Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Hallo,

ik heb een VU+ waarvan ik de webinterface via internet wil kunnen openen.

Nu moet ik op mijn router en modem(?) port forwarding instellen.

Ik kan niet inloggen op mijn modem, omdat ik hiervan geen IP kan vinden.

Inloggen op de router is geen probleem.

Maar wat moet ik invullen bij interne en externe poort en IP?

Het IP van mijn VU+ is zoiets van 192.168.1.8 en wil bijvooorbeeld poort 1234 gebruiken.

Ik heb geprobeerd om bij interne en externe poort 1234 in te vullen, en vervolgens intern IP 192.168.1.8

maar dit werkt dus niet.

Ik gebruik van http://WAN-ip:1234 om in te loggen op de box.

Ik doe vast iets verkeerd, maar weet niet wat.

Wie kan me hiermee verder helpen.

Als er meer info nodig is hoor ik het graag.

mvg,

The Iron Maiden

VU+ duo met OpenPli, CCam 2.11 op 78 cm triax wok en multiblock op Astra 19.2, 23.5 en 28.2

-- Hier had uw reclame kunnen staan --

• Beheerder
Geplaatst:

Als het modem echt een modem is, hoef je daar niets in te stellen.

Als een port-forward op de router niet werkt, is je modem geen modem, maar ook een router en 2 routers achter elkaar moet je niet willen. Dan kan je het beste je modem resetten en hem bridgen als dit mogelijk is.

Wel altijd eerst meer informatie over modem en provider zoeken, voordat je gaat resetten.

Merk en type kan ook erg handig zijn als je hulp zoekt ;)

Ik zie nu dat je bij je port-forward ook helemaal geen intern portnummer opgeeft.

Je moet wel extern poort 1234 forwarden naar intern poort 80.

Mvg,

Michel

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Geplaatst:

als je VU en je PC op dezelfde router hangen moet je helemaal geen poorten openzetten.Je moet in je browser wel het LAN ip van je box opgeven.Niet zijn Wan IP.Wordt dan http://192.168.1.8:1234 .In de config van je box moet wel dezelfde poort als webif openstaan.

Groetjes,salutations,greetings.
1 x Gibertini 1,10 vast 3 sats + 1 x Triax 88 cm rotor
Vu + Duo2 twin sat tuner  4 X DVB-S2 en 1 x turbo DVB-C + OpenVix + idem dual tuner and vu duo2 fallback tuner

Octagon SF8008 4K  Openvix (via ethernetconnectie/WIFI fallbacktuner)

• Beheerder
Geplaatst:

Even lezen?

ik heb een VU+ waarvan ik de webinterface via internet wil kunnen openen.

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Geplaatst:

ok ,overgekeken omdat sommigen juist hun browser bedoelen.Vermits het een freak is zal hij wel internet bedoeld hebben.Dan is jouw oplossing de enige goede.

Groetjes,salutations,greetings.
1 x Gibertini 1,10 vast 3 sats + 1 x Triax 88 cm rotor
Vu + Duo2 twin sat tuner  4 X DVB-S2 en 1 x turbo DVB-C + OpenVix + idem dual tuner and vu duo2 fallback tuner

Octagon SF8008 4K  Openvix (via ethernetconnectie/WIFI fallbacktuner)

Geplaatst:

Niet doen... de webinterfaces van de receivers zijn niet bedoelt om open voor internet open te stellen.

De beveiliging is niet afdoende. Het beste is om het via een vpn verbinding te regelen.

Externe clients eerst een vpn verbinding met de router laten opzetten en dan kun je alles doen wat je ook vanaf een pc in het lan kunt maar dan wel veilig. Ben je meteen van dat poort gedoe af.

• Beheerder
Geplaatst:

Dat lijkt mij wat overdreven. Je zet immers alleen poort 80 open (met bij voorkeur een wat minder voor de hand liggende poort aan de buitenkant) en als je het webinterface dan beschermd met een username/wachtwoord (http authentification) kan er bijzonder weinig fout gaan.

Geplaatst:

Dank voor alle informatie.

Ik ga thuis eea uitzoeken en proberen. Mocht ik er niet uikomen laat ik wel wel iets weten.

mvg,

The Iron Maiden

VU+ duo met OpenPli, CCam 2.11 op 78 cm triax wok en multiblock op Astra 19.2, 23.5 en 28.2

Geplaatst:

Hallo,

ik heb het inmiddels werkend gekregen. Echter kon ik poort 80 niet open zetten naar mijn VU+. Ik kreeg dan de melding dat de poort al voor andere services gebruikt wordt. Dus heb ik maar poort 81 genomen.

mvg

The Iron Maiden

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen