you've been shagged. I like receivers who give me pleasure.
Eduard07 Geplaatst: 23 oktober 2013 Geplaatst: 23 oktober 2013 Die hebben geen band met de Antillen en Suriname, dus kunnen zij de Joker inzetten. Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen