Lex_luthor Geplaatst: 28 oktober 2013 Geplaatst: 28 oktober 2013 Een klein beetje OT Jullie hebben het over RTL HD, die behoort niet tot het FTA deel van UPC. Hoe hebben jullie het voor elkaar gekregen de gecodeerde kanalen (uiteraard met de officiële kaart) via de Dreambox te openen??????
Role Geplaatst: 28 oktober 2013 Geplaatst: 28 oktober 2013 @Lex_Luthor Ik weet niet waar jij leest dat we RTL HD ook beeld zouden hebben! Het gaat om de vrij zenders! In de zelfde frequentie van RTL HD zitten ook Nederland 1,2,3 HD. Met een orgineele kaart zal je nooit UPC zenders kunnen kijken.
Lex_luthor Geplaatst: 28 oktober 2013 Geplaatst: 28 oktober 2013 @Lex_Luthor Ik weet niet waar jij leest dat we RTL HD ook beeld zouden hebben! Het gaat om de vrij zenders! In de zelfde frequentie van RTL HD zitten ook Nederland 1,2,3 HD. Met een orgineele kaart zal je nooit UPC zenders kunnen kijken. Ik weet genoeg!!
Codx Geplaatst: 29 oktober 2013 Geplaatst: 29 oktober 2013 Als je over boxkey en rsa beschikt en een bijbehorende kaartje met abo heb je beeld op welke zender je maar wil. SCHOTEL: 1,2 Mtr 50E-55W / 60cm Astra 19/23 / Airspy R2 SDR 24-1800 Mhz RECEIVERS: Dreambox 920 UHD/DM8000/800SE / VU+ Ultimo 4K Sat & Kabel & T2 / Rpi2 ADS-B FlightFeeder IPTV: KPN Glas (AoN) 1 Gbit & IPTV KPN plus+ TV box / Android 4K IPTV box / Kodi & Plex / 100+ TB Storage
kjonker1 Geplaatst: 30 oktober 2013 Geplaatst: 30 oktober 2013 Als je over boxkey en rsa beschikt en een bijbehorende kaartje met abo heb je beeld op welke zender je maar wil. Je moet wel ver de juiste pakketten beschikken. Mijn ontvangers zijn: 1x Vu Ultimo
Djteaser Geplaatst: 1 november 2013 Geplaatst: 1 november 2013 Ik heb sinds een paar dagen het zelfde probleem. Ook geen nederland 3 HD met een dreambox 800 se. Tevens ook geen rtl 8 HD Ik ben een totale noob op dit gebied is er inmiddels een oplossing gevonden? Verder nooit problemen gehad. Is er iet veranderd bij UPC?
Role Geplaatst: 1 november 2013 Geplaatst: 1 november 2013 Ik heb nu diverse keren de ontvanger een nieuwe scan laten doen, maar krijg idd, alles wat onder de frequentie valt waar ook Ned. 3 HD onder valt geen signaal. Ik lees nergens dat UPC een verandering heeft gedaan in zijn frequenties. Het lijkt mijn onwaarschijnlijk dat de kabel tuner defect zo zijn. Zijn op dit forum die misschien de huidige frequentie kan uitlezen. Ik moet er wel bij vertellen, als ik mijn oude cable.xml in de ontvanger plaats waar ik dan wel Ned. 3 HD in mijn lijst zie, en deze dan kiest de melding krijg foute PID dus moet iets veranderd zijn. Wie O wie.
Djteaser Geplaatst: 1 november 2013 Geplaatst: 1 november 2013 Heb nog even wat dingen geprobeerd. En heb de zenders nu weer terug heb nu zelfs nog meer zenders. via Menu - zenders zoeken - tuner configuratie op ok gedrukt op de tuner. Daar gebruikte zoek methode verandert van frequentie banden naar frequentie stappen. (stappen op 1000) en heb netwerk ID aangepast van 0000 naar de laatste 4 cijfers van mijn regio (43142 gelderland) Of dit nodig was weet ik niet. dat opgeslagen en opnieuw zenders gezocht. Dit duurde nu veel langer en kreeg op veel meer frequenties een OK en heb iets van 100 zenders meer nu. Dit was voor mij de oplossing
Role Geplaatst: 1 november 2013 Geplaatst: 1 november 2013 Ik gebruik Vti image hier kan ik geen Netwerk ID plaatsen.
rvdnol Geplaatst: 1 november 2013 Auteur Geplaatst: 1 november 2013 Nou, heb e.a. voor mekaar, was veel werk maar als je de juiste settings weet dan kom je er wel, Voor de mensen met een DB 800 HD Se in de regio Rotterdam moet je de volgende instellingen gebruiken via Cablescan Regio ID : 43146 ( dit is Rotterdam ) Symbolrate 6900 Freq: 156000 QAM256 Verder heb ik de cables.xml geplaatst op de dreambox via FTP in de map /etc/tuxbox/ en via Dreamboxedit de kanalen geupload na de dreambox met daarna een reload.
Mojo Geplaatst: 1 november 2013 Geplaatst: 1 november 2013 Nederland 3 HD is in Nijmegen verhuist van 458 naar 595. You know when you've been shagged. I like receivers who give me pleasure.
Role Geplaatst: 1 november 2013 Geplaatst: 1 november 2013 @Mojo Top!!!! Nu weer beeld dus toch wat ik dacht veranderd. ik kon het nergens terug vinden. Nogmaals heel erg bedankt.
Lex_luthor Geplaatst: 2 november 2013 Geplaatst: 2 november 2013 Als je over boxkey en rsa beschikt en een bijbehorende kaartje met abo heb je beeld op welke zender je maar wil. Daar zit hem nou net nou de kneep. (Om met het vroegere Farce Majeure te spreken!) Er moet toch een 'veilige' methode zijn om deze te kunnen (laten) bepalen, of gebruikt iedereen dan toch de alternatieve methode?
Mojo Geplaatst: 2 november 2013 Geplaatst: 2 november 2013 @Mojo Kan je ook zien waar HBO HD op zit? Zit op 587 You know when you've been shagged. I like receivers who give me pleasure.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen