jooroe Geplaatst: 29 oktober 2013 Geplaatst: 29 oktober 2013 Beste Sat4all'ers, Heeft iemand enig idee wat het volgende kan zijn, ik heb al proberen te zoeken, maar ik kom er niet achter. Opstelling: Vu Ultimo HDMI naar: Onkyo receiver HDMI naar: Panasonic plasma tv Het verhaal: Ik draai al jaren met Vu+ op mijn Onkyo naar prima tevredenheid. Eerst met een Vu+ duo en de laatste 2 jaar met een Vu+ Ultimo. Ik gebruik de onkyo om bronnen te kiezen, er loopt dus 1 HDMI van de uitgang van de onkyo naar de TV. Op de onkyo staat 'audio passtrough' uit, dus er wordt geen geluid gestuurd van de onkyo naar de tv, omdat ik een goede speakerset heb in 5.1 opstelling welke in natuurlijk veel liever gebruik :-) Nu is het altijd zo geweest dat als ik AC3 en DTS downmix op 'uit' had staan op de box dan schakelde de de onkyo automatisch naar dolby digital of dts. Af en toe update ik incidenteel de software naar de nieuwste versie. Bij een van de updates van openpli 3 werd mediacenter corrupt. Bij afspelen van een mkv crashede de box. op internet gezocht, bekend probleem: oplossing nieuwe image flashen. Toen dus open pli 4 geinstalleerd. Sinds dat moment schakeld de onkyo niet meer zelf naar de juiste settings. Het lijkt dus alsof de digitale audiostream niet meer doorgegeven wordt. Ben nu weer gedowngrade naar open pli 3 maar ik krijg het nu niet meer aan de praat. Is er iets gebreurd met een driver of firmware? Iets wat niet wordt mee gedowngrade? Ik hoop dat jullie het begrijpen en ik hoop nog meer dat iemand een idee heeft wat het kan zijn. Als jullie meer info nodig hebben hoor ik het graag! Grtz Jooroe Vu+ Ultimo - Open Pli Vu+ Duo - Open Pli Viosat G4 2xALPS duoLNB, 2xALPS quadLNB
dirocca Geplaatst: 29 oktober 2013 Geplaatst: 29 oktober 2013 En als je de standaard player van pli gebruikt en niet media center Ik heb dezelfde opstelling maar dan met denon avr en pli4, werkt hier prima. Grtz Philip vuduo 500 GB HDD openpli4 - vuduo2 1TB HDD 2xdualS2 tuner openpli4 - XP1000 pli4 Samsung plasma 60inch-AVR Denon-Bose accoustimas 7.1 logitech harmony ultimate TVV - dual lnb 19.2 & 23.5 - OSCAM
Peterbraaf Geplaatst: 30 oktober 2013 Geplaatst: 30 oktober 2013 Heeft je ontvanger ook een optische toslink ingang? Je zou in dat geval even je Ultimo via de optische kabel op je Onkyo versterker kunnen schakelen om uit te sluiten of het met je HDMI kabels/instellingen te maken heeft of dat het software gerelateerd is. Ik werk zelf met een KÖNIG 4-poorts High Speed HDMI switch (KN-HDMISW25 ). Deze heeft behalve vier HDMI ingangen en 1 HDMI uitgang ook een gezamelijke toslink audio uitgang die naar mijn DTS/AC3 set gaat. Zo nu en dan heb ik vergelijkbare problemen welke dan of te wijten zijn aan het hangen van de HDMI switch of soms aan het hangen van mijn DTS/AC3 set. Een reset (spanning er helemaal af en weer erop) is dan voldoende om ze weer aan de praat te krijgen.
jooroe Geplaatst: 30 oktober 2013 Auteur Geplaatst: 30 oktober 2013 @Philip probleem is dat het ook niet werkt bij TV uitzendingen met AC3 @Peterbraaf heb aan de hardware helemaal niets veranderd en heeft altijd prima gewerkt met deze bekabeling Kan het zijn dat er in de software iets iets veranderd waardoor andere bekabeling is vereist? Ik gebruik nu HDMI 1.4 kabel. Ik ga vanavond eens proberen de Onkyo helemaal spanningsloos te maken misschien helpt het. Vu+ Ultimo - Open Pli Vu+ Duo - Open Pli Viosat G4 2xALPS duoLNB, 2xALPS quadLNB
Peterbraaf Geplaatst: 30 oktober 2013 Geplaatst: 30 oktober 2013 Een optische toslink audiokabel van 5 meter kost hier lokaal in Breda 5euro85. Ik geef dit alleen aan als tip om te kunnen storingzoeken. Dus om even een andere audiotraject te gebruiken. 1 Als de juiste audiodetectie wel lukt (als je de toslink kabel direct verbonden hebt met je Onkyo audioversterker) dan is; – Getest dat er niets mis is met je Onkyo versterker, – Aangetoond dat het probleem moet zitten in de HDMIsettings,algemene audio settings,software image,HDMI kabel. 2 Als je het spanningsloos maken van je versterker nog niet gedaan had dan is dat het eerste wat ik zou uitproberen voordat je verder zoekt. 3 Zo nu en dan heb ik ook geen audio via mijn Ultimo. Ook een algehele shutdown (schakelaar achterzijde ook aan/uit) en reboot is dan de enigste oplossing om weer geluid te hebben over HDMI. 4 Check middels de knop “Audio” op je satellietontvanger of de audiostream van de gekozen zender wel AC3/DTS is. 5 Je kan ook uitsluiten dat het probleem ligt aan je satellietontvanger door een andere AC3/DTS bron aan te sluiten op je Onkyo audioversterker bijv XBOX360,PS4, DVD/Blu-ray spelers ect.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen