Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Eeven een vraagje tussendoor.

Ik heb hier al een tijdje een tuner in de Dm8000 zitten (BCM4505, tuner D) die slecht of niet werkt.

Bij het opstarten na de nacht, heb ik beeld via deze tuner (gecontroleerd middels de signaalzoeker en de bijbehorende tuner D)

Ik heb beeld voor ongeveer 2 minuten, daarna steeds minder...

Ik heb dan beeld voor 2 seconden en dan weer 3 seconden niets, totdat er uiteindelijk helemaal geen meer beeld is.

Het wil nog wel eens terugkomen voor enkele momenten, maar het veel haperingen.

Omdat de signaalzoeker afwisselend steeds 13,8dB of 0dB weergeeft, lijkt het mij niet in de kabels te zitten. Ook de andere tuners doen het prima en vertonen niet dergelijk gedrag. Ik heb al eens kabels omgewisseld zonder effect.

Herkend iemand dit probleem? Is het een condensator/voedingsprobleem? Elcootjes op de tunerprint bijvoorbeeld? Of trekt de dreambox voeding het niet? Of een ander (contact)probleem?

Graag advies voor ik hele box met alles erop en eraan moet uitbouwen (zit niet in een kast en heeft veel ventilatiemogelijkheden. Hangt wel verticaal) 

Alvast bedankt!

DM8000HD PVR, DM800HD met OpenPli! ,T90 met 2x Octo en 2x Qua op A1,2,3 en HB.

Geplaatst:

Ik zou eerst beginnen met de dreambox recht te zetten.

Welke kant hangt beneden? De kant van de voeding of de kant van de tuners?

You know when you've been shagged.

I like receivers who give me pleasure.

Geplaatst:

Hij hangt vertikaal achter de tv, met het display naar boven. Heeft alle ruimte om zich heen en hangt inmiddels nu zo'n 3 jaar op deze wijze.

Gewoon rechtop op een plank is geen optie.

Geplaatst:

Op die wijze kan de warmte van de voeding het probleem niet zijn.

Heeft tuner D wel ooit gewerkt? Als die wel altijd goed gewerkt heeft dan kan het de tuner of de voeding zijn die het niet meer trekt.

You know when you've been shagged.

I like receivers who give me pleasure.

Geplaatst:

Tuner D heeft een 2 jaar gewerkt en is eigenlijk al enige tijd handmatig uitgeschakeld.

ik vermoed dat er hier toch een warmte probleem in de tuner zelf (slechte contacten) of de voeding van de box zelf toch opbreekt.

Maar vandaar de vraag of iemand dit herkend.

De box alleen al uitbouwen en openmaken kost best veel tijd en dat ding draait werkelijk overuren en is er eigenlijk geen tijd om te onderzoeken.

Geplaatst:

Ik zie dat jer er Open PLI erop heb staan. zet er eens een orginele image op met Gemini pluging of Newnigma2.

Ik heb zelf met OPen PLI een driver probleem met Tuners C en D erbij.

DM920 2x S2+1xDVB-C/T - Apple TV 4K - DM8000 2x S2 + 2x DVB-C

Geplaatst:

Ik vrees dat ie er toch even uit moet, zou ook een slecht contact kunnen zijn, het eerste wat ik zou willen doen is c en d omwisselen, of iig d er even uit en inspecteren, en er weer in om te kijken of ie nog steeds raar doet. Vervelend al met al.

Vu+ Ultimo4k

1 FBC DVB-C en 1 FBC DUAL DVB-S2X

OpenPli 7

Geplaatst:

@guppje29

Heb ook OpenPli op mijn box met 4 tuners en geen enkel probleem. Weet wel dat de BCM4505 wat kritisch is(was). Zelf heb ik de BCM4506 (intern 2x), CU1216Mk3(DVB-C) en TU1216(DVB-T). Allen originele makelij. Bij OpenPli geeft hij ook eerst 15.7 dB en later weer 0 dB. Echter zonder blokjes of andere uitval. Zou die verspringende waarde niet serieus nemen.

Heb ook een CF kaart als swapgeheugen en back-up. Voor opname zóu het niet nodig moeten zijn, maar voor de DVD Burn plug-in absoluut noodzakelijk

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Nieuwe aanmaken...