Cooky Geplaatst: 3 november 2013 Geplaatst: 3 november 2013 Hallo,tijdens onze drastische verbouwingen enkele jaren geleden heb ik er voor gekozen om alles te voorzien voor een uitgebreide satellietdistributie in ons huis.In eerste instantie had ik slechts 1 standaard lnb gemonteerd en gebruikte ik mijn Maxplus ontvangertje alleen om wat te spelen, naast het kabelabonnement.Nu, sinds een tweetal weken heb ik een TV Vlaanderen abo aangeschaft en mijn installatie uitgebreid met 4 Inverto QUattro lnb's + linux ontvanger, met de bedoeling Telenet buiten te kunnen gooien.Zo lang het mooi open en vooral droog weer is, gaat alles goed, maar zodra het begint te regenen, gaat het onmiddellijk fout. Ik heb de indruk dat die Inverto lnb's zeer veel schrik hebben van een druppel water. Echt ellendig!Ik heb alles bij elkaar al enkele dagen op mijn dak gezeten om de boel af te regelen, maar schijn er niet meer uit te krijgen dan wat je in de bijlagen kan zien.Opvallend vind ik het feit dat ik op de 19.2 (deze zit centraal in de houder), slechts maximale agc-waarden van om en bij de 76 kan krijgen.Gisteren ontdekte ik wel dat je voor de quattro lnb's andere vulblokjes nodig hebt (dunnere, waardoor de lnb's iets verder van de schotel komen te zitten), die nog in een aparte kit van Inverto worden verkocht. Momenteel zitten er dus de dikke, standaard vulblokjes tussen, maar voor de centrale lnb maakt dat toch geen verschil.Ik ben stilaan de moed aan het verliezen en was zelfs aan het overwegen om een triple lnb van TV Vlaanderen te proberen. Ik heb intussen op dit forum gelezen dat de installatie op een grotere schotel dan 64cm ook weer niet optimaal is. Hoewel ik het zelf zonde zou vinden om nu te "downgraden" naar zo'n triple lnb, maar het huidige opzet is echt geen doen...Mijn schotel: kunststof Philips, 75cm breed, 80cm hoog (spiegeloppervlak)ontvanger: Xtrend 9200 + OpenPLIIk heb gisteren nog alles uit elkaar gehad, de schotel opnieuw afgeregeld en terug lnb per lnb gemonteerd.Wie kan me d.m.v. goeie raad verder helpen?Vraag me gerust om meer info als dat zou kunnen helpen.Merci.
wolverine Geplaatst: 3 november 2013 Geplaatst: 3 november 2013 Ik denk dat je de slechts mogelijke lnb's gekocht heb. Deze zijn inderdaad ongelooflijk slecht bij regen. Misschien kan je er een "kap" overzetten maar je zou beter naar andere lnb's uitkijken. Denk niet dat je voor alle posities "smalle" lnb's nodig hebt VU+Uno4KSe(1Gb/2,5"HD/Vti15)/VU+DUO(320GB/2.5"HD-Vti11)/Maxdigital (Openpli7.3)- Triax 88cm(Astra 23,5-19,2E)- Channelmaster 1,2 m draaibaar
Moderator ceesv Geplaatst: 3 november 2013 Moderator Geplaatst: 3 november 2013 Welkom op dit forum. Deze LBN's zijn inderdaad eigenlijk onbruikbaar bij regen, iets wat hier op het forum elke keer opnieuw vastgesteld wordt. Je kan eigenlijk maar een ding doen, zo spoedig mogelijk vervangen. Gaat niet bestaat niet! 65" 4-K OLED, Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.
stevie-v Geplaatst: 3 november 2013 Geplaatst: 3 november 2013 (aangepast) Alps lnb's plaatsen en je probleem is opgelost,dat zijn ook smalle lnb's maar met prima resultaten....lnbs met brede kop zoals inverto ultra black passen namelijk niet op een 80cm schotel die geven nog net een beetje beter signaal maar dan zou je voor een triax 88 cm schotel moeten gaan maar alps lnb's zijn top vervangers voor op je schotel dan zijn al jou problemen opgelost 100% 3 november 2013 aangepast door stevie-v VU solo 4k ,twin satelliet tuner en 1 kabel tuner en VU solo se v2 ,dual kabel tuner...E85 Maximum multi focus schotel en een Triax 88cm schotel met een 2 way Triax lnb rail....5.0w 0.8w 4.8e 9.0e 13e 19.2e 23.5e 28.2e....VTI 14.0.5 - 6 Inverto black ultra twin lnb's en 2 Alps twin lnb's, Nvidia shield tv.
Gerard 76 Geplaatst: 3 november 2013 Geplaatst: 3 november 2013 Die multiconnect lnb's zouden,vind ik, eigenlijk niet verkocht mogen worden. Zodra het regent ben je je ontvangst kwijt... Het is gewoon een fout ontwerp. 4 van die dingen kosten niet niks! In kurkdroge plaatsen op de wereld werken ze wel :-)
Sprietje Geplaatst: 3 november 2013 Geplaatst: 3 november 2013 Beste Cooky De schotel die je hebt is een Visiosat SMC 80, een polyester schotel. Visiosat schotels staan bekend om hun uitstekende kwaliteit en ik kan me dan ook goed voorstellen dat je die best graag wilt behouden. Nu staan de lnb’s ook niet echt geweldig afgesteld maar een feit blijft dat de Inverto Multiconnect lnb’s het ronduit slecht doen als ze nat zijn. Het probleem is echter wat dan…. Een Triple-lnb op deze schotel kun je wel vergeten. Daarvoor staan de lnb’s te ver van de schotel. Normale lnb’s met koppen van 60mm passen er niet op. Die kunnen niet dicht genoeg tegen elkaar. Daar komt nog eens bij, hoe wil je die monteren want er bestaat geen passende rail voor deze schotel. Wil je de bestaande situatie verbeteren, dan zou je er voor kunnen kiezen de rail en lnb’s beter af testellen en er een regenkapje over te maken, zie de bijlages. Wil je een goede oplossing, dan zul je een schotel moeten nemen van minimaal 85cm breed zodat je normale lnb’s kunt plaatsen.
stevie-v Geplaatst: 3 november 2013 Geplaatst: 3 november 2013 (aangepast) Regenkapjes daar moet je niet eens aan willen beginnen,met een beetje verkeerde wind zitten je lnb's nog vol druppels 3 november 2013 aangepast door stevie-v VU solo 4k ,twin satelliet tuner en 1 kabel tuner en VU solo se v2 ,dual kabel tuner...E85 Maximum multi focus schotel en een Triax 88cm schotel met een 2 way Triax lnb rail....5.0w 0.8w 4.8e 9.0e 13e 19.2e 23.5e 28.2e....VTI 14.0.5 - 6 Inverto black ultra twin lnb's en 2 Alps twin lnb's, Nvidia shield tv.
Cooky Geplaatst: 3 november 2013 Auteur Geplaatst: 3 november 2013 Heren, allemaal bedankt voor jullie reactie. M.a.w. die Inverto's zijn hun geld helemaal niet waard en ik vind het zeer spijtig dat mijn locale satboer die aan me heeft verkocht... In mijn huidige opstelling deze vervangen door de Alps lnb's is uitgesloten, want die passen helemaal niet op de Inverto multifeed houder. De Visiosat 3GC houder, is deze toepasbaar op mijn schotel of niet? De vorm van de houder lijkt in elk geval wel overeen te komen met die van de arm. Of kan ik, mits enige aanpassing bvb. een Triax multi-houder monteren? Indien de antwoorden op bovenstaande vragen steeds negatief zijn, denk ik dat ik ga opteren voor een Triax 88 + multi-houder en Alps-lnb's.
stevie-v Geplaatst: 3 november 2013 Geplaatst: 3 november 2013 (aangepast) Als je voor een triax 88cm gaat kies dan voor de inverto ultra black die zijn nog beter dan de alps ! 3 november 2013 aangepast door stevie-v VU solo 4k ,twin satelliet tuner en 1 kabel tuner en VU solo se v2 ,dual kabel tuner...E85 Maximum multi focus schotel en een Triax 88cm schotel met een 2 way Triax lnb rail....5.0w 0.8w 4.8e 9.0e 13e 19.2e 23.5e 28.2e....VTI 14.0.5 - 6 Inverto black ultra twin lnb's en 2 Alps twin lnb's, Nvidia shield tv.
Gerard 76 Geplaatst: 3 november 2013 Geplaatst: 3 november 2013 Heren, allemaal bedankt voor jullie reactie. M.a.w. die Inverto's zijn hun geld helemaal niet waard en ik vind het zeer spijtig dat mijn locale satboer die aan me heeft verkocht... In mijn huidige opstelling deze vervangen door de Alps lnb's is uitgesloten, want die passen helemaal niet op de Inverto multifeed houder. De Visiosat 3GC houder, is deze toepasbaar op mijn schotel of niet? De vorm van de houder lijkt in elk geval wel overeen te komen met die van de arm. Of kan ik, mits enige aanpassing bvb. een Triax multi-houder monteren? Indien de antwoorden op bovenstaande vragen steeds negatief zijn, denk ik dat ik ga opteren voor een Triax 88 + multi-houder en Alps-lnb's. Die satboer heeft of geen verstand van zaken,of hij wist heel goed dat die multiconnects niet deugenen heeft je bewust benadeeld en raakt zo mooi z'n voorraadje kwijt. Schande.
blackeyes Geplaatst: 3 november 2013 Geplaatst: 3 november 2013 (aangepast) pak dan wel de Inverto Black Premium Quad ( zie de fotobijlage van stevie-v) en niet de inverto black ultra quad want die zijn weer te breed voor een triax 88 3 november 2013 aangepast door blackeyes vu duo//vuduo2//mutant hd51 4k // 65 inch lg4k 2 keer gibertini 100 // t90 // triax 88
satencom Geplaatst: 3 november 2013 Geplaatst: 3 november 2013 Hij heeft een multiswitch ,daar heeft hij quattro lnb's voor nodig ,zijn ook nog goedkoper Volgens de wet van Bartjens moet het kunnen En met de vriendelijke groeten Hendrik En Is je Probleem opgelost? Help anderen door te vertellen hoe je dat hebt gedaan.
Cooky Geplaatst: 4 november 2013 Auteur Geplaatst: 4 november 2013 Zo ver was ik ook al mee, Satencom. Ik vond op de "***ongewenste_url***" een artikel over een zelfgebouwde triple lnb met standaard lnb's voor gebruik op een Triax88. Lijkt me interessant, vanavond even helemaal doornemen.
Sprietje Geplaatst: 4 november 2013 Geplaatst: 4 november 2013 (aangepast) Ja Cooky, je mag niets schrijven over satelliet club de Transponder want daar staat ongewenste informatie op vinden ze hier maar als je op Google laat zoeken naar: “triple lnb voor triax 88 offsetschotel”, dan vindt je het ook wel. 4 november 2013 aangepast door Sprietje
satencom Geplaatst: 4 november 2013 Geplaatst: 4 november 2013 lees dit ook even door, dit gaat over een triax 78 cm met alps lnb's maar als je een triax 88 cm neemt daar passen normale lnb's op Volgens de wet van Bartjens moet het kunnen En met de vriendelijke groeten Hendrik En Is je Probleem opgelost? Help anderen door te vertellen hoe je dat hebt gedaan.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen