Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

De vraag is in dit geval natuurlijk, waar moet je met de spullen naar toe in de overige weken van het

jaar dat je er niet bent. Kun je die ergens opslaan of moet je die steeds weer uit Nederland meenemen. In het laatste geval zou ik toch voor een campingstatief gaan.

Een parasolvoet kan zeker ook als je een zware betonnen voet hebt maar die dingen zijn behoorlijk zwaar om die steeds te verplaatsen. Ik gebruik die zelf ook al een jaar en alleen als je tegen de schotel aanloopt, is hij uit positie.

Een tegelvoet met 4 tegels van 30x30cm is zeker voor in de tuin voldoende en je kunt de tegels per stuk verplaatsen, dus niet zo zwaar.

En beste Eduard07

Een tegelvoet van 60x60cm is maar 0,36m2 en geen paar vierkante meter.

Sprietje,

ik heb opslagruimte daar, dus opruimen is geen punt. Ik ga nog even met de overige bewoners in conclaaf, misschien mag een beugel aan het tuinmuurtje wel, en hoef ik alleen maar de schotel mobiel te houden (is dan ook mijn eerste voorkeur) 

VU+ Solo 4K Firmware : OpenATV 6.0

Es leben die Weiber, der Wein, das Bier, und mir

Geplaatst:

En beste Eduard07

Een tegelvoet van 60x60cm is maar 0,36m2 en geen paar vierkante meter.

Nee, dat weet ik, het was wat losjes geformuleerd. Ik heb zo'n tegelvoet onder de Fuba en weet dat je er met 1 vierkante meter wel bent. 

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Geplaatst: (aangepast)

je kan het ook nog zo doen 

een pijp een meter in de grond steken en wat aanvullen met zand

neem een pijp van ongeveer 2.5m en maak met de grondboor een diep gat, steek dan de pijp erin en zet die wel waterpas,en vul aan met vb:witte zand giet daar dan water over dan komt het wel heel goed vast 

en je hebt dan zeker niet veel plaats nodig !

post-41606-0-22770300-1383509652_thumb.jpg

post-41606-0-36022900-1383509806_thumb.jpg

aangepast door smetje limb.BE

1x Dreambox 900UHD OpenPLi GCC-13.2 2x  TRIAX 110 TDS 4x twin lnb 1x bosat 1.50m .1x Dreambox 7020hd v2x dreambox 800

1x DREAMBOX 8000 HD pvr 1x Dreambox 800se  1x GIGABLU HD QUADPLUS  1x Sab unix triple 1x Xsarius Galaxy 4K  1x gigablue trio 1xZgemma H7S - 4K

1x Samsung UE65MU7070 4K Ultra HD Smart LED  1x Samsung  UE46F6650SSXXN led 

Geplaatst:

IK heb zo'n simpel campinstatiefje op vakantie en gebruik daarbij een aantal tentharingen en bijbehorende lijnen (van de Perry Sport). Dit blijft prima staan ook als het wat harder waait.

Moet je natuurlijk je schoteltje wel op een grasveldje zetten waar je gemakkelijk de grond in kunt.

Visiosat Big Bisat (0.8W, 9, 13,19.2,23.5,28.2) 3 x Inverto quad, 2 x Alps quad, 1 x Venton rocket 2 x Disecq 1/8 1 x Diseqc 1/10

VU+ Ultimo 4k DVB-S FBC/DVB-C FBC,WD AV GP WD20EURS, 2TB @ Panasonic tx-50exw784 + Logitech Harmony 665
Qviart Lunix 4K @ Panasonic TX-L42E5 + Logitech Harmony 700

Ziggo start CI+

Geplaatst:

Als je gebruik wilt maken van een campingstatief, dan kun je ook gebruik maken van een schroefharing en een spanband i.p.v. dat je alle drie de poten met haringen vastzet. Het voordeel is dat je met de schroefharing makkelijk een vulling onder elke poot kunt schuiven om er voor te zorgen dat de buis van het statief zuiver verticaal staat. Dit is wel zo makkelijk om er voor te zorgen dat de elevatieschaal van de schotel klopt zodat je de satelliet makkelijk kunt vinden.

Als vullingen kun je multiplex plaatjes van plusminus 7x7cm en 1cm dik gebruiken.

post-60869-0-31369500-1383569624_thumb.jpg

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen