Ga naar inhoud


Opzegtermijn STB


pretpat

Aanbevolen berichten

Om een lang verhaal even kort te houden. Ik heb een meningsverschil met CD over het opzeggen van mijn STB.

Volgens CD moet ik ondanks dat het een éénmalige jaarlijkse prepaid betaling is toch een maand van te voren opzeggen.

Toen ik een acceptgiro kreeg voor het nieuwe jaar heb ik gebeld dat ik er geen gebruik van wilde maken.

Blijkbaar was dit volgens CD niet op tijd en nu willen ze mij alsnog één maand laten betalen.

Ik ben het hiermee niet eens, aangezien STB geen maandelijks abonnement is maar je betaalt voor een jaar vooruit en als je niet meer betaalt heb je geen dienst.

 

Ik heb hier veelvuldig over gemailed met de "klantenservice" maar ze houden voet bij stuk. Inmiddels sturen ze herinneringen en dreigingen over een incassobureau.

 

Het gaat mij niet eens om die 5 euro maar om het punt.

 

Wat is de mening hier? Heb ik gelijk of CD?

 

Inventors are crazy until they invent something.

Then they are geniuses.

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Moderator

De wet is duidelijk, je dient een opzegtermijn van een maand aan te houden.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dank je voor je reactie. Alleen is de wet volgens mij dat ze niet meer automatisch met een jaar mogen verlengen, maar dat dit per maand moet. Dat betekent natuurlijk niet dat dit een wettelijke verplichting is om automatisch per maand te verlengen. Mijn Usenet abonnement stopt ook automatisch na een jaar als ik niet betaal en zo zijn er nog wel meer.

 

Mijn mening is dan ook dat ik prepay voor een jaar en als ik niet verder wil (en dus niet betaal) dit automatisch zou stoppen.

 

Overigens heb ik toen ik de acceptgiro kreeg nog wel de moeite genomen om netjes door te geven dat ik geen interesse meer had, maar dat was volgens kun 3 weken van te voren en dus geen maand. Daar sturen ze dan 2 maanden later nog een faktuur voor.

Voor iets wat per jaar gaat nogal vreemd in mijn ogen. Vandaar dus mijn vraag hier.

aangepast door pretpat

Inventors are crazy until they invent something.

Then they are geniuses.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Dus jij verlengt ook elk jaar je kranten abonnement, en wanneer je in een huurhuis mocht wonen verleng je ook elk jaar de huur waarna wanneer je dat een keer vergeet je huurbaas je het huis uit zet?

En je verlengt ook elke maand je arbeidscontract?

 

Waarschijnlijk is dat je een contract voor onbetaalde tijd hebt met per 12 maanden vooruit betalen.

Je hebt het settopbox pakket al een paar jaar, dus je wist dat het automatisch doorliep.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je voorbeelden zijn niet echt vergelijkbaar aangezien daar maandelijkse betalingen aan vast zitten. Een daadwerkelijk abonnement.

Helaas is er op de website van CD niets te vinden over het STB-pakket en de bijbehorende voorwaarden. 

 

En ja, zolang ik de afgelopen jaren bleef betalen liep het STB door.

 

Maar goed, dank je wel voor jouw mening, het staat genoteerd. Zijn er nog meer die het met Ceesv of met mij eens zijn?

Inventors are crazy until they invent something.

Then they are geniuses.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een abonnement bij CanalDigitaal sluit je af voor 12 maanden.

Bij bruikleen van de apparatuur kan dit 24 maanden zijn.

Na afloop van deze contractueel aangegane periode heb je een opzeg termijn van 30 dagen.

De 30 dagen gaan in op het moment dat het abonnement wordt opgezegd.

Zeg je niet op dan wordt het abonnement automatisch met een maand verlengt.  

Teveel betaalde abonnement kosten zoals het geval kan zijn bij het Set Top Box pakket worden terug gestort.

 

Dus CanalDigitaal heeft in dit geval gelijk.

Je moet een abonnement opzeggen anders loopt het abonnement door.

Vult u rustig aan !!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je voorbeelden zijn niet echt vergelijkbaar aangezien daar maandelijkse betalingen aan vast zitten. Een daadwerkelijk abonnement.

Helaas is er op de website van CD niets te vinden over het STB-pakket en de bijbehorende voorwaarden. 

 

En ja, zolang ik de afgelopen jaren bleef betalen liep het STB door.

 

Maar goed, dank je wel voor jouw mening, het staat genoteerd. Zijn er nog meer die het met Ceesv of met mij eens zijn?

Ik zou zeggen: laat het maar bij de rechter voorkomen. Dan zal de rechter jou wel uitleggen hoe het zit.

Heb je ooit de algemene voorwaarden doorgelezen van CD?

You know when you've been shagged.

I like receivers who give me pleasure.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator
Uit de algemene voorwaarden van Canaldigitaal.

Succes met je gelijk halen.

 

7.

Na het verstrijken van de overeengekomen minimum periode wordt het

Abonnement automatisch verlengd voor onbepaalde duur, tenzij opzegging

tegen het einde van de overeengekomen termijn plaatsvindt met inachtneming

van een opzegtermijn van ten minste 1 maand. Tussentijdse opzegging van een

Abonnement vóór het verstrijken van de overeengekomen minimum periode is

niet mogelijk, behoudens het elders in de Voorwaarden of in de wet bepaalde.

Na het verstrijken van de overeengekomen termijn kan het Abonnement te allen

tijde kosteloos worden opgezegd met een opzegtermijn van 1 maand.

8.

Opzegging van een Abonnement door de Klant dient telefonisch te gebeuren,

dan wel schriftelijk door het opsturen van een ingevulde opzeggingsbrief

waarvan het model is opgenomen op de Website en die tevens kan worden

opgevraagd bij de klantenservice van CanalDigitaal.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dank Youriy, Johan45, Mojo en Ceesv. Blijkbaar ben ik fout met mijn gedachte en valt een STB wel onder een abonnement en niet als prepaid.

Ik heb echter nooit anders begrepen en kon geen specifieke voorwaarden vinden over STB.

Inventors are crazy until they invent something.

Then they are geniuses.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...