Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Hallo , 

zijn er hier ook mensen die iets afweten van plaatsingen in het buitenland ? 

wij zijn woonachtig in Spanje in de regio Tarragona , hebben een set gekocht van Tv vlaanderen 

schotel , duo kop , en HD ontvanger (recorder) DSR8141 M7

heb onze schotel geplaatst , zo goed mogelijk , krijg nu als ik de ontvanger aanzet op onze tv de melding signaal astra 19 goed , de 23 ook goed ,  maar kan zenders niet inlezen 

na contact met TV vlaanderen (wat trouwens zeer goed was) zou het kunnen zijn omdat het signaal nog niet goed genoeg is ...

kan iemand me zeggen hoeveel signaal ik dan nodig heb ? en hoe kan ik het signaal nog verbeteren ? gezien wanneer ik de schotel een beetje verzet mijn signaal direct zwak wordt ...

zelf ben ik een leek in deze dingen , maar op aanvraag van mijn vrouw dit aangekocht ... en omdat het niet vlug genoeg gaat (ben er al weekje mee bezig met de installatie ;) ) had zij dan ook dit forum gevonden :) 

kan iemand me helpen aub ? 

in bijlage heb ik enkele foto's van het scherm dat ik op onze tv krijg ... echter zou ik daar nog moeten bij krijgen zenders inlezen maar dat zou hij blijkbaar alleen maar doen wanneer het signaal nog sterker is .. klopt dit ? en hoe doe ik dit .. ? 

iemand ervaring met vakmensen uit spanje ? misschien beter iemand inhuren , maar zie het al voor mij die gaan mij direct een andere ontvanger en/of schotel willen verkopen ... ;) 

alvast bedankt voor enige raad of hulp !!! 

mvgr

Bart 

post-69505-0-36429900-1382537193_thumb.jpg

post-69505-0-62406800-1382537194_thumb.jpg

post-69505-0-82073400-1382537195_thumb.jpg

• Reacties 32
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit onderwerp

Beste reacties in dit onderwerp

Geplaatste afbeeldingen

Geplaatst:

Beste Bart1234

Jij hebt zowel de Astra 19,2 als de Astra 23,5 op diseqc A staan en dat kan natuurlijk niet.

Astra 19,2 moet op diseqc A staan.

Astra 23,5 moet op diseqc B staan.

Geplaatst:

Hallo Sprietje,

thanks ! 

inderdaad op diseqc A staat astra 19,2 en op diseqc B staat astra 23,5

maar als astra 23,5 op diseqc B staat heb ik geen ontvangst , als ik hem even op diseqc A zet om te testen (zoals ook op de foto) heb ik heel goed ontvangst ... misschien zit mijn probleem daar ,  hoe komt het dat ik op de A wel heel goed ontvangst heb van de astra 23,5 en op B helemaal geen ontvangst ? ligt dat aan de koppen die niet goed afgesteld zijn ?

want zoals ik al begrepen heb heb ik zowel astra 19,2 als astra 23,5 nodig voor tv vlaanderen ...

alvast bedankt ! 

gr

Bart

Geplaatst: (aangepast)

Volgens mij is de schotel die je hebt gekregen van TVV maar 60cm en dat met een DUO LNB. Vraag me af of dat wel voldoende is om de astra 23.5 te ontvangen op jou lokatie in Spanje.

In ieder geval heb je geen info gegeven over de maat van de schotel.

aangepast door Penthe
Geplaatst:

Hallo Penthe,

thanks !

ik zal eens gaan afmeten dan , laat het u sevens weten ! 

maar als ik astra 23,5 op diseqc B zet heb zeer goed ontvangst , maar de grote van de schotel is dus bepalend op je ze beide kan ontvangen , begrijp ik dat goed ?

mercikes

Bart 

Astra 19.2 is op een 60cm schotel goed te ontvangen in Spanje, maar de Astra 23.5 is een stuk zwakker. 19.2 zou dus in alle gevallen moeten werken.

En inderdaad de grote van de schotel is belangrijk, hoe verder weg van Nederland  in Spanje hoe groter de schotel voor 23.5.

aangepast door Penthe

Beste Bart1234

In Tarragona is een schotel van 60cm voldoende om de Astra 19,2 en 23,5 te ontvangen.

Je moet de duo-lnb 15 graden schuin zetten.

Print de bijlage uit, knip hem uit en plak hem op de achterzijde van de duo-lnb. De rode schuine lijn moet nu precies horizontaal staan.

Het beste is om de kop van de Astra 23,5 in de klem te zetten. Je krijgt dan maximaal signaal op de Astra 23,5 maar ik denk dat je de duo-lnb dan niet schuin genoeg kunt zetten. Ik denk dus dat het niet anders kan om de kop van de Astra 19,2 in de klem te zetten en de juiste schuinte aan te houden.

Als je de Astra 23,5 nu wel kunt ontvangen, dan raad ik je aan de schotel nog fijn te tunen op de Astra
23,5 zodat je op die satelliet de maximale signaalkwaliteit hebt.

post-60869-0-30659800-1382604274_thumb.png

aangepast door Sprietje
Geplaatst:

okidoki

heb het afgedrukt ! 

ik kruip terug op het dak :)

schotel juist gaan afmeten is inderdaad 65cm 

aan die kop zijn 4 aansluitingen ... ik moet toch maar 1 kabel aansluiten hé ? 

tot sevens 

Geplaatst:

nog effe klein vraagje , men vrouw blijft beneden en ik bel haar om tezien hoe de signaalkwaliteit gaat , het is toch op diseqc A dat ik de 19,2 moet hebben en op de diseqc B de 23,5 hé ??

merciekes ! 

Geplaatst:

Ja hoor, je hoeft maar 1 kabel aan te sluiten. De overige aansluitingen kun je voor andere satellietontvangers gebruiken of voor het geval je een twin-tuner hebt om ook op te kunnen nemen.

Ja, Astra 19,2 is diseqc A, Astra 23,5 is diseqc B.

Geplaatst:

..................................

..................................

tadadadaaaaaaaaaaaaaa :);):) :) ;)

Sprietje :)  ! ! ! ! ! ! ! ! 

heb dus gedaan zoals je gezegd hebt en heb de 23,5 vastgemaakt ipv van de 19,5 

was niet eenvoudig want kan deze niet goed vastzetten (zie foto's)

maar resultaat is op diseqc A 19,2 ontvangst goed 

op diseqc B 23,5 zeer goed !!!!! 

ben nu gestart met inlezen zenders !!! superrrr !nog maar net aan het zoeken en al 422 zenders gevonden, nu maar hopen dat de vlaamse en nederlandse er tussen zitten !!!

en nu hopen dat dat werkt , als ik dat heb dan kan ik nog fine-tunen zoals je zegt , maar dat is dan milimeter werk vermoed ik ? kleine beetjes aanpassen en telkens het signaal bekijken ? klopt ? 

de kop vooraan zit nogal los omdat ik dus de 23,5 heb vastgemaakt ... en die klem niet goed aansluit .. als alles perfect werkt zou ik daar secondelijm durven tussen spuiten , want als er een meeuw op komt zitten draait heel die kop denk ik ... kan dat iets beschadigen ? 

gr

Bart :)

(en een verry verry happy vrouwtje !!!) 

Geplaatst:

Sprietje gaat het echt zo hard omlaag dat je 400km verderop al een 1 meter schotel nodig hebt voor astra 23.5, want dat schrijf jij zelf overal. Volgens de astra 23.5 pan widebeam zou ik zelfs nog op een 60cm kunnen kijken :)  Was dat maar waar ik moest toch echt een stukkie groter.

Geplaatst:

Beste Penthe

Als ik over mijn omgeving praat, ligt dat 450km zuidelijker dan Tarragona en dat is aan de grenzen van een footprint heel veel. 200km oostelijker van Nederland kun je de UK-beam van de Astra 28,2 ook niet meer ontvangen met een normale schotel.

Bovendien hoe zuidelijker je komt, hoe sterker dat de Badr wordt die invloed heeft op de ontvangst van bepaalde transponders op de Astra 23,5. Bovendien ga ik van een schotelmaat uit die ook bij bepaalde atmosferische omstandigheden geen last heeft van uitval. Met een te kleine schotel kan dit in de zomer soms vele uren duren.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen