Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Misschien toeval , maar deze week bij een tweede geval geweest met dat merk , maar dan een duo-quad uitvoering , waarbij  regelmatig het signaal wegviel .

Moraal , vervang de lnb eens en kijk of het daaraan ligt .

Maar josse heeft het over beelduitval bij regen, niet over spontane uitval.

Daarnaast meldt hij 80% signaal bij een Triax110, en dat is door de bank genomen veel te weinig.

Mijn conclusie daarom dat zijn schotel met rotor niet goed in de Clark Belt staat afgesteld.

Vervanging door een Inverto lnb zal ook in dit geval zeker verbetering brengen, maar is m.i. niet de oorzaak van de uitval bij regen. 

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

• Reacties 97
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit onderwerp

Beste reacties in dit onderwerp

Geplaatste afbeeldingen

Geplaatst:

dag, schotel afgesteld op maximum Sirius 5 gr oost

enkele dagen  geleden de vraag gesteld geen signaal tv vlaanderen op de zenders 2be vier en vijf daar deze van frequenties veranderd zijn.

de juiste frequenties ingevoerd geen signaal nu schotel afgesteld met fine tunen ok beeld op de genoemde zenders met een maximum van 8a9db nu komt het probleem dat de andere zenders nog een maximum hebben van 10a11 db.

het klopt wat eduard beweerd dat je makkelijk 15a16 db signaal moet hebben met een triax 110 dus als ik de schotel normaal afstel op 15a16 db heb ik geen signaal op de zenders 2be vier en vijf dus met de hoop met een andere lnb in voorgaande genoemd het euvel mogelijk opgelost is??

Geplaatst: (aangepast)

Als je hem op sirius (4.8ºoost) optimaal afsteld , wil dat nog niet zeggen dat hij dan op 19.2º of 23.5º oost óók optimaal staat .

Een andere lnb gaat dát niet oplossen .

Je zou eens moeten kijken als je op 19.2º of 23.5º oost  de schotel iets omhoog of omlaag duwt , of het signaal hoger word .

Zo ja , meld dan even of je omhoog of omlaag beter signaal hebt .

Als dat zo is , is het ook verstandig om op Hispasat hetzelfde te doen en of dat het daar net zo is .

Daaruit kunnen we de conclusie trekken wat je moet gaan verstellen . 

Geef ook aan waar je schotel staat (ongeveer je woonplaats)

aangepast door trust

Het verschil tussen theorie en praktijk is mijn uitdaging .
Octagon SF8008 4K   Edision Primo IP S2  Dr.HD F16  

1.8 m ChannelMaster Offset in tuin 53º E - 45º W Jaeger SMR 1224 Usals met 5 Lnb wisselaar 2x Ka - Ku - C band Lin / Circ

1.2 m Echostar Offset  aan schuur  53º E    34.5 W   Twoteck Twinrotor met 3 Lnb wisselaar Ku - Ku low - Ka

Geplaatst:

de plaats van je schotel (geografisch) is cruciaal, zit je ergens in w-spanje dan is sirius beslist niet de aangewezen satelliet voor de nul-positie van de schotel

Samsung 40D6510WS

dag, schotel afgesteld op maximum Sirius 5 gr oost

enkele dagen  geleden de vraag gesteld geen signaal tv vlaanderen op de zenders 2be vier en vijf daar deze van frequenties veranderd zijn.

de juiste frequenties ingevoerd geen signaal nu schotel afgesteld met fine tunen ok beeld op de genoemde zenders met een maximum van 8a9db nu komt het probleem dat de andere zenders nog een maximum hebben van 10a11 db.

het klopt wat eduard beweerd dat je makkelijk 15a16 db signaal moet hebben met een triax 110 dus als ik de schotel normaal afstel op 15a16 db heb ik geen signaal op de zenders 2be vier en vijf dus met de hoop met een andere lnb in voorgaande genoemd het euvel mogelijk opgelost is??

Het noodzaak van usals is dat de schotel vooraf al redelijk zuiver moet worden afgesteld (de buis waaraan de rotor moet zuiver waterpas staan, de kanteling van de schotel moet goed worden afgesteld).

Als de afstelling niet zuiver is, kan dat 2 belangrijke gevolgen hebben:

1) de rotor draait niet in de baan, maar boven en/of onder erlangs --> signaalverlies

2) de usals zoeken naast (oost/west) een satellietsignaal om te finetunen, maar dat wordt een probleem als dat signaal te ver buiten het bereik is.

(Of hij tunet op een nabijgelegen signaal in de veronderstelling dat die klopt.)

Onderlinge afstanden tussen satellieten worden te klein door te lage kanteling van de schotel, of te groot door te hoge kanteling. 

Om een beetje vast te stellen wat er precies verkeerd is ingesteld, heb ik je onder #14 een paar stappen aan de hand gedaan. Daarvoor moet je bij een satelliet usals veranderen in Diseqc 1.2 om daarna handmatig oost en west te zoeken of, en zo ja waar, een bepaalde satelliet in de buurt zit. Je kunt dit ook eerst bij de Hotbird proberen, want die zit dichter bij je nulpunt Sirius/Astra4.

Zo kun je via Diseqc 1.2 afwijkingen op het spoor komen. Meten is weten.

Wel je geografische locatie juist invoeren.  

aangepast door Eduard07

Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Geplaatst:

Eerlijk gezegd snap ik niet goed waarom iemand een onbekend merk als een GT-S40 koopt die ik voor €15,- zie staan als je een topmerk als een Inverto Black Ultra al voor €10,- koopt.

Heb je de rotor met de schaalverdeling ingesteld op 51 graden NB?

post-60869-0-34657600-1382705107_thumb.jpg

Geplaatst:

schotel afgesteld latitude 51 gr voor genk.

als ik de schotel handmatig afstel op 19 gr oost en tussen de 15 en 17 db heb.

kan me dan iemand vertellen hoe het komt dat op de zenders van tv vlaanderen 2 be vier en vijf 0 percent signaal heb??

en als de 3 genoemde zenders handmatig afstel wat lukt er een verlies is van 5a6 db op de andere zenders??

Dan heb je hem misschien op usals staan en gaat de rotor draaien?

aangepast door Eduard07

Geplaatst:

usals neen staan .

lnb vervangen had nog een alps liggen genoemde zenders 12a13 db andere 15a16 db. ok

zou het dan met een black ultra nog beter zijn??

usals neen staan .

lnb vervangen had nog een alps liggen genoemde zenders 12a13 db andere 15a16 db. ok

zou het dan met een black ultra nog beter zijn??

Alps is niet slecht, maar Inverto is beter.

Heb je de frequentie voor Vier en Vijf wel goed ingevoerd?

12721.75 H  Astra 1L DVB-S2 8PSK 22000 3/4

aangepast door Eduard07

Geplaatst:

ja ja heb goed beeld op de genoemde zenders 12a13 db  op de andere 15a16 db alles ok.dus met de alps lnb.

dus met inverto zit er nog meer in??

Geplaatst:

Ik denk het wel, hoewel je nu ook al behoorlijk vooruit bent gegaan.

Als je de schotel beter installeert/uitricht, valt daar ook nog wel wat mee te halen.

Zoals je ziet, functioneren de usals niet goed doordat je schotel niet zuiver staat.

Address: genk belgium
Latitude: 50.9661°
Longitude: 5.5021°

Dus als je het hoogste punt voor de schotel op 4.8º zet , staat hij al 0.7º fout .

Wat je hoort te doen is via usals de schotel eerst naar sirius te laten draaien en dan de rotor op de mast verdraaien tot max signaal .

Dan pas zou het geen verschil meer mogen maken met draaien met de hand (ik neem aan via het motor menu diseqc 1.2)

Of heb je het zo gedaan ?

aangepast door trust

Het verschil tussen theorie en praktijk is mijn uitdaging .
Octagon SF8008 4K   Edision Primo IP S2  Dr.HD F16  

1.8 m ChannelMaster Offset in tuin 53º E - 45º W Jaeger SMR 1224 Usals met 5 Lnb wisselaar 2x Ka - Ku - C band Lin / Circ

1.2 m Echostar Offset  aan schuur  53º E    34.5 W   Twoteck Twinrotor met 3 Lnb wisselaar Ku - Ku low - Ka

Geplaatst:

mij is altijd verteld de rotor op nul zetten en dan buiten de schotel aan de mast Sirius   op het maximale afstellen

corrigeer als het zo niet is ???

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen