Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Goedendag allemaal,

Al een paar jaar ben ik in het bezit van een triax 64cm schotel en een phili 6072 decoder.

Nu wil ik graag mijn schotel vervangen met een draaibaar systeem, daarom zou ik jullie graag om advies willen vragen.

Helaas ondersteunt de 6072 geen diseqc 1.2 en kan dus nog niet kiezen voor een volledig disecq 1.2 system. Mijn vraag is welke spullen raden jullie mij aan als ik een schotel wil van rond de 88cm en deze draaibaar wil maken.

Ik hoop dat er een positioner bestaat die diseqc 1.2 spreekt zodat ik een stab120 kan kopen en deze hiermee kan aansturen.

Ik wil dit graag omdat, wanneer ik een andere ontvanger koop, dan toch volledig op disecq 1.2 kan overschakelen, maar voor die tijd dan evengoed met mijn phili 6072 uit de voeten kan.

Hopelijk kunnen jullie me helpen,

Greetz,

ThaHEak

Geplaatst:

Je kunt een losse positioner kopen voor de rotor (of een tweede hands analoog toestel). Het vervelende is dan wel om een goede zenderlijst in de Philips te krijgen. Het zappen gaat dan niet meer vanzelf. "1000" plaatsen in de ontvanger is wel erg weinig. Je zult dus alles zelf moeten omzetten (er is geen "dvb of humax "omzet tooltje). De meeste SECA kanalen zitten toch op HB en Astra dus ik zie de winst er niet van in. Als je de receiver van andere software voorziet heb je wel iets meer keuze maar lekker zappen zal het denk ik niet worden

Geplaatst:

You need een Stab H120 en het losse interfacemet afstandsbediening, bij elkaar rond de 200 euro.(heb ik ook) Of een Stab 120 met zo´n Strong 4355 Evolution 2 ontvangertje met diseq 1.2 en 2 CI´s voor 175 euro ergens in de aanbieding per postorder. Dit ding (4355) schijnt echter problematisch met een MM te zijn.

Bye

Rudolf

Retired, when I get the Urge to Work, I lay Down until the Urge passes.

Geplaatst:

Hallo rudolfdebeer bedankt voor je reactie,

Graag zou ik wat meer willen weten over die losse interface waar je het over hebt, is dit dus gewoon een positioner die diseqc 1.2 praat en daarmee een stab120 kan aansturen. Ik hoop dat je me wat meer info kan geven qua merk en typenummer. Alvast bedankt voor al je hulp,

Groeten thaHeak.

Geplaatst:

Overal te koop in het land voor wisselende prijzen.

Ik betaalde voor de H120 rotor 135 euro en de interface 65 euro in Axel.

De interface met afstandsbediening hoort bij de stab is klein kastje met alleen cijfer display. Werkt met elke ontvanger, al is hij nog zo historisch. Heb je of koop je zo´n ontvangertje dat Diseq 1.2 ondersteunt dan heb je die interface niet nodig, tenzij dat de uitstaande belastende lijn te veel vermogen vreet en e.e.a te warm wordt op de voeding. Jou ome flipkast doet geen diseq 1.2

STAB USALS is het merk. Er is ook een Aston en een Nokia variant.

Er zijn ook nog andere merken die erveel op lijken. Het mooie van de stab is dat hiu alles doet via de ene zelfde coaxkabel naar buiten. Bij andere positioners moet je met 36 volt en meer kabels gaan werken. Aan te raden voor echostar en actuator bediende polarmountschotels groter dan 1.2 mtr.

Bij kleiner dan 1.2 mtr en schotelgewicht 17 kg voldoet een STAB H120 erg goed.

Draait wat langzaam. Kijk het board maar eens na. Nogal wat medeboarders rijden in zo´n Stab-rotor rond.

Rudolf

Retired, when I get the Urge to Work, I lay Down until the Urge passes.

Geplaatst:

Nogmaals bedankt voor je reactie, ben een hoop wijzer geworden inmiddels, maar zit nog met een paar vragen.

Hoe serieus en ernstig moet ik de spelling nemen van de Stab motoren?

Heb je misschiem wat www adressen waar ze zo'n interface te koop hebben?

De stab 120 is goed verkrijgbaar heb alleen problemen die interface te vinden,

Nogmaals vriendelijk bedankt,

ThaHeak.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen