Bart1234 Geplaatst: 24 oktober 2013 Auteur Geplaatst: 24 oktober 2013 ahhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhh ok , hierbij de foto's van de aangesloten schotel met aansluiting via de 23,5 ! nogmaals super super super super bedankt Sprietje !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! zit eigenlijk in Sant Carles de La Rapita 50 minuten van Tarragona , maar gezien niemand dat kent zeg ik altijd Tarragona alles is ingelezen ondertussen behalve tv vlaanderen natuurlijk ... man man man , hier nog effe mee worstelen
Sprietje Geplaatst: 24 oktober 2013 Geplaatst: 24 oktober 2013 Daar zou die zelfs 16 graden schuin moeten staan maar die ene graad maakt zo weinig uit dat ik hem maar zou laten staan. Het fijnafstellen van de schotel op de Astra 23,5 is precisiewerk en komt op de millimeter. Let er vooral op dat als je de bouten of vleugelmoeren goed vast zet, je signaal niet achteruit holt. 1% minder signaal na het vastzetten is toegestaan. Fijn dat je nu ontvangst hebt.
Bart1234 Geplaatst: 24 oktober 2013 Auteur Geplaatst: 24 oktober 2013 Hoi Sprietje ja denk ook dat ik hem ga laten staan , voor alle veiligheid ontvangst van de duitse posten heb ik al en bvn etc etc maar nog niets van tv vlaanderen , maar hoop doet leven ! nogmaals superbedankt !
ROMAN Geplaatst: 24 oktober 2013 Geplaatst: 24 oktober 2013 .................................. de kop vooraan zit nogal los omdat ik dus de 23,5 heb vastgemaakt ... en die klem niet goed aansluit .. als alles perfect werkt zou ik daar secondelijm durven tussen spuiten , want als er een meeuw op komt zitten draait heel die kop denk ik ... kan dat iets beschadigen ? De halzen van de Duo LNB hebben dezelfde diameter (23 mm) dus of je 19.2E of 23.5E in de klem zet zou - kwa bevestiging - geen verschil mogen uitmaken. Mogelijk kan TVVl verschillende soorten schotels (met andere bevestigingsklem) leveren maar gebruikelijk is dat de klem bedoeld is voor een enkelvoudige LNB met een standaard diameter van 40 mm. En om de Duo LNB te kunnen bevestigen levert TVVl een vulring mee die kan geopend worden en die heeft een binnendiameter van 23 mm en een buitendiameter van 40 mm. (Op de foto in bijlage zit de 19.2E nog in de klem maar beter is de 23.5E in de klem te zetten) Uit je foto's kan ik niet met zekerheid opmaken of die vulring wel degelijk bevestigd is ... Hoe dan ook vastzetten van de LNB hals moet met de schroef van de klem kunnen gebeuren (En dan zit ie ook muurvast) ! Lijmen raad ik ten zeerste af (Want als de kop er om een of andere reden er af moet of bijgesteld worden raakt de klem onherstelbaar beschadigd.) Groetjes, Roman
Marc-Sim Geplaatst: 24 oktober 2013 Geplaatst: 24 oktober 2013 Niet onbelangrijk !! De M7 DSR8141 met opnamemogelijkheid (= 2 tuners) moet met een 2de coax worden aangesloten - Zoniet >>> problemen... 1x Triax78 enkel voor 23.5° - 1x Cahors BigBisat voor 13° + 19.2° (centraal) + 28.2° - 4x Inverto Twin Black LNB - 2x DiSEqC Switch - KOKA799 - HORIZON HD-S2 Satelliet meter - 40" SONY tv met CI-module/SC - Diverse ontvangers ivm instellen en testen....
Penthe Geplaatst: 24 oktober 2013 Geplaatst: 24 oktober 2013 Sprietje Ok duidelijke uitleg, dank daarvoor!
Bart1234 Geplaatst: 24 oktober 2013 Auteur Geplaatst: 24 oktober 2013 Hallo allemaal Sprietje en Roman, inderdaad is met zo een opvulling ik heb deze helemaal vastgeschroefd tot ik niet meer kon maar hij blijft nog altijd een beetje losstaan ... vandaar ... Marc-sim , klopt is er eentje met opnamefunctie , heb de tweede kabel nog niet aangesloten dierf niet alles werkt nu perfect , ga proberen deze morgen aan te sluiten , maar ik vermoed dat deze enkel en alleen is voor de opnamefunctie , voor de rest werkt alles perfect ook de pauzetoets om programma's stop te zetten en dergelijke hou jullie op de hoogte wanneer ik de 2e kabel aansluit men heeft me hier super geholpen !! waarvoor dank !!
Sprietje Geplaatst: 24 oktober 2013 Geplaatst: 24 oktober 2013 (aangepast) Dan zijn of de golfpijpjes van de duo-lnb dunner dan 23mm of de verloopring heeft een binnendiameter die 23mm of groter is. Normaal moet er een diameterverschil van een halve millimeter zijn dat de binnendiameter van de verloopring 0,5mm kleiner is dan de diameter van de golfpijp om een goede klemmig te verkrijgen. Vijl anders een beetje weg waar ik de pijl getekend heb. Dan kunnen de twee helften van de verloopring die je naar elkaar toe drukt verder naar elkaar toe zodat de duo-lnb wel goed wordt vastgeklemd. 24 oktober 2013 aangepast door Sprietje
Bart1234 Geplaatst: 26 oktober 2013 Auteur Geplaatst: 26 oktober 2013 geudmeurning hallo Sprietje , welke pijl Sprietje ? zie niets , ik denk dat de foto er niet bij is ... maar volg u redenering wel ... eventueel kan ik ook andersom werken en losvijzen en dan iets anders mee tussen steken en dan dan terug vastdraaien dan is dat ook beter geklemd hé gr Bart
Sprietje Geplaatst: 26 oktober 2013 Geplaatst: 26 oktober 2013 Beste Bart1234 Ik bedoel de pijl in de foto van bericht 20.Als die verloopring aan de onderzijde met de twee delen tegen elkaar komt en de lnb zit nog steeds los, dan moet je links en rechts aan die verloopring iets wegvijlen. De twee helften kunnen dan verder naar elkaar toe.
wanderer Geplaatst: 26 oktober 2013 Geplaatst: 26 oktober 2013 ijslollystokje, luciferhoutje(s) als opvulling gebruiken...? Samsung 40D6510WS
Sprietje Geplaatst: 26 oktober 2013 Geplaatst: 26 oktober 2013 wanderer, ik hou niet van prullen. Gewoon zorgen dat de twee helften van die verloopring verder naar elkaar toe kunnen.
Sprietje Geplaatst: 26 oktober 2013 Geplaatst: 26 oktober 2013 (aangepast) Bericht verwijderd 26 oktober 2013 aangepast door Sprietje
Sprietje Geplaatst: 26 oktober 2013 Geplaatst: 26 oktober 2013 Penthe schrijft in bericht 14: “Sprietje gaat het echt zo hard omlaag dat je 400km verderop al een 1 meter schotel nodig hebt voor astra 23.5, want dat schrijf jij zelf overal.”Ik zit echt niet te overdrijven dat je in Zuid-Spanje een flinke schotel nodig hebt om de Astra 23,5 te kunnen ontvangen. In de bijlage zie je een advertentie van een satellietshop aan de Costa del Sol en die geeft ook aan dat ze een Triax 110 plaatsen.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen