Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Hallo ,graag juliie deskundige hulp hier op het forum ivm het plaatsen van sat antenne in alicante.

Ouders emigreren naar alicante eind van de maand ,dacht om daar een visiosat bisat met 2 lnb te installeren eentje op 23.5 en eentje op 19.2.

Lees echter overal dat je voor zuid spanje meestal schotel van 1.20 nodig hebt !

Heeft er iemand ervaring met deze opstelling ,visiosat en 23.5 +. 19.2 ?

Geplaatst: (aangepast)

Beste skywatcher13

Welkom op dit forum.

Alicante ligt niet in Zuid-Spanje en daarom heb je daar ook geen schotel van 120cm nodig. Ik zou zeker ook geen VisiosatBisat nemen want daar kun je moeilijk een duo-lnb op plaatsen of gewone lnb’s.

In Alicante wordt meestal een schotel van 70cm breed en 80cm hoog gebruikt met een duo-lnb voor een 80-85cm-schotel. Die schotel kost daar ongeveer €35,-.

Wil je voor safe spelen zodat je ook bij slechte omstandigheden de zenders Eurosport HD, History HD en NGC Wild HD zonder problemen ontvangt, dan is een schotel van 90cm breed en 100cm hoog de beste keuze maar een en ander zal misschien ook afhangen van de plaatsingsmogelijkheden.

Bovendien moet je wel eerst even op Dishpointer kijken of je vanaf de woning wel zicht hebt op de satellieten die zich Zuid-Zuid-Oost bevinden.

aangepast door Sprietje
Geplaatst:

Hallo sprietje,

Bedankt al voor je reactie, spreken we hier dan over een triax schotel ,en zou eentje uit het startpakket van tv vlaanderen voldoen ?

Weet er soms iemand goede installateur in omgeving van denia allicante ?

Geplaatst: (aangepast)

Het gaat dan om een Triax 64 met de TvVlaanderen duo-lnb. Nou, zal niet beweren dat je daar niets mee ontvangt maar enige reserve is totaal niet aanwezig en in denk ook niet dat je daar NGC Wild HD mee kunt ontvangen. De Vlaamse zenders op de Astra 19,2 zal ook op het randje zijn.

Ik vind het een hele slechte keuze.

aangepast door Sprietje
  • 3 weken later...
Geplaatst:

die schotel of lnb voor 35,- waar is die te koop voor die prijs, kan ik met xsarius pro ook gebruiken voor astra 3 af te stellen ik kom er niet uit

Geplaatst:

santa pola camping bahia, de gebruikers handleiding van de xsarius is zeer pover, welke lnb moet ik gebruiken 3.0 4.3 6.0 iemand gebruikt hier een lnb voor astra en hotbord en dit gaat perfect voor astra 1 en 3 wel meer dan 16° gr skew met een dubbelle kop tv  vl. is dit moeilijk te bekomen op een triac schotel

gr.

eddy

Geplaatst:

Beste eddy1

Die camping ligt iets onder Alicante zoals ik zie. Welke duo-lnb of monoblock je nodig hebt hangt af van de schotelmaat.
De mensen die met een 6 graden monoblock Astra 19,2-Hotbird werken, zullen waarschijnlijk wel een schotel hebben van 90cm breed en 100cm hoog anders past het niet.

Je zult eerst eens moeten kijken welke schotel je daar kunt en wilt kopen maar een schotel van 80cm is zo ongeveer het minium. Als je dat weet en je kunt me ook vertellen hoe groot de afstand is tussen het midden van de lnb-klem en de schotel op 40% van de hoogte gemeten, dan kan ik je precies vertellen welke duo-lnb de nodig hebt.

Geplaatst:

Beste eddy1

Ik was dit draadje even vergeten.

Op een Triax 78 moeten de lnb’s in santa pola camping bahia 47mm uit elkaar staan.

Je moet dan een duo-lnb nemen voor een schotel van 80-85cm. Daarvan staan de koppen 53mm uit elkaar. Dit is een afwijking van 6mm die nog toelaatbaar is. Je kunt de schotel in ieder geval zo afstellen dat beide lnb’s iets naast het optimale punt staan.
De afwijking is dan slechts 3mm per lnb wat zeker goed te doen is.

Geplaatst:

Hallo

Op den ogenblik gaat et zeer goed, toch nog een vraagje, zou het in de toekomst niet beter zijn met 2 lnb's te werken, en een diseqc switch te gebruiken, ik heb er nog een liggen 1,0

groetjes

eddy

Geplaatst:

Ik neem aan dat je een schotel bedoeld van 90cm breed en 100cm hoog. Dat kun je zeker doen. Een schotel kan wel te klein zijn maar bijna nooit te groot.

Voorals bij flink slecht weer heb je met een schotel van 90x100cm natuurlijk minder kans op beelduitval hoewel dat maar weinig voorkomt.

Als je maar één aansluiting nodig hebt, heb je aan één diseqc-switch genoeg. Wil je twee aansluitingen, dan zul je ook twee diseqc-switches nodig hebben.

Als je even opgeeft of die schotel nu 100cm hoog of breed is, dan kan ik aangeven welke lnb-houder je kunt gebruiken.

Ietsje verder naar het zuiden koop ik een schotel van 90x100cm voor €45,-.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen