Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Beste forumleden,

Ik bezit sind enige tijd een Samsung Note 10.1 en zou hier ook grag tv op willen kijken, nu heb ik gehoord dat dit via een app en een dreambox zou moeten kunnen,

Mijn vraag is welke dreambox heb ik hier voor nodig, ik verblijf momenteel voor langere tijd in frankrijk en kijk via een Phillips 7021 en een 60cm schotel en een duo lnb naar de tv via canal digitaal.

Hopelijk kunnen jullie mij helpen.

mvgr

Huibert

Gast Koffieshop
Geplaatst:

Nou als je in android als hij geroot is blackmarkt of niet geroot de ( niet geroote blackmart ) gebruikt zoek je gewoon dreambox op dan vind je tools die je ermee kunnen helpen conencteren via ip met je DM en dan tv kijken. MVG

Geplaatst:

Mijn vraag is welke dreambox heb ik hier voor nodig

Alle Linuxontvangers kunnen dit. Gewoon de webinterface van je ontvanger bezoeken, naast iedere zender staat een televisie-icoontje en als je daarom klikt begint de zender te spelen.
Geplaatst:

Dreamdroid instaleren zit het standaard in je hebt ook vu player voor je tablet alleen deze is wat zwaarder.

Niet alle linux ontvangers kunnen dit je moet een linux ontvanger met enigma 2 hebben.

vu+ solo2 - VTI - Triax 110 cm - astra 1 astra 3 astra 2 hotbird            

Vu+ solo   - VTI - Schwaiger SPI 085 - Rotor

Gast Koffieshop
Geplaatst:

''welke dreambox'' elke dreambox of linux receiver met een IP adres..

Geplaatst:

Nee dat zeg je verkeerd je moet een linux ontvanger met enigma(2) er op hebben.

Een openbox of een ferguson zijn ook linux ontvangers alleen hebben geen webinterface.

vu+ solo2 - VTI - Triax 110 cm - astra 1 astra 3 astra 2 hotbird            

Vu+ solo   - VTI - Schwaiger SPI 085 - Rotor

Geplaatst:

Wie kan mij stap voor stap uitleggen hoe ik van mijn dreambox 800 se naar mijn Samsung Tab3 10.1 kan streamen.

Ik heb het met dreamdroid, vplayer en met vlc player geprobeerd maar het beeld op mijn Samsung Tab3 10.1 blijft zwart.

DM-800HD se -|- stab HH120 -|

Geplaatst:

Dit zou toch moeten lukken.

Als eerste heeft je box een stabiele verbinding nodig met je netwerk, dus de box heeft een eigen vast ip adres.

Op het tablet (in mijn geval een Nexus10) heb je zowel Dreamdroid als VPlayer geinstalleerd, is gratis in de winkel te downloaden.

Start Dreamdroid en vul het ip adres van je box in op de juiste plaats.

Zie verder maar de foto.

post-61349-0-60324500-1383418284_thumb.jpg

Wanneer je verbinding hebt kun je eenvoudig de gewenste zenderlijst ophalen en tik op het gewenste kanaal. De vraag wordt gesteld waarmee je wilt afspelen en kies VPlayer en voila, je hebt beeld.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen