Ga naar inhoud


cables.xml file voor ziggo regio 1111 (30-10-2013)


stevie-v

Aanbevolen berichten

hierbij de bijgewerkte cables.xml file voor ziggo regio 1111,afgelopen nacht zijn er wat transponders omgezet naar QAM 256

 

 

VU solo 4k ,twin satelliet tuner en 1 kabel tuner en VU solo se v2 ,dual kabel tuner...E85 Maximum multi focus schotel en een Triax 88cm schotel met een 2 way Triax lnb rail....5.0w 0.8w 4.8e 9.0e 13e 19.2e 23.5e 28.2e....VTI 14.0.5 - 6 Inverto black ultra twin lnb's en 2 Alps twin lnb's, Nvidia shield tv.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Normaal heb je daar ook geen last van maar als je een Linux ontvanger hebt moet je dat aanpassen,je hebt wel een email ontvangen met de melding dat er werkzaamheden waren,ze zijn transponders om aan het zetten van 64 qam naar 256 qam voor meer bandbreedte voor extra zenders in de nabije toekomst en afgelopen nacht was Brabant en Limburg aan de beurt

 

http://www.digitalekabeltelevisie.nl/techniek/tvhome.shtml

aangepast door stevie-v

VU solo 4k ,twin satelliet tuner en 1 kabel tuner en VU solo se v2 ,dual kabel tuner...E85 Maximum multi focus schotel en een Triax 88cm schotel met een 2 way Triax lnb rail....5.0w 0.8w 4.8e 9.0e 13e 19.2e 23.5e 28.2e....VTI 14.0.5 - 6 Inverto black ultra twin lnb's en 2 Alps twin lnb's, Nvidia shield tv.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Daar kan je je ziggo zenders mee inscannen op je Linux ontvanger (je moet wel op het ziggo kabel netwerk zijn aangesloten) ik weet niet van welke image je gebruikt maakt......PLI of misschien VTI of misschien iets anders,mocht je gebruik maken van PLI dan heb je geen cables.xml file nodig aangezien daar de optie kabelscan aanwezig is,graag iets meer info dus,deze cables.xml file is uitsluitend bestemd voor ziggo regio 1111 Brabant en Limburg !

In de cables.xml file staan de juiste frequenties en modulaties voor het ziggo netwerk zodat je box gaat scannen op de juiste frequenties en modulaties

aangepast door stevie-v

VU solo 4k ,twin satelliet tuner en 1 kabel tuner en VU solo se v2 ,dual kabel tuner...E85 Maximum multi focus schotel en een Triax 88cm schotel met een 2 way Triax lnb rail....5.0w 0.8w 4.8e 9.0e 13e 19.2e 23.5e 28.2e....VTI 14.0.5 - 6 Inverto black ultra twin lnb's en 2 Alps twin lnb's, Nvidia shield tv.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Stevie-v, bedankt voor de uitleg.

Ik maak gebruik va PLi, dus heb ik het niet nodig, maar aangezien ik de term al een paar keer voorbij zag komen wekte dit mijn interesse.

Nogmaals bedankt voor de toelichting

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bij PLI kies je voor kabel scan en dan freq 356 en symbolrate 6875 netwerk id 1111 en dan komt het goed voor regio 1111

aangepast door stevie-v

VU solo 4k ,twin satelliet tuner en 1 kabel tuner en VU solo se v2 ,dual kabel tuner...E85 Maximum multi focus schotel en een Triax 88cm schotel met een 2 way Triax lnb rail....5.0w 0.8w 4.8e 9.0e 13e 19.2e 23.5e 28.2e....VTI 14.0.5 - 6 Inverto black ultra twin lnb's en 2 Alps twin lnb's, Nvidia shield tv.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Stevie,

Bedankt voor je bijdrage. Ik heb de scan uitgevoerd en doen bijna alle zenders het in principe weer. Alleen bij Fox Sport2 en Fox Sport4 krijg ik nog steeds geen beeld. En dat terwijl deze zenders tijdens de scan wel zijn gevonden. Is er iets mis met deze zenders of heb ik iets over het hoofd gezien?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Deze zenders horen het gewoon te doen als je deze zenders in je pakket hebt zitten,Tuurtje bij canal digitaal heb je inderdaad een andere cam module nodig maar bij ziggo niet daar werken deze zenders nog gewoon normaal zonder dat daar extra aanpassingen voor nodig zijn,aan dezes cables.xml file ligt het in ieder geval niet die is samengesteld met behulp van deze website http://www.digitalekabeltelevisie.nl/techniek/tvhome.shtml en heb er verder ook geen klachten over gehad dus moet het probleem elders liggen,je hebt zeker een abonnement op fox sports en voor fox sports international moet je nu extra gaan betalen ze hebben fox sports internationaal ontkoppelt van fox sports en de gratis proefperiode is voorbij,wil je deze twee zenders dus blijven ontvangen dan moet je daar een extra abonnement op nemen los van fox sports

aangepast door stevie-v

VU solo 4k ,twin satelliet tuner en 1 kabel tuner en VU solo se v2 ,dual kabel tuner...E85 Maximum multi focus schotel en een Triax 88cm schotel met een 2 way Triax lnb rail....5.0w 0.8w 4.8e 9.0e 13e 19.2e 23.5e 28.2e....VTI 14.0.5 - 6 Inverto black ultra twin lnb's en 2 Alps twin lnb's, Nvidia shield tv.

Link naar reactie
Delen op andere sites

 

Bij mij werkt op de freq 356 niks, deze moet hier 420 zijn dan vindt i 302 zenders?

vreemd die freq komt niet voor in deze tabel.

 

https://www.ziggo.nl/#klantenservice/televisie-radio/installeren/frequenties-netwerknummers

aangepast door stevie-v

VU solo 4k ,twin satelliet tuner en 1 kabel tuner en VU solo se v2 ,dual kabel tuner...E85 Maximum multi focus schotel en een Triax 88cm schotel met een 2 way Triax lnb rail....5.0w 0.8w 4.8e 9.0e 13e 19.2e 23.5e 28.2e....VTI 14.0.5 - 6 Inverto black ultra twin lnb's en 2 Alps twin lnb's, Nvidia shield tv.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo Heren,

 

Ik heb jullie oplossing allemaal op mijn VU+ decoder toe te passen maar zowel via Dreambox edit of DCC_E2 maar het gaat van kwaad naar erger.
Weet iemand of er sinds deze prachtige actie van Ziggo er al een nieuwe werkende Dreambox edit zenderlijst van Ziggo beschikbaar is voor regio
Zuid-Limburg waarin de nieuwe cables.xml en zenders inzitten?

Link naar reactie
Delen op andere sites

hier (waar je al eerder gevraagd hebt) zit een cable.xml in van 2 dagen ouder (02-11-2013) dan die van het bovenstaande setje welke van 04-11-2013 zijn...

 

als ziggo nog druk doende is met het omschakelen in uw regio, kan het zijn dat ziggo nog niet elke postcode heeft omgeschakeld in de kabelTV hubs...

 

ciao ciao

  • Like 1

What's The Time

Blancmange

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...