Ga naar inhoud


Handmatig zenderfrequentie wijzigen


boaz

Aanbevolen berichten

Hoe kan ik met de AB een zenderfrequentie handmatig wijzigen in een lijst?

Het kan natuurlijk met die blije Lama, maar voor een enkele zender is het toch handig als het ook met de AB kan?

Bij afstemmen kun je het wel handmatig instellen waarop je wilt afstemmen, dus lijkt het mij dat het ook in een zenderlijst moet kunnen.

Box draait op Pli.

VU+ Ultimo OpenPli  en een Vu+ Solo als vervanger van een kapotte duo ongerepareerd in een doosmet een Visiosat 4 LNB's. Beide met Pli.

Vu+ > Philips AVR9900 > Panasonic TH-42PZ8E Plasma full HD en Solo > Samsung LCD 32"
(en een museum Dreambox 7000 met HD/CF/USB/NAS ongebruikt)

Link naar reactie
Delen op andere sites


Dan krijg ik een menu met meerdere vervolgmenu's en ook een optie om alle zender transponder instellingen te zien, maar niet om deze te wijzigen.

Ik zoek dus een optie om bij frequentiewijzigingen van een enkele zender via de AB wat transponder instellingen te wijzigen zonder de hele zenderlijst via de PC te moeten bewerken.

VU+ Ultimo OpenPli  en een Vu+ Solo als vervanger van een kapotte duo ongerepareerd in een doosmet een Visiosat 4 LNB's. Beide met Pli.

Vu+ > Philips AVR9900 > Panasonic TH-42PZ8E Plasma full HD en Solo > Samsung LCD 32"
(en een museum Dreambox 7000 met HD/CF/USB/NAS ongebruikt)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Lijkt me iets voor het wensenlijstje van Pli dan.

Het handmatig instellen is wel mogelijk bij afstemmen, er hoeft dus enkel nog een mogelijkheid gecreeerd te worden dit op te slaan lijkt mij.

VU+ Ultimo OpenPli  en een Vu+ Solo als vervanger van een kapotte duo ongerepareerd in een doosmet een Visiosat 4 LNB's. Beide met Pli.

Vu+ > Philips AVR9900 > Panasonic TH-42PZ8E Plasma full HD en Solo > Samsung LCD 32"
(en een museum Dreambox 7000 met HD/CF/USB/NAS ongebruikt)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dan zal je deze wens op de OpenPLi site moeten neerleggen maar veel kans op realisatie geef ik je niet omdat bijna iedereen de zenderlijsten op zijn laptop / PC bewerkt en de noodzaak om e.e.a. op de ontvanger te regelen niet echt aanwezig is maar dat is mijn mening.

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dan krijg ik een menu met meerdere vervolgmenu's en ook een optie om alle zender transponder instellingen te zien, maar niet om deze te wijzigen.

Ik zoek dus een optie om bij frequentiewijzigingen van een enkele zender via de AB wat transponder instellingen te wijzigen zonder de hele zenderlijst via de PC te moeten bewerken.

Nu spreek ik uit ervaring met OpenPli op een Dream...

 

Maar wanneer bij 1 zender de parameters veranderd zijn, dan kan je toch met "manueel scannen" de parameters (v/d transponder) aanpassen, deze transponder opnieuw scannen en de "nieuw" gevonden zenders (te vinden onder de desbetreffende sat) via menu aan jouw favorieten toevoegen en deze dan ook nog eens verplaatsen naar jouw keuzeplaats. De oude zender kan je dan verwijderen.

 

Misschien niet het snelste/simpelste; maar toch doenbaar via de ab. (zo doe ik het toch wanneer ik geen zin heb om de pc op te starten :))

aangepast door dvbs

Groeten van dvbs,        

 

             UFS9101W met TitanNit + DM7020HDv1 met OpenATV 6.3 + DM920 UHD met Merlin OE2.5 + Gemini 4

Link naar reactie
Delen op andere sites

doenbaar?

hebben jullie Vlamingen echt al vaker gewonnen bij Groot Dictee der Nederlandse Taal?

je lacht je rot wat er uit jullie pen komt.

 

maar dat was een maar geintje.

want technocratische uitleg inzake nagenoeg niet vertaalbare woorden ziet zo uit:

 

to the point en on Topic:

terug naar de vraagstelling en een mogelijke oplossing

 

ik kan op transponder frequentie horizontaal of vertikaal (per satelliet positie) manueel een zoekopdracht geven, met vooraf wissen = JA

die transponder stel ik zelf in middels mijn afstandbediening en laat zoeken middels door oké drukken

 

en als resultaat staat die gevonden nieuwe zender wel degelijk in mijn settings / zenderlijst

die staat natuurlijk niet in je bouquet, maar wel in de zenderlijst / settings all (rood) met de naam die er automatisch aan wordt toegekend

dus je kunt hem verplaatsen naar je bouquet

 

( die naam maar ook die transpondersettings hebben we van bijvoorbeeld .kingofsat.net )

 

dat lukt altijd mits er een juiste satellite.xml in je dreambox / ET en/of VU+ staat.

 

ciao

aangepast door Tonskidutch
  • Like 1

Money For Nothing

Dire Straits

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ah, het is daarom dat jullie soms mijn berichtjes gewoon vertalen.... :)

aangepast door dvbs
  • Like 1

Groeten van dvbs,        

 

             UFS9101W met TitanNit + DM7020HDv1 met OpenATV 6.3 + DM920 UHD met Merlin OE2.5 + Gemini 4

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ook ik werk standaard met de laptop om zenderlijsten te bewerken, maar als een enkele zender wijzigt van frequentie (en er zo'n hinderlijke banner door het beeld loopt) zou het wel zo handig zijn als je even met een paar klikjes de desbetreffende transponder/zender gegevens kunt muteren. Zeker omdat met iedere scan de kanaalnummers weer door elkaar gegooid worden en je Harmony AB dan weer de verkeerde zenders oproept bij gebruik van de voorkeurtoetsen.

VU+ Ultimo OpenPli  en een Vu+ Solo als vervanger van een kapotte duo ongerepareerd in een doosmet een Visiosat 4 LNB's. Beide met Pli.

Vu+ > Philips AVR9900 > Panasonic TH-42PZ8E Plasma full HD en Solo > Samsung LCD 32"
(en een museum Dreambox 7000 met HD/CF/USB/NAS ongebruikt)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Misschien beter de mogelijkheden leren kennen van enigma 2 ?

 

 

Mogelijkheid 1:  Bij applicaties Fastscan gebruiken, er wordt dan een bouquet gemaakt van de nederlandse zenders, die als eerste bouquet wordt toegevoeged.

 

Mogelijkheid 2: ( specifiek voor verandering Ned1 HD, nederlands bouquet wordt in dit voorbeeld favorieten HD genoemd, zoals Henksat zijn settingslijst ook zo genoemd wordt )


 

Canal Digitaal heeft de transponder waarop Nederland 1 HD zit veranderd

 

Om
beeld te verkrijgen op deze zenders moet er iets aangepast worden.



#  Zet de ontvanger op Favorieten HD, Nederland 3 HD

#  druk dan op MENU

#  Kies instellingen en druk op OK

#  Kies zenders zoeken en druk op OK

#  Kies handmatig zoeken en druk op OK

Je ziet nu een hele lijst staan.

#Druk op ( of op Groen ) OK om te scannen.

#Na een tijdje worden er ca 8 zenders gevonden.

#Eén maal op OK drukken en daarna 4 keer op exit ( Je hebt
weer volledig beeld op Nederland 3 HD )

#Druk op pijltje beneden OK

#Druk op groen ( satelieten ), kies astra 3A / 3B ( astra
23,5 ) kanalen

#Zoek nu naar Ned 1 HD  zender

#Selecteer de juiste Ned 1 HD zender en druk op menu

#Kies zender toevoegen aan boeket

#Kies dan favorieten HD

#Nu staat de Ned 1 HD zender onderaan in de lijst van
favorieten HD

#Druk op exit.

#Druk op pijltje beneden OK

#Druk eventueel op blauw en kies favorieten HD

#Selecteer de niet werkende Nederland 1 HD zender en druk op
menu, kies invoer verwijderen.

#Selecteer de nieuwe Ned 1 HD zender en druk op menu en kies
verplaats modes

#Selecteer opnieuw de nieuwe Ned 1 HD zender en druk dan op
OK

#Zet dan de Ned 1 HD zender op de goede plaats

 #Wanneer alles goed staat, druk twee maal op exit.

 

Met vriendelijke groet, paardengek



  



 

aangepast door paardengek
Door veel lezen en prutsen kom je er wel!
Link naar reactie
Delen op andere sites

Werkt inderdaad en was overigens al bekent. Alleen jammer dat als je de box zelf laat zoeken de nummering van zenders wordt verstoord en als je AB dan verteld is dat 144 CBS Action is en er worden zenders gevonden de zender dan op bijv. 148 terecht komt en je Harmony dus opnieuw ingesteld moet worden.

 

Voor een enkele zenderwijziging zou het echt prettig zijn als je deze zou kunnen instellen net zoals je een transponder kunt instellen bij zoeken.

 

Maar voorlopig toch maar die blije Lama de lijst even heen en weer laten spugen.

VU+ Ultimo OpenPli  en een Vu+ Solo als vervanger van een kapotte duo ongerepareerd in een doosmet een Visiosat 4 LNB's. Beide met Pli.

Vu+ > Philips AVR9900 > Panasonic TH-42PZ8E Plasma full HD en Solo > Samsung LCD 32"
(en een museum Dreambox 7000 met HD/CF/USB/NAS ongebruikt)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...