Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Lol

Nou ja skew, ik bedoel dat je de schotel links/rechts kan instellen, net als de skew van de lnb, of heet het ook skew bij de schotel zelf?

Schotel skew bedoelde ik ook. De hele schotel hangt toch scheef van de kabels?

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Geplaatst:

Beste Eduard07

Die multihouder van die Poolse firma kost alleen al €38,- en elk lnb-houder ook nog eens €15,-, samen dus €98,-.

Er is wel een firma die een goedkopere rail heeft voor Kathrein-schotels voor 4 lnb’s, dat is Nowaro met railtype B-0020-7-LA-NV-00044sw met mooie aluminium lnb-houders. Die kost €39,-.

Maar de Kathrein CAS 90 kost in Duitsland al €199,- . Je bent dus al tussen de €238,- en €297,- kwijt aan een schotel met rail zonder lnb’s. Er zullen maar weinig Nederlanders zijn die dat er voor gaan betalen plus ook nog de verzendkosten.

Dan ben je toch een stuk goedkoper uit aan een Triax 88 met multirail en daar zelf twee schoren op maken.

Geplaatst:

Maar de Kathrein CAS 90 kost in Duitsland al €199,- . Je bent dus al tussen de €238,- en €297,- kwijt aan een schotel met rail zonder lnb’s. Er zullen maar weinig Nederlanders zijn die dat er voor gaan betalen plus ook nog de verzendkosten.

Dan ben je toch een stuk goedkoper uit aan een Triax 88 met multirail en daar zelf twee schoren op maken.

Natuurlijk ben je een stuk goedkoper uit, maar de conclusie van Sadr hierboven was "ook met schoren blijft het slappe hap".

Dus de optie Triax 88 vervalt daarmee, en komt de vervolgvraag: wat dan wel? Daar gaf ik een reactie op.

De prijs van een Kathrein is in Nederland vergelijkbaar met In Duitsland.

We hebben het neem ik aan over de CAS90, een zeer populaire schotel in Duitsland. Ondanks de prijs!

Zoals je weet, is alle waar naar zijn prijs.Zelf geef jij bij de Triax vast ook de voorkeur aan een Unique, zeker in Nederland.

En die vergelijkbaar duur.

Het weer in de afgelopen week heeft maar weer eens bewezen hoe belangrijk een degelijke schotel is.

Triax 88 met goedkope schoren vind ik een beetje houtje-touwtje. Alleen de betere knutselaar kan hem een professionele upgrade geven. Als die zin heeft gelijk na aankoop al te moeten vertimmeren.

Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Geplaatst: (aangepast)

Het maakt natuurlijk een groot verschil uit waar de schotel staat. Op dak vangt een schotel maximale wind. Ik ben er altijd voorstander van om een schotel met multiontvanst op een plaats te zetten dat je er ook bij kunt al is het alleen maar om eventueel sneeuw er vanaf te kunnen halen.

In de tuin of op een schuurtje vangt hij veel minder wind en dan is een Triax best om te doen, zeker met twee schoren.

En nee, ik ben zeker geen fan van de Triax Unique. Een joekel van een schotel die slechts 37,1dB versterking geeft, precies net zo veel als een Triax 78. Bovendien kun je de rail in Nederland niet schuin genoeg zetten of je moet bewust de lnb’s ver uit het midden zetten.

aangepast door Sprietje

vind het onzin dat een 88 triax niet goed zou zijn

ik heb er een staan hier op het dak met 2 schoren en die heeft met de storm deze week  het perfect overleeft

er hangen  4  inverto black ultra twin aan

en hij staat toch echt in de volle wind

ik heb wel met een echt goeie windvlaag  met de storm  effe gekeken ernaar (van binnenuit)

en zag hem echt niet bewegen of rammelen

aangepast door blackeyes

vu duo//vuduo2//mutant hd51 4k // 65 inch lg4k

2 keer gibertini 100 // t90 // triax 88

Bij mij dus 2 x zoveel kabels die er aan hangen. En wellicht zijn mijn schoren minder stevig dan de jouwe? Hij schudde echt heel erg, jammer dat ik er geen filmpje van heb gemaakt.

Maar blijft voor 35 euri natuurlijk een koopje

aangepast door satdr

Vu+ Ultimo4k

1 FBC DVB-C en 1 FBC DUAL DVB-S2X

OpenPli 7

Geplaatst:

vind het onzin dat een 88 triax niet goed zou zijn

ik heb er een staan hier op het dak met 2 schoren en die heeft met de storm deze week  het perfect overleeft

er hangen  4  inverto black ultra twin aan

en hij staat toch echt in de volle wind

ik heb wel met een echt goeie windvlaag  met de storm  effe gekeken ernaar (van binnenuit)

en zag hem echt niet bewegen of rammelen

Meningen verschillen natuurlijk.

Knap dat ie met de storm niet heeft bewogen. Zelfs mijn Fuba kwam een beetje in beweging op het dak. Ik vind de Triax88 ook een goede spiegel, maar wel een fragiel skelet hebben.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen