iemand Geplaatst: 3 november 2013 Geplaatst: 3 november 2013 KIjk eens met een web-cam, telefoon of digitale camera naar de IR-pulsjes die de AB-afgeeft. Zo kun je "zien" dat ie niet goed werkt. Los wrikken doe je altijd met een oude plastic kaart, dat geeft het miste schade. Bekijk maar eens de lezing bij de Transponder. gr. Erik
Apple740 Geplaatst: 4 november 2013 Geplaatst: 4 november 2013 (aangepast) Al gedaan helpt ook niks ik denk dat de koolstof laag die op die pad zit weggesleten isKlopt. Je kunt dit repareren met aluminium plakband. Een heel klein stukje uitknippen en achterop de knop plakken. In mijn afstandbediening heb ik ondertussen al een stuk of 6 knoppen gerepareerd op deze manier. 4 november 2013 aangepast door Apple740
Daan Geplaatst: 4 november 2013 Geplaatst: 4 november 2013 Kleine tip ga even naar een ijzerwinkel koop daar een klein flesje grafietpoeder,bewerkt de contactpuntjes op het matje met een wattenstaafje niet teveel en afstandbediening werkt weer perfect gister nog 2 gedaan. Geen gedoe met plakband of wat dan ook Dreambox DM8000HD - DM800HD - DM800SE-CABLE - DM500HD - OpenPli Wavefrontier T90 - 5W - 0,8W - 4,8E - 9,0E - 13E - 19,2E - 23,5E - 28,2E
maja Geplaatst: 4 november 2013 Geplaatst: 4 november 2013 Dat gaat niet echt goed want de grafietpoeder plakt vast aan de onderplaat en dan blijft het signaal tenminste die ervaring heb ik gehad. Wat wel goed werkt een timmermanspotlood. Met de stift de contacten op het matje bewerken. Kost niks en het werkt goed. Natuurlijk wel de sludge op de plaat weghalen met een doekje.
seppetto Geplaatst: 6 november 2013 Geplaatst: 6 november 2013 Ikzelf heb goede ervaring met aluminium tape zoals apple740 al zegt. Blijft jaren goed zitten op de nokjes, alleen de rondjes maken is lastiger, ik gebruik daar een drevel voor dat gaat best goed. Dreambox HD800se-Openpli3-TripleTunermodule-Suntek usb cabletuner / Hotbird/astra19.2/astra23.5/astra28.2 op triax 78cm + Ziggo Cable 5555
pirrewit Geplaatst: 8 december 2013 Geplaatst: 8 december 2013 Ik heb mijn AB met een droog wattenstaafje zowel de rubber als de contactpuntjes en ook de printplaat zelf gereinigd. Werkt weer als vanouds. Omdat hij toch open was heb ik er ook maar een foto van gemaakt. Dat is eenvoudiger als er naar iets verwezen wordt. grts Dreambox 8000 Openpli 7.3 HDD 1,5 TB west. dig VU Ultimo Openpli 8.3 HDD 1.0 TB diseq astra 1 2 3 hotbird sirius thor
Radix Geplaatst: 10 februari 2014 Geplaatst: 10 februari 2014 bedankt voor de tip pirrewit, mijn AB heeft net een onderhoudje achter de rug en de power knop werkt terug veel beter. Dreambox 8000 HD- 1TB HD - OpenPli Image
pirrewit Geplaatst: 11 februari 2014 Geplaatst: 11 februari 2014 Graag gedaan grts Dreambox 8000 Openpli 7.3 HDD 1,5 TB west. dig VU Ultimo Openpli 8.3 HDD 1.0 TB diseq astra 1 2 3 hotbird sirius thor
kees hekstra Geplaatst: 12 februari 2014 Geplaatst: 12 februari 2014 vandaag na lang wikken en wegen ook maar eens gedaan.Wattenstaafje heel klein beetje spiritus en schoonmaken die hap.Wattenstaafjes werden gewoon zwart.Het zappen wou al een dik half jaar bijna niet meer.Pijltjes naar rechts niet en ik altijd maar als een gek er op drukken.Hoe gek kan je zijn.Toen de batterijen er weer in hij deed helemaal niks meer!!!!.Kapot dus dacht ik maar nee in alle zenuwen verkeerd erin.Toen de dreambox 800 hd weer aanzetten en natuurlijk meteen proberen .Walla is weer als nieuw bedankt voor de informatie en ik hoef mij niet meer te ergeren.Maar waarom pas na 7 maanden dit gedaan dom dom dom. Het Leven Is Een Melodie Gedreven Door Komedie Verweven Met Parodie Tot Zeven Zeisen Zonder Remedie Dood Omgeven Met Tragedie
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen