trust Geplaatst: 26 oktober 2013 Geplaatst: 26 oktober 2013 Een Triax 110 heeft een openingshoek van 1,8 graden. Als je dan 0,57 graden verkeert gericht staat, heb je ongeveer 0,6dB minder signaal. Daar komt nog bij dat als het 0 punt niet goed staat dat niet alleen de AZ niet klopt , maar de elevatie-fout van de posities verder van het 0 punt , progressief toeneemt . Het verschil tussen theorie en praktijk is mijn uitdaging . Octagon SF8008 4K Edision Primo IP S2 Dr.HD F16 1.8 m ChannelMaster Offset in tuin 53º E - 45º W Jaeger SMR 1224 Usals met 5 Lnb wisselaar 2x Ka - Ku - C band Lin / Circ 1.2 m Echostar Offset aan schuur 53º E 34.5 W Twoteck Twinrotor met 3 Lnb wisselaar Ku - Ku low - Ka
trust Geplaatst: 26 oktober 2013 Geplaatst: 26 oktober 2013 (aangepast) zet je moter op 5° en stel die op sirius af zet de moter op 52° je schotel ongeveer op 30° 31° +- Ik kan me voorstellen dat Josse nu helemal de weg kwijt raakt . zet je moter op 5° en stel die op sirius af , moet zijn 0.8 west op de schaal van de motor zet de moter op 52° , moet zijn 51º 26 oktober 2013 aangepast door trust Het verschil tussen theorie en praktijk is mijn uitdaging . Octagon SF8008 4K Edision Primo IP S2 Dr.HD F16 1.8 m ChannelMaster Offset in tuin 53º E - 45º W Jaeger SMR 1224 Usals met 5 Lnb wisselaar 2x Ka - Ku - C band Lin / Circ 1.2 m Echostar Offset aan schuur 53º E 34.5 W Twoteck Twinrotor met 3 Lnb wisselaar Ku - Ku low - Ka
trust Geplaatst: 26 oktober 2013 Geplaatst: 26 oktober 2013 nu ben niet helemaal achterlijk 5 m hoger of lager maakt niks uit nee maar wel als je laagste punt schotel te laag is. Je schreef toch echt : nu de mast staat loodrecht en ga nooit het maximale db ontvangen daar de schotel te laag bij de grond geplaats is Het verschil tussen theorie en praktijk is mijn uitdaging . Octagon SF8008 4K Edision Primo IP S2 Dr.HD F16 1.8 m ChannelMaster Offset in tuin 53º E - 45º W Jaeger SMR 1224 Usals met 5 Lnb wisselaar 2x Ka - Ku - C band Lin / Circ 1.2 m Echostar Offset aan schuur 53º E 34.5 W Twoteck Twinrotor met 3 Lnb wisselaar Ku - Ku low - Ka
smetje limb.BE Geplaatst: 26 oktober 2013 Geplaatst: 26 oktober 2013 ik heb hem zo toch staan en geen problemen , voor mij althans en de graden staan zijn ook niet 100% op moter en schotel 1x Dreambox 900UHD OpenPLi GCC-13.2 2x TRIAX 110 TDS 4x twin lnb 1x bosat 1.50m .1x Dreambox 7020hd v2x dreambox 800 1x DREAMBOX 8000 HD pvr 1x Dreambox 800se 1x GIGABLU HD QUADPLUS 1x Sab unix triple 1x Xsarius Galaxy 4K 1x gigablue trio 1xZgemma H7S - 4K 1x Samsung UE65MU7070 4K Ultra HD Smart LED 1x Samsung UE46F6650SSXXN led
josse Geplaatst: 26 oktober 2013 Auteur Geplaatst: 26 oktober 2013 ja dat klopt heb schotel maanden geleden lager geplaatst voor de goede relatie met de buren daar deze nu te laag staat zit ik met een obstakel dus is het onmogelijk voor het maximale er uit te halen met het gekende probleem de gevoelige zenders 2be vier en vijf geen beeld deze is opgelost andere lnb maar ik ga dat nooit 100 percent krijgen
Sprietje Geplaatst: 26 oktober 2013 Geplaatst: 26 oktober 2013 De signalen van de Astra 19,2 komen ongeveer onder een hoek van 30 graden binnen. In bijlage 1 is te zien hoe hoog het obstakel mag zijn. Als het obstakel bijv. 1 meter hoger is dan de onderzijde van de schotel (maat , dan moet je er voor zorgen dat maat A twee maal zo groot is.Satellieten die oostelijker staan, ontvang je met een lagere elevatie. Het obstakel mag dan minder hoog zijn maar bij een draaibare schotel wordt ook de afstand van het obstakel groter naar mate de schotel verder dan haaks van het obstakel afdraait dus hoeft het zeker niet altijd een probleem te zijn. Maar als de schotel echt veel te laag staat, komt er van ontvangst niets meer terecht, zie bijlage 2.
josse Geplaatst: 26 oktober 2013 Auteur Geplaatst: 26 oktober 2013 ja klopt vroeger toen schotel hoger stond latitude 51gr elevatie 30a31 gr. nu latitude 51 gr en voor het hoogste rendement elevatie 26a27 gr 30a31 gr totaal geen ontvangst. daar mijn stelling dat het maximale niet gaat??
Moderator ceesv Geplaatst: 26 oktober 2013 Moderator Geplaatst: 26 oktober 2013 Dan klopt er echt iets niet aan de uitlijning van je schotel. Gaat niet bestaat niet! 65" 4-K OLED, Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.
smetje limb.BE Geplaatst: 26 oktober 2013 Geplaatst: 26 oktober 2013 (aangepast) heb je sirius?moter(5°) als je die dan hebt dan draai je de volledige schotel met moter een beetje naar het oosten of westen en laad hem dan naar vb astra 1 draaien met usals zet vb je lengte graad op 005,600 +- breedtegraad 050.232 probeer effe 26 oktober 2013 aangepast door smetje limb.BE 1x Dreambox 900UHD OpenPLi GCC-13.2 2x TRIAX 110 TDS 4x twin lnb 1x bosat 1.50m .1x Dreambox 7020hd v2x dreambox 800 1x DREAMBOX 8000 HD pvr 1x Dreambox 800se 1x GIGABLU HD QUADPLUS 1x Sab unix triple 1x Xsarius Galaxy 4K 1x gigablue trio 1xZgemma H7S - 4K 1x Samsung UE65MU7070 4K Ultra HD Smart LED 1x Samsung UE46F6650SSXXN led
Sprietje Geplaatst: 26 oktober 2013 Geplaatst: 26 oktober 2013 Beste josse Wat je nu toch allemaal schrijft is komplete onzin. Omdat er dus een obstakel aanwezig is, moet je ineens de elevatie van je schotel 4 graden lager instellen. Dat kan natuurlijk nooit. Het kan alleen als de mast waar de schotel nu op staat 4 graden achterover staat. Nu begrijp ik dat je slecht signaal voor de overige satellieten hebt.
satdr Geplaatst: 26 oktober 2013 Geplaatst: 26 oktober 2013 Petje af hoor dat jullie hem bijstaan met zulk onbegrijpelijk gebrabbel zonder leestekens zoals ik nu ook momenteel antwoord zie je meteen hoe lastig het is om hier iets leesbaars uit te halen gaat toch nergens over op deze manier man man Vu+ Ultimo4k 1 FBC DVB-C en 1 FBC DUAL DVB-S2X OpenPli 7
josse Geplaatst: 26 oktober 2013 Auteur Geplaatst: 26 oktober 2013 BESTE SATDR als u, zich de moeite had gedaan mijn,vraagstelling te lezen had u, heel wat moeite bespaard kunnen blijven.in plaats van de critici, uit te hangen. zelf heb ik, nooit de vraag gesteld het uitrichten van schotel met rotor. alleen dat de zenders 2be, vier en vijf met een gevoelige frequentie. de mogelijkheid bestaat dit euvel te verhelpen met het vervangen van LNB, voor het db wat omhoog te halen. niet meer en ook niet minder. als u zich dan stoort aan het weg laten van leestekens zou u moeten weten dat de graden verdeling zowel latitude rotor als elevatie schotel geen enkel geijkte waarde heeft. met deze wil ik me verontschuldigen voor het weg laten van de LEESTEKENS.
trust Geplaatst: 26 oktober 2013 Geplaatst: 26 oktober 2013 De AZ aanduiding op de motor is wel een geijkte waarde voor de verdraaiing van de rotoras . Dat hij niet klopt voor onze en andere posities komt omdat we geen een van allen in het midden van de aardbol wonen . Het verschil tussen theorie en praktijk is mijn uitdaging . Octagon SF8008 4K Edision Primo IP S2 Dr.HD F16 1.8 m ChannelMaster Offset in tuin 53º E - 45º W Jaeger SMR 1224 Usals met 5 Lnb wisselaar 2x Ka - Ku - C band Lin / Circ 1.2 m Echostar Offset aan schuur 53º E 34.5 W Twoteck Twinrotor met 3 Lnb wisselaar Ku - Ku low - Ka
Sprietje Geplaatst: 26 oktober 2013 Geplaatst: 26 oktober 2013 (aangepast) Beste sadar Aals u, zich de moeite had gedaan genomen mijn,vraagstelling te lezen, had u, heel wat moeite bespaard kunnen blijven. in plaats van de critici, uit te hangen.Zzelf heb ik, nooit de vraag gesteld over het uitrichten van schotel met rotor., alleen dat de zenders 2be, vier en vijf met een gevoelige frequentie uitzenden.Dde mogelijkheid bestaat dit euvel te verhelpen met het vervangen van LNB, voor om de het db's wat omhoog te halen.,niet meer en ook niet minder.Aals u zich dan stoort aan het weg laten van leestekens, zou u moeten weten dat de gradenverdeling zowel latitude rotor als elevatie schotel geen enkel geijkte waarde heeft. Mmet deze wil ik me verontschuldigen voor het weglaten van de LEESTEKENS. Geen eer aan te behalen sadar 26 oktober 2013 aangepast door Sprietje
josse Geplaatst: 26 oktober 2013 Auteur Geplaatst: 26 oktober 2013 daar ben ik helemaal mee akkoord. mijn excuses dat ik verkeerd begrepen ben. het gaat me om waar de rotor in vast gemaakt is waar je de elevatie afstelt dit geheel is niet geijkt ook niet de graden boog op schotel. daar mijn stelling als de graden schotel geslagen worden in de mal en deze hoeft maar 1 cm naar boven of onder dan zit je er toch 4a5 graden naast. kan de mast schotel niet meer dan loodrecht zetten
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen