Ga naar inhoud


Ik heb een randloze bril aan de zijkant mat laten maken i.v.m. schitteringen


Miauw

Aanbevolen berichten

Ik heb een randloze bril aan de rondom mat laten maken i.v.m. schitteringen aan de randen, voornamelijk beneden, want de bril was gepoleist wat irriteerde. Het felle schitteren is weg, maar toch blijft het op het matte gedeelte in mindere mate flauw schitteren.

 

Weet iemand of hier iets aan te doen is?

 

De bril komt bij Pearle vandaan.

 

Ik ben de bril al een tijdje aan het bij laten stellen, maar op één of andere manier wil het niet helemaal lukken zoals het zou moeten, heeft iemand daar ook tips voor?

aangepast door ilseonline

Ga ik later invullen, de oude info klopte niet meer.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


Viltstift met kleur naar keuze er langs trekken ?

Het verschil tussen theorie en praktijk is mijn uitdaging .
Octagon SF8008 4K   Edision Primo IP S2  Dr.HD F16  

1.8 m ChannelMaster Offset in tuin 53º E - 45º W Jaeger SMR 1224 Usals met 5 Lnb wisselaar 2x Ka - Ku - C band Lin / Circ

1.2 m Echostar Offset  aan schuur  53º E    34.5 W   Twoteck Twinrotor met 3 Lnb wisselaar Ku - Ku low - Ka

Link naar reactie
Delen op andere sites

Viltstift met kleur naar keuze er langs trekken ?

 

Hoe werkt dat?

 

Doet de optiën dat, en blijft dat zitten met regen?

 

Werkt het anders?

 

Het zijn bruin-meekleurende glazen, alleen werkt dat met lichtinval op de randen niet. Licht komt meestal van boven, dan heb ik onder het meeste last, maar het komt in mindere mate aan de bovenkant voor.

 

Als ik mijn handen schuin boven de bril hou, dan is het weg.

aangepast door ilseonline

Ga ik later invullen, de oude info klopte niet meer.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Wanneer het buiten gebeurt?

Pet of houd opzetten?

 

Ik ben bang dat er verder weinig aan te doen is.

Eventueel een donker montuur gebruiken waarin het glas omvat wordt waardoor er geen lichtinval kan ontstaan.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoe werkt dat?

 

Doet de optiën dat, en blijft dat zitten met regen?

 

Werkt het anders?

 

Het zijn bruin-meekleurende glazen, alleen werkt dat met lichtinval op de randen niet. Licht komt meestal van boven, dan heb ik onder het meeste last, maar het komt in mindere mate aan de bovenkant voor.

 

Als ik mijn handen schuin boven de bril hou, dan is het weg.

Lijkt me als je de rand rondom met een donkere kleur lichtdicht maakt , je van het probleem af bent .

Kun je zelf doen , maar voor een definitieve oplossing lijkt me de brillenmaker de aangewezen persoon .

Het verschil tussen theorie en praktijk is mijn uitdaging .
Octagon SF8008 4K   Edision Primo IP S2  Dr.HD F16  

1.8 m ChannelMaster Offset in tuin 53º E - 45º W Jaeger SMR 1224 Usals met 5 Lnb wisselaar 2x Ka - Ku - C band Lin / Circ

1.2 m Echostar Offset  aan schuur  53º E    34.5 W   Twoteck Twinrotor met 3 Lnb wisselaar Ku - Ku low - Ka

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ilseonline, iets te snel geweest in de winkel bij het passen van de bril

(ha pas op, niks moeilijker dan dat aanpassen en om zonder juiste glassterkte of met vensterglas dat te beoordelen in een winkel)

 

en zelfs de bril met monteur (dus geen randloze) schittert bij bepaalde lichtinval wegens het slijpen van die rand van het glas

 

deels is het gewoon wennen aan het hulpmiddel, maar bril monteur en bril design is een grote kunst

en een technisch stuk vernuft

dat je met die 2 euro monteurtjes uit china bij "anders" en "pearl" natuurlijk niet kunt verwachten, bulkware zonder technisch vernuft

 

(ja die 2 euro inkoopprijs betalen we 50 tot 100 voudig aan het schitterende marktconcept van de brillenmaffia)

 

maar daarmee ben je niet geholpen

 

de randen van het glas moeten eigenlijk rond gesmolten en of met radius gepolijst worden in plaats van hoekig geslepen te zijn

 

glas slijpen en diamanten slijpen (hoekiger dan dat kan niet) levert die schitteringen gezien de brekingsindex, gegoten glas (kunststof glas) levert die schitteringen niet

 

ik zou met die garanties die je hebt betaald bij pearl, terug gaan en ontevreden als je bent een ander type bril nemen

dat recht heb je binnen twee weken

ciao

Madammen Met Een Bontjas

Urbanus

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb een zonnebril, ook met meekleurende glazen, die is ook zonder montuur. Ik heb nergens last van, maar kan het probleem wel voorstellen. Nu zit ik te denken, zit Uw bril wel goed? Het zou zomaar kunnen zijn dat als de bril dichter op het hoofd staat het probleem opgelost is.

 

Toen ik mijn zonnebril ging ophalen is hij helemaal "op maat gemaakt" door de opticien.

Toegeven hij was niet goedkoop, maar ik heb nog nooit zo'n fijne zonnebril gehad.

Fuba Daa850 met multifeed , Vu+duo 4k se met dvb s en dvb c. Vti 15

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Misschien zijn contactlenzen een betere keuze in dit geval.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

De Pearle waar ik kom, heeft nog nooit over het bewerken met een stift van de randen gehoord, wel een lijntje er in vrezen, maar dat is alleen voor de mooigheid, niet om schitteringen weg te halen.

Hahaha , je dacht toch niet echt dat dat een professionele oplossing was hè ?

Ik gaf hem alleen als tip om te zien of daarmee die hinderlijke schittering zou verdwijnen .

Iets wat je zelf eenvoudig kon doen .

Het verschil tussen theorie en praktijk is mijn uitdaging .
Octagon SF8008 4K   Edision Primo IP S2  Dr.HD F16  

1.8 m ChannelMaster Offset in tuin 53º E - 45º W Jaeger SMR 1224 Usals met 5 Lnb wisselaar 2x Ka - Ku - C band Lin / Circ

1.2 m Echostar Offset  aan schuur  53º E    34.5 W   Twoteck Twinrotor met 3 Lnb wisselaar Ku - Ku low - Ka

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...