satdr Geplaatst: 30 oktober 2013 Geplaatst: 30 oktober 2013 Bij de buren steekt er een parasol uit, dat mag wel? Vu+ Ultimo4k 1 FBC DVB-C en 1 FBC DUAL DVB-S2X OpenPli 7
Seniorsatter Geplaatst: 30 oktober 2013 Geplaatst: 30 oktober 2013 Geen wonder dat je de elevatie niet goed krijgt, Schotel zit verkeerd om in de beugel..(Zie foto 3, bericht # 84))
Sprietje Geplaatst: 30 oktober 2013 Geplaatst: 30 oktober 2013 Beste Seniorsatter Hoezo verkeerd om gemonteerd?Een Triaxbeugel kun je op twee manieren monteren: Voor een hoog elevatiebereik in de zuidelijke landen. Voor een laag elevatiebereik voor bijv. Nederland. Zie ook de bijlage. Zeker ook omdat de elleboogpijp al een aantal graden achterover staat, is het zeker nodig het lage elevatiebereik te gebruiken en zo is die ook gemonteerd.
Moderator ceesv Geplaatst: 30 oktober 2013 Moderator Geplaatst: 30 oktober 2013 Volgens mij staat op de eerste foto 2 huizen verder een schotel duidelijk zichtbaar op het dak. Er is geen foto beschikbaar welke het zicht naar het zuiden toont. De schotel staat nogal laag boven de grond, hetgeen betekent dat eventuele obstakels meer invloed op de ontvangst hebben. Gaat niet bestaat niet! 65" 4-K OLED, Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.
Sprietje Geplaatst: 30 oktober 2013 Geplaatst: 30 oktober 2013 (aangepast) Of de schotel last heeft van obstakels is heel makkelijk te bepalen. De sun-outage heeft anderhalve week geleden plaats gevonden. De zon staat nu dus al iets lager dan de Clarkebelt. Als de schotel dus niet in de schaduw komt te staan van enig object, dan is er niets aan de hand. Als de schotel vroeg of laat op de dag wel in de schaduw komt te staan, geef dan even de tijd op wanneer de schotel in de schaduw staat of komt, dan kan ik je zo vertellen welke satellieten je niet kunt ontvangen. 30 oktober 2013 aangepast door Sprietje
josse Geplaatst: 30 oktober 2013 Auteur Geplaatst: 30 oktober 2013 wat het wel en wee reglementering betreft plaatsen van schotels kan ik, in deze niet uit te doeken doen. wat de schotel betreft, van de buurman op foto 1 te duidelijk te zien, ook parasol heb ik, geen probleem mee. het gaat hier om andere kant, daar mijn schotel nog al van groot formaat is .. wat lnb aangaat inverto black ultra in bestelling was niet in voorraad. bijgevoegde foto kun je, zien ontvangst Sirius 4.8 gr oost. persoonlijk vindt ik dat nog niet zo slecht en hoop dit nog wat op te krikken met bestelde lnb. in de nabije toekomst mogelijke overstap naar wave frontier lijkt me, iets compacter. merci voor alle reacties.
josse Geplaatst: 30 oktober 2013 Auteur Geplaatst: 30 oktober 2013 Volgens mij staat op de eerste foto 2 huizen verder een schotel duidelijk zichtbaar op het dak. Er is geen foto beschikbaar welke het zicht naar het zuiden toont. De schotel staat nogal laag boven de grond, hetgeen betekent dat eventuele obstakels meer invloed op de ontvangst hebben. beste ceesv ,geen andere foto beschikbaar. als je ,denkbeeldig achter de schotel positioneert, staat deze gericht op 19 of 23 gr oost.?? het is de rechtse bovenhoek tuinhuis dat stoorzender is. heb momenteel goede ontvangst op, de 4 voornaamste satellieten 13 +19 +23 +28 gr oost deze zijn voor mij het voornaamste . en ben daar tevreden mee .en hoop met nieuwe lnb nog wat bij te winnen.
josse Geplaatst: 30 oktober 2013 Auteur Geplaatst: 30 oktober 2013 Of de schotel last heeft van obstakels is heel makkelijk te bepalen. De sun-outage heeft anderhalve week geleden plaats gevonden. De zon staat nu dus al iets lager dan de Clarkebelt. Als de schotel dus niet in de schaduw komt te staan van enig object, dan is er niets aan de hand. Als de schotel vroeg of laat op de dag wel in de schaduw komt te staan, geef dan even de tijd op wanneer de schotel in de schaduw staat of komt, dan kan ik je zo vertellen welke satellieten je niet kunt ontvangen. nu nog hopen op een zonnige dag. zal dan eventueel doorgeven.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen