RogerDR Geplaatst: 26 oktober 2013 Geplaatst: 26 oktober 2013 Dit staat op de site van een krant: KMI voorspelt morgen rukwinden tot 70 km/u http://www.hln.be/hln/nl/2654/Extreme-Aarde/article/detail/1730020/2013/10/26/KMI-voorspelt-morgen-rukwinden-tot-70-km-u.dhtml
smetje limb.BE Geplaatst: 26 oktober 2013 Geplaatst: 26 oktober 2013 (aangepast) dat was er vroeger ook en toen werd er ook niet zoveel over gepraat wat komt dat komt. ik zou zeggen als het nu 150 km/u ging waaien dan zal het wel wat anders zijn 26 oktober 2013 aangepast door smetje limb.BE 1x Dreambox 900UHD OpenPLi GCC-13.2 2x TRIAX 110 TDS 4x twin lnb 1x bosat 1.50m .1x Dreambox 7020hd v2x dreambox 800 1x DREAMBOX 8000 HD pvr 1x Dreambox 800se 1x GIGABLU HD QUADPLUS 1x Sab unix triple 1x Xsarius Galaxy 4K 1x gigablue trio 1xZgemma H7S - 4K 1x Samsung UE65MU7070 4K Ultra HD Smart LED 1x Samsung UE46F6650SSXXN led
biljartbal Geplaatst: 27 oktober 2013 Geplaatst: 27 oktober 2013 Bron? Dat onzinverhaal van een onbekende wannabe weerman? Het KNMI waarschuwt zondag in de kustprovincies voor zware windstoten Foto: NU.nl/Els Bax In Noord-Holland, Zuid-Holland en Zeeland geldt code geel, omdat in die provincies windstoten kunnen voorkomen tot tachtig kilometer per uur. Maandag verwacht het KNMI in de kustprovincies zeer zware windstoten tot 130 kilometer per uur. Waarschijnlijk komt het tot een zuidwesterstorm, waar vooral het noordwestelijk kustgebied last van kan krijgen. Ook in andere provincies kunnen maandag windstoten voorkomen, maar wel iets minder zware dan in de kustprovincies. In alle provincies is maandag code geel van kracht, die staat voor gevaarlijk weer. Misschien moet die onbekende wannabe weerman waarzegger worden...
Jean-Claude Geplaatst: 27 oktober 2013 Geplaatst: 27 oktober 2013 bij het KMI geven ze eerder voor morgen waarschuwingen af : Het waait erg krachtig vandaag, met rukwinden die kunnen oplopen tot 80 km/uur, zo waarschuwt het KMI. De windstoten van vandaag zijn slechts een voorproefje van wat ons morgen te wachten staat. Dan worden in het binnenland zware rukwinden van 80 tot 100 km/uur verwacht. Aan de kust kunnen windsnelheden tot 115 km/uur worden gehaald. DreamBox 8000+Xtrend ET10000+Gigablue UHD 4K, openPLi, CCcam, CD+TVV kaarten (gene zever), wavefrontier T90, EMP Centauri 33/12 multiswitch en VEEL te weinig slaap.
Beheerder Michel Geplaatst: 27 oktober 2013 Beheerder Geplaatst: 27 oktober 2013 Die vent had het over windsnelheden van 140Km/u door heel Nederland en andere delen van Europa. Als ik 1000 x het weer voorspel en er 900 keer naast zit en 100 keer 'bijna goed' maakt mij dat nog geen waarzegger. Mvg, Michel Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.
Tonskidutch Geplaatst: 27 oktober 2013 Geplaatst: 27 oktober 2013 9Bft, 24,2 m/s dat noem ik anders wel flinke storm, zeker als ik hier naar buiten kijk. hopelijk houdt dat stuk roest het uit boven op het dak Thunderstruck AC~DC
RogerDR Geplaatst: 27 oktober 2013 Geplaatst: 27 oktober 2013 De bedoeling van de weersvoorspellers is om het weer te voorspellen. Doen ze dit niet dan is er ook kritiek. Liever te vaak en te overdreven dan te weinig en te laat.
Beheerder Michel Geplaatst: 27 oktober 2013 Beheerder Geplaatst: 27 oktober 2013 Mee eens, maar de persoon die dit voorspelde is geen echte 'weerman' en veroorzaakt in veel gevallen onnodig paniek. Luister liever naar het KNMI of Meteoconsult. Dat zijn pro's en die zitten er ook lang niet zo vaak naast Weer voorspellen blijft tot op bepaalde hoogte koffiedik kijken. Dit ziet er uit als een flinke storm, zeker aan de kust, maar volgens het KNMI is het lang niet zo erg als deze man voorspelde. Mvg, Michel Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.
Sprietje Geplaatst: 27 oktober 2013 Geplaatst: 27 oktober 2013 (aangepast) Nou, degenen die een frietbakje over de smalle lnb’s hebben gemaakt hebben natuurlijk wel wat te vrezen. Misschien verstanding om vandaag maar vast een grote bak patat te halen zodat je vast een reserve bakje hebt voor het geval je regenkapje morgen verdwenen is. 27 oktober 2013 aangepast door Sprietje 1
Eduard07 Geplaatst: 27 oktober 2013 Geplaatst: 27 oktober 2013 (aangepast) Lijkt me dat bij zware storm of rukwinden een frietbakje niet de grootste zorg is. Bovendien kunnen er met zware storm misschien wel nieuwe frietbakjes "aan komen waaien". 27 oktober 2013 aangepast door Eduard07 Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0
Moderator ceesv Geplaatst: 27 oktober 2013 Moderator Geplaatst: 27 oktober 2013 LOL, maandag vliegende schotels op de radar. Gaat niet bestaat niet! 65" 4-K OLED, Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.
biljartbal Geplaatst: 27 oktober 2013 Geplaatst: 27 oktober 2013 (aangepast) Die vent had het over windsnelheden van 140Km/u door heel Nederland en andere delen van Europa. Als ik 1000 x het weer voorspel en er 900 keer naast zit en 100 keer 'bijna goed' maakt mij dat nog geen waarzegger. Mvg, Michel Die 10 km per uur meer of minder maakt ook niet zoveel uit. en die man heeft dan toch 100x waarheid verteld. Of die man dan kundig in zijn werk is ??? das een 2de. Maar ik luister ook naar de KNMI. Maar de verschillen kunnen groot zijn bij de kust en land inwaarts. Waar hebben ze de lekkerste Friet in Belgie toch of was het de Mayonaise. Dan moet ik in de gaten houden waar de wind vandaan komt voor die lege frietbakjes. 27 oktober 2013 aangepast door biljartbal
Gast catw Geplaatst: 27 oktober 2013 Geplaatst: 27 oktober 2013 Even gekeken naar de wind en de temperatuur, ik denk dat alle meters het begeven hebben omdat er is maar weinig te zien is.
Moderator ceesv Geplaatst: 27 oktober 2013 Moderator Geplaatst: 27 oktober 2013 Hier werkt alles nog gewoon. http://www.knmi.nl/actueel/ Gaat niet bestaat niet! 65" 4-K OLED, Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.
Phoenixx Geplaatst: 27 oktober 2013 Auteur Geplaatst: 27 oktober 2013 (aangepast) Verwachting zondag 27 oktober tot en met zaterdag 02 november 2013Vandaag en morgen Bewolkt en (buiige) regen, maandag (zware) zuidwesterstorm. Er is vrij veel bewolking en er zijn perioden met buiige regen, met eenkleine kans op onweer. Komende uren wordt het droger en klaart hetvanuit het westen wat op. De middagtemperatuur ligt rond 15 graden. Devlagerige zuid- tot zuidwestenwind is matig tot vrij krachtig bovenland, aan zee is de wind hard, mogelijk stormachtig. Bovendien zijn erin de kustprovincies windstoten van ca. 80 km/u, zeer lokaal tijdensbuien nog wat meer. Komende nacht neemt de bewolking toe en vanhet zuiden uit gaat het regenen. De minimumtemperatuur wordt zo'n 11 of12 graden. De zuid- tot zuidwestenwind is matig, langs de kust en op hetIJsselmeer (vrij) krachtig. Aan het einde van de nacht neemt de wind inkracht toe. Maandag is het half tot zwaar bewolkt en valt er vantijd tot tijd regen. De temperatuur ligt in de middag rond 16 graden. Dezuid- tot zuidwestenwind neemt in de loop van de ochtend toe naarkrachtig tot hard, kracht 6 tot 7. Langs de kust en op het IJsselmeerkomt een (zware) storm te staan, windkracht 9 tot 10. Ook komen er(zeer) zware windstoten voor. Veelal tussen de 90 en 120 km/uur, dezwaarste in de kustprovincies. In het noordwestelijk kustgebied is er 'smiddags tijdelijk kans op uitschieters tot 140 km/uur bij eenkortdurende zeer zware storm, 11 Bft. Later in de middag en vooral in deavond neemt de wind in kracht af. (Bron: KNMI) Heb wel een Jonsa 180 op m´n balkon staan, het is hier al code oranje .. 27 oktober 2013 aangepast door Phoenixx
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen