Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Hoi,

als ik wil kijken op HD1, action, dan krijg ik de melding "afstemmen mislukt" Wat kan ik eraan doen?

groet

twaker

Bedoel je Film1/Action?

Je geeft erg weinig informatie.

Welk merk ontvanger heb je en welke frequentie heb je ingevoerd?

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Geplaatst:

diverse zenders wegggevallen: reden afstellen mislukt (schijnbaar in tv scherm) en nu?

Mijn vraag hierboven eerst  beantwoorden. :)

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Geplaatst:

afstemmen mislukt betekend meestal te zwak signaal , kan je de SD zenders nog wel ontvangen ?

VU+ ultimo en ultimo 4K

Dreambox DM8000 ( stofverzamelaar )

Gigablue Quad HD ( stofverzamelaar )

Geplaatst:

Het begint erop te lijken dat dit probleem bij steeds meer mensen voortkomt. Sinds begin october heb ik hetzelfde probleem. Steeds verschillende (HD en SD) zenders vallen uit. Plotseling valt de ontvangst van 10.5 terug naar 0.0 voor een aantal seconden. De ene keer zet ik de TV aan, doet RTL4 het wel, maar RTL5 en/of Net5 het niet. De volgende dag doen de publieke zenders het niet... Het probleem is in de loop van de maand alleen maar frequenter geworden. Sommige zenders (vooral RTL zenders) geven wel een signaal, maar blijven zwart om dat de encryptie code van C.D. kennelijk niet wordt gelezen of herkend. Ik heb de OpenPLI image geupdated. CCcam opnieuw gestart en daarna vervangen. Ik heb de schotel nog eens opnieuw uitgelijnd; niets schijnt te helpen.

Hoogst irritant, dus ik ben benieuwd wie hier een oplossing voor heeft, of weet waar die vandaan moet komen.

Dreambox 800 HD PVR (+ Wavefrontier T55) + Triax 78 + Open-Pli 2.0 + Henksat settings.

Geplaatst:

hier met een dn 8000  met pli 4 geen probleem

wat mij wel opvalt is dat vt4 erg schommelt met het signaal

Dreambox 7080 HD 1TB

Tuner A bcm4506 dvb-s2

Tuner C si2166b    dvb-s2

Triax 90 cm 19e/ 23e/ 28e/ gr oost

Geplaatst:

DMM8000HD geen enkel probleem gedetecteerd. Ik heb de BCM4506 tuners (DVB-S2). Anderen hebben een BCM4505. Zit hier misschien de kneep? Kan alleen opmerken dat sinds het gebruik van OpenPli 4.0 de AGC waardes heel laag zijn (tussen de 13 en 30%). Echter perfect beeld zonder schokken of uitval. Zelfs niet met de regen en de storm van afgelopen week. Ik heb een gewone 78 cm schotel met 4 LNB's.

Heb in het OpenPli forum voorzichtig aangekaart dat de waardes van de AGC geinverteerd zijn (of modulo 100). In mijn geval dus 100 - 13=87%) wat veel meer de werkelijkheid representeerd. De SNR waardes liggen tussen de 83 en 99%.

Heb voor de lol een hagelnieuwe DM500HD V1 met fabrieksimage aan de kabel gehangen. Daar geeft hij wel tussen de 83 en 89% AGC aan. Voel me dus erg gesterkt in mijn thesis betreft de inversie. Misschien dat de OpenPli bollebozen hier iets over kunnen uitwijden?

Geplaatst:

DMM8000HD geen enkel probleem gedetecteerd. Ik heb de BCM4506 tuners (DVB-S2). Anderen hebben een BCM4505. Zit hier misschien de kneep? Kan alleen opmerken dat sinds het gebruik van OpenPli 4.0 de AGC waardes heel laag zijn (tussen de 13 en 30%). Echter perfect beeld zonder schokken of uitval. Zelfs niet met de regen en de storm van afgelopen week. Ik heb een gewone 78 cm schotel met 4 LNB's.

Heb in het OpenPli forum voorzichtig aangekaart dat de waardes van de AGC geinverteerd zijn (of modulo 100). In mijn geval dus 100 - 13=87%) wat veel meer de werkelijkheid representeerd. De SNR waardes liggen tussen de 83 en 99%.

Heb voor de lol een hagelnieuwe DM500HD V1 met fabrieksimage aan de kabel gehangen. Daar geeft hij wel tussen de 83 en 89% AGC aan. Voel me dus erg gesterkt in mijn thesis betreft de inversie. Misschien dat de OpenPli bollebozen hier iets over kunnen uitwijden?

hoi hier ook de zelfde tuners BCM4506  DVB-S2  geen probleem

wat jij schrijf kan kloppen waardes laag normaal hoog maar wel gewoon goed beeld

Dreambox 7080 HD 1TB

Tuner A bcm4506 dvb-s2

Tuner C si2166b    dvb-s2

Triax 90 cm 19e/ 23e/ 28e/ gr oost

Geplaatst:

hier met een dn 8000  met pli 4 geen probleem

wat mij wel opvalt is dat vt4 erg schommelt met het signaal

vt4 ?

VU+ ultimo en ultimo 4K

Dreambox DM8000 ( stofverzamelaar )

Gigablue Quad HD ( stofverzamelaar )

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Nieuwe aanmaken...