Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Hallo,

Ik ben nieuw op dit forum en ben bezig met een verbouwing. Dit geeft mij de gelegenheid om de situatie zo optimaal mogelijk in te richten. Ik heb daarbij een aantal wensen en ben op zoek naar jullie ervaring en advies in deze.

Wat wil ik graag?

- Een HD satelliet receiver die aangesloten kan worden op mijn interne netwerk. Via dit netwerk kunnen dan de zenders getoond worden op andere TV's en computer met bijvoorbeeld VLC;

- Films (met name wkv) streamen via de receiver waarbij ondertiteling ondersteund wordt. Ik stream nu via mijn PS3 maar steeds meer films zijn met cinavia beschermd en daardoor niet probleemloos weer te geven. Stream ik rechtstreeks vanuit mijn NAS dan zijn de ondertitels weer niet beschikbaar;

- Een schotel die meerdere satellieten kan ontvangen;

- Een opnamemogelijkheid door een ingebouwde HDD of een USB HDD of mijn NAS in het netwerk (voorkeur);

- Kwalitatief en betrouwbaar waarbij het kostenaspect niet het belangrijkste is;

- Een receiver die tevens door mijn kinderen en vrouw te bedienen is, oftewel niet té complex.

Ik merk dat ik op het forum en het internet fragmenten kan vinden, maar steeds blijft bij mij de vraag aanwezig of het allemaal wel bij elkaar te voegen is. Ik ben dan ook op zoek naar een complete configuratie om bovenstaande wensen mogelijk te maken. Als ik daarvoor niet volledig ben dan hoor ik het graag.

Mijn dank alvast! Roald

Geplaatst:

Hoi,

Welkom op dit forum. Ik zal je onderstaand een paar hints geven waarmee je hier op dit forum kan zoeken en verder lezen.

1) VU /Etech

2) zie antw 1.

3) bv Triax met 4 koppen of rotor

4) zie antw 1.

5) zie antw 1.

6) zie antw 1.

Ik weet het kort, maar er is hier genoeg geschreven.

Groet, Ronald

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen