Ga naar inhoud


Interview met Ombudsman: Nederlanders zijn naïef over spionage


Amager95

Aanbevolen berichten

Op de website van de Volkskrant staat het volgende bericht n.a.v. het interview van de Ombudsman Brenninkmeijer in het radioprogramma Tros Kamerbreed

 

http://www.volkskrant.nl/vk/nl/13524/De-afluisterpraktijken-van-de-NSA/article/detail/3533765/2013/10/26/Ombudsman-Nederlanders-zijn-naief-over-spionage.dhtml

 

 

 

Het is interessant en belangrijk genoeg om op dit artikel en visie van Brenninkmeijer te wijzen.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


Tja ben ik er naïef over.

Zelf denk ik van niet

 

Het enige wat ik weet is dat spionage al bestaat eeuwen voor dat die timmerman uit Nazareth een kleine kreeg.

De huidige technologie heeft de omvang alleen vergroot en het makkelijker gemaakt.

 

We kunnen nu als Europa wel zeggen foei Amerika( want daar is het nu ff bekend van) dat mag niet.

Maar het zal nog steeds gebeuren.

En als het de USA niet is dan doen de Russen of China of enige andere mogendheid van belang het wel.

 

Kennis over je vijanden of handelspartner geeft nu eenmaal een groot voordeel.

 

In de tijd van de 2e wereld oorlog bestond het verzet ook voor een groot deel uit spionage.

En die hebben heel wat goede informatie voor de geallieerden bij elkaar gesprokkeld.

 

En in die tijd en in die van de koude oorlog werden de 007's de hemel ingeprezen.

Nu doen die 007's het van af achter de computer.

 

je kunt er van vinden wat je wilt.

Maar spionage zal altijd blijven bestaan kennis is nu eenmaal macht.

Groetjes Alv

Visiosat bi sat met 4 LNB's & een kabel aansluiting
VU+ Duo met 2* DVB-S2, en een Vu+ Duo2 met 2* DVB-C

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het probleem is dat we enorm geconditioneerd zijn. In plaats van verontwaardigd te zijn dat met name onze Amerikaanse en Engel;se "bondgenoten" onze privacy tot op het bot schenden beginnen we te praten over anderen die het ook doen. Toch kan ik me niet echt voorstellen dat wij Nederlanders datzelfde in de VS of in Groot-Brittannië aan het doen zouden zijn. Om die reden zouden we juist wel enorm boos moeten zijn. Dat we op gigantische schaal door onze eigen autoriteiten worden afgeluisterd is ook niet leuk maar daar kunnen we in elk geval op democratische wijze een eind aan maken als de door ons gekozen politici dat tenminste belangrijk genoeg vinden. Over wat Amerikanen en Britten ons aandoen hebben we geen enkele controle.

speciale interesse: C-Band

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is de grote vraag in hoeverre onze regering en parlement nou echt macht heeft om iets te stoppen wat het niet wil.

We hebben bijvoorbeeld kernwapens in Volkel liggen waarvan het parlement bepaald heeft dat ze niet vernieuwd mogen worden en op termijn moeten verdwijnen.

De praktijk is dat ze toch vernieuwd worden en alleen door een JSF F35 vervoerd kunnen worden die Nederland dan ook braaf gaat aanschaffen.

Zo ook met het afluisteren, er mag even geklaagd worden om het allemaal democratisch te laten lijken maar in de praktijk gaat het allemaal gewoon door.

Uiteindelijk is er niemand van de NSA die straf gaat krijgen maar owee als ze Snowden te pakken krijgen.

Op de achtergrond zijn een paar mannetjes aan de macht en of jij of het parlement nou hoog of laag springt doet er niet toe.

 

Btw(We worden vanaf kleins af aan al afgeluisterd door zwarte Piet en toch wil iedereen dat ie blijft.) :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...