Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Momenteel is mijn vu+duo aangesloten op het modem d.m.v. een utp kabel , een tweede utp kabel vanaf het modem op mijn smart tv . Mijn vraag kan ik beide over èèn kabel door middel van een splitter aansluiten ? omdat ik dan de andere kabel voor een tuner van de KPN kan gebruiken .

Groetjes Poolster

Geplaatst:

Zo'n splitter heet een 'ethernet switch', die je in de buurt van je je Vu Duo, Smart tv en KPN tuner neerzet. Deze werkt als verdeler.

Je gebruikt een van de twee bestaande kabels van het modem naar Vuduo of TV en zet deze over naar de deze switch.

Vanuit de switch gebruik je een drietal kortere ethernet kabels naar je VuDuo, Smart tv en KPN tuner.

Zo heb je maar een kabel vanuit het modem nodig.

Simpele uitleg (engelstalig)

De switch die je zoekt moet dus minimaal 4 poortjes hebben. Ik zou uitkijken naar een exemplaar met nog een reserve poortje voor de toekomst.

Voor een paar tientjes ben je klaar, succes!

Geplaatst:

deze is een goede met powersaving :

LevelOne (FSW-0511)

Kost een 20 euro.

Groetjes,salutations,greetings.
1 x Gibertini 1,10 vast 3 sats + 1 x Triax 88 cm rotor
Vu + Duo2 twin sat tuner  4 X DVB-S2 en 1 x turbo DVB-C + OpenVix + idem dual tuner and vu duo2 fallback tuner

Octagon SF8008 4K  Openvix (via ethernetconnectie/WIFI fallbacktuner)

Geplaatst: (aangepast)

Ja dat kan met 2 speciale UTP-splitters; RJ45 Network Cable 1-to-2 Female-Female Spliter Coupler

This is a RJ45 cable 1-to-2 female to female splitter coupler is used for joining the LAN cables or adding the branch cable. This coupler allows two computers to share high speed DSL, cable modem and Ethernet ports. This coupler also can be used to combine the two short network cables together to be a long one. - Connects two computers via one RJ45 lines (but only one computer's connection can be used at a time) - Requires two couplers to work together, one on each end of the cable. .

Illustration: .

=== router/switch ===>--- (one ethernet cable) -----<==== 2x PC ====

aangepast door iemand

gr. Erik

Geplaatst:

Geen splitter kopen maar een switch!

• Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

Geplaatst: (aangepast)

jahoor en is stroombesparend.Google maar eens de specs.Of :xxxxxxxxxxxxxxxx

aangepast door Michel
geen links naar webwinkels!

Groetjes,salutations,greetings.
1 x Gibertini 1,10 vast 3 sats + 1 x Triax 88 cm rotor
Vu + Duo2 twin sat tuner  4 X DVB-S2 en 1 x turbo DVB-C + OpenVix + idem dual tuner and vu duo2 fallback tuner

Octagon SF8008 4K  Openvix (via ethernetconnectie/WIFI fallbacktuner)

Geplaatst:

Zo'n splitter heet een 'ethernet switch', die je in de buurt van je je Vu Duo, Smart tv en KPN tuner neerzet. Deze werkt als verdeler.

Je gebruikt een van de twee bestaande kabels van het modem naar Vuduo of TV en zet deze over naar de deze switch.

Vanuit de switch gebruik je een drietal kortere ethernet kabels naar je VuDuo, Smart tv en KPN tuner.

Zo heb je maar een kabel vanuit het modem nodig.

Simpele uitleg (engelstalig)

De switch die je zoekt moet dus minimaal 4 poortjes hebben. Ik zou uitkijken naar een exemplaar met nog een reserve poortje voor de toekomst.

Voor een paar tientjes ben je klaar, succes!

jopiesat,

dat model is toch een 10-100Mbit

koop liever een 10-100-1000Mbit model (ondanks dat enkele van de genoemde apparaten 100Mbit hebben, zal je PC 1000 Mbit aankunnen en wie weet is er straks nog meer uitbreiding met 1000Mbit)

ciao

Nothing Compares 2U

Jimmy Scott

Geplaatst:

jahoor en is stroombesparend.

Zeker wel 5 euro per jaar. Spitters is vragen om problemen.

• Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

Geplaatst:

jopiesat,

dat model is toch een 10-100Mbit

koop liever een 10-100-1000Mbit model (ondanks dat enkele van de genoemde apparaten 100Mbit hebben, zal je PC 1000 Mbit aankunnen en wie weet is er straks nog meer uitbreiding met 1000Mbit)

ciao

Het ging over de uitleg wat een switch is.... de vraagsteller had het over een splitter dus vermoedde ik dat wat extra uitleg nodig was.

Ga inderdaad voor gigabit, kost niets meer tegenwoordig.

Geplaatst:

In principe is elke geschikt. Neem wel meteen een Gbit versie, zal je niet meer dan 2 tientjes kosten

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen