Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

welke type schotel opstelling kan ik het beste aanschaffen voor de ontvangst van 19 en 23.5 oost.

De schotel moet voldoende regenreserve hebben en moet samen kunnen werken met een twinreceiver.

schotel max 90 cm en budget +/- 125 euro

Vu+ duo2 Pli +Vti

it's to be or not to be

Geplaatst:

schotel        triax tds 88

lnb´s            inverto black ultra twin

switch          spaun SAR-411-WSG

er zijn nog andere configuraties maar met deze ben je toch aardig op weg. ;)

grtz Philip

vuduo 500 GB HDD  openpli4 -  vuduo2 1TB HDD 2xdualS2 tuner openpli4 :grin: - XP1000 pli4

Samsung plasma 60inch-AVR Denon-Bose accoustimas 7.1 :P

logitech harmony ultimate

TVV - dual lnb 19.2 & 23.5 - OSCAM

Geplaatst:

Een Triax 88 met Inverto duo-lnb IDLB-TWNM22-MNO43-8PP

Een Triax kost €35,-
Een Inverto duo-lnb IDLB-TWNM22-MNO43-8PP kost €36,-

Prijzen in Nederland.

Geplaatst:

Beste dirocca

Zou jij mij in een persoonlijke mail willen aangeven waar je dat voor €125,- kunt kopen incl. een passende lnb-houder en goede coax? Ben zeer geïnteresseerd.

Geplaatst:

De storm van gisteren bewijst andermaal dat je de Triax88 niet zonder meer kunt gebruiken, maar dat schoren absoluut noodzakelijk zijn bij die klaparm.

Ook al hangt er maar 1 lnb aan.

Daarmee wordt de prijs niet veel hoger, maar de kanttekening lijkt me niet overbodig..

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Geplaatst:

Mee eens. Is toch een beetje slappe hap. Ook met schoren trouwens. Volgende schotel word een robuustere hier.

Vu+ Ultimo4k

1 FBC DVB-C en 1 FBC DUAL DVB-S2X

OpenPli 7

Geplaatst:

Misschien zou ik dan zelfs nog liever iets hebben waar je ook de skew zou kunnen stellen.

Er hangt trouwens echt een behoorlijk gewicht aan de mijne, alleen die 16 x coax weegt al aardig wat :)

post-30840-0-64516600-1383150780_thumb.jpg

Vu+ Ultimo4k

OpenPli 7

Geplaatst:

Er hangt trouwens echt een behoorlijk gewicht aan de mijne, alleen die 16 x coax weegt al aardig wat :)

Het risico van doorhangen buiten het brandpunt komt nog bovenop de verende beweging bij een stevige windkracht.

Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Geplaatst:

Misschien zou ik dan zelfs nog liever iets hebben waar je ook de skew zou kunnen stellen.

Op zich al een skew, eigenlijk, dus klaar ben je al. :P

Geplaatst:

Lol

Nou ja skew, ik bedoel dat je de schotel links/rechts kan instellen, net als de skew van de lnb, of heet het ook skew bij de schotel zelf?

Maar anyhow hij blijft voorlopig even hangen, maar hij heeft wel flink lopen slingeren met de storm hoor, heb hem ook weer uit moeten richten want hij was toch iets opzij en naar beneden gekomen door het slingeren. De schoren helpen misschien iets tegen doorzakken maar echt stijver word ie er niet van hoor. Blijft nog heel veel flex over.

Bij het opnieuw uitrichten kwam ik er ook achter dat er een f- connector, de moer zeg maar, was afgebroken!

Vu+ Ultimo4k

OpenPli 7

Geplaatst:

Satdr schrijft:

“Misschien zou ik dan zelfs nog liever iets hebben waar je ook de skew zou kunnen stellen.”

Hier op dit forum weten we natuurlijk best wel wat de mogelijkheden zijn.
Met een Visiosat Bisat of Big Bisat of een Maximum E-85 kun je de vier bekende satellieten niet allemaal met met normale lnb’s ontvangen. Je zult minimaal 1 smalle lnb nodig hebben en dat is die voor de zwakke Astra 23,5 wat je niet wilt.
Alleen op de Wavefrontier T55 en T90 kun je gewone lnb’s gebruiken maar die zijn weer wat overdreven voor de ontvangst van slechts de 4 bekende satellieten.

Het probleem bij de degelijke Duitse schotels is dat je de rail niet schuin kunt zetten, ook weer een reden om deze niet te gebruiken.
Alleen Triax heeft een rail die voor Nederland bruikbaar is en op een Triax 88 kunnen lnb’s met een normale kop.
Dat is dus de reden dat een Triax 88 nog steeds als een geschikte schotel wordt aangemerkt. Als er stabielere schotels zouden zijn van ongeveer 85cm breed en een geschikte multirail, dan hadden we dit op het forum natuurlijk al lang aangegeven als een duurder maar stabieler alternatief.

Geplaatst: (aangepast)

Kathrein heeft wel een kantelbare rail. Zij leveren een bijbehorende rail voor 2 lnb's, maar een sat-fabrikant uit Polen (geloof ik) heeft een bijbehorende rail voor 4 op de markt gebracht.

Op zich behoort Kathrein tot de beste schotels die er gemaakt worden.

aangepast door Eduard07

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen