Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst: (aangepast)

totale wanhoop hier na de nodige investeringen....  net nieuwe schotel met nieuwe LNB´s aangeschaft na problemen en volldig uitvallen van de ontvangst.

ik kom er echt niet meer uit, ben uren aan het richten geweest maar ik vind maar 1 sateliet.

Heb gewoon hulp nodig van iemand met goed apparatuur en verstand van zaken om het op te lossen.

Ik heb alles al geprobeerd, mijn sathfinder is kapot denk ik en ik denk dat 1 van mijn ontvangers ook kapot gegaan is.

Heb alleen nog de m7sat801 van TVV  en om daar iets mee te zoeken is volgens mij zo goed als onmogelijk.

Wie kan mij en mijn gezin uit de brand helpen... al een week geen tv meer en nog veel langer is niet leuk voor de family.

totaal wanhopige paul

Het is in zuid-limburg belige omgeving sint truiden-tongeren.

aangepast door Michel
telefoonnummer verwijderd

Geplaatst:

schotel triax 90 cm, nieuw.  Twee LNB´s inverto black ultra twin   voor ontvanger met twee tuners. 

twee disecq switches.

ontvangers de m7sat801 van TVV  en topfield 7710pvr.

Ik had gewoon een duo-LNB met 4 uitgangen, maar alle ontvangst was uitgevallen (en daarvoor ook veel slechte ontvangst).

Geplaatst:

Jammer! Woon veel te ver weg. Maar een paar simpele tips.

Neem je sat receiver mee Nasr een bevriende mede schotelaar. Daar kun je je beide ontvangers testen of ze werken. Liefst iemand met een gelijke schotelsituatie. Stel daar de ontvangers in op de satellieten en lees de actuele zenderlijst in.

Zo kun je thuis de schotel richten op Astra 1 en Astra 3. Als je Astra 1 goed ontvangt kun je de Astra 3 LNB op de goede plek schuiven.

Geplaatst:

schotel triax 90 cm, nieuw.  Twee LNB´s inverto black ultra twin   voor ontvanger met twee tuners. 

twee disecq switches.

Ik weet niet wie je dit heeft geadviseerd, maar je had beter een Triax 78 met een Triple LNB van Canaal Digitaal kunnen kopen, die heeft ook 4 uitgangen en de ontvangst van alle 3 de Astra`s.

Dreambox 8000HD, Xtrend et5000 & et9000, Qnap 209-II Pro 2Tb,Wavefrontier T 90,Stab HH120 Triax 78 cm, Triax 78 cm CDS Duo LNB

Member of the PLi team

Geplaatst:

mensen,  ik ken niemand met een schotel....

ik ben er thuis zelf al dagen mee bezig geweest, advies op afstand is lastig...... wel bedankt hiervoor maar met alles wat ik vind op internet lukt het niet. Ik zal wel een sukkel zijn.

Ik wil geen kabeltelevisie, maar de schotel terug op orde krijgen.

Enige wat ik kan voor morgen is nog eens richten met 1 LNB, dat lukte wel op de astra 19. De Astra 23 heb ik niet kunnen vinden.

Geplaatst:

Geen bang,mijn maat in Spanje draait  gewoon langzaam aan de schotel tot hij beeld ziet op de tv.Hij heeft wel een militair kompas zodat hij een beetje de richting weet.Meters en toestanden deert hem niet.

Dan kun je verder met meters.Check wel dat de zender en frequentie bij die satelliet hoort.

Astra 1 is de krachtigste hier in België .

1*187;2*110;3*70 schotels-11*twin lnb;2*quad lnb;Sab Sky 4900

Als je nu beeld hebt op 1 satelliet, probeer uw topfield eens, daar zit een signaalmeter op in met een percentage uitlezing, daarmee moet je het zeker redden.

Begin met afregelen op astra 19.2

Op de zijkant van uw schotelbevestiging staat normaal een gradenboog.

je moet de schotel zodanig kantelen dat die op 30 graden staat (30.3) dat is de elevatie hoek voor sint Truiden om astra 19.2 te ontvangen.

Elke satelliet heeft een andere elevatie hoek, zo is de hoek voor de astra 23.5,  29.3 graden, 1 graad verschil, het lijkt weinig maar maakt veel uit. 

Dat wil ook zeggen, niet gaan testen op een andere satelliet, dat werkt niet, je blijft bij astra 19.2

Als de hoek goed staat is het enkel nog een kwestie van de satelliet te vinden, draai langzaam naar links of rechts.

Niet te snel omdat het signaal digitaal is en je box heeft even wat tijd nodig heeft om te locken als er signaal van de satelliet binnenkomt.

Als dat gelukt is meld je dan nog eens.

aangepast door mebo870

The key to happiness. Stay away from idiots

paulduizend,

Goedenavond.

Kun je zeggen welke de elevatie(hellingsgraad) van je schotel is.

Deze moet voor Astra 23.5 in jouw regio op 29.3° staan. (

Die gegevens vind je hier;

http://www.dishpointer.com/

Staat trouwens ook zo iets op TVV site

Vul daar je straat, nr, woonplaats, belgie in  en kies daar wat lager de sat 23.5 E

Zoom daar in en plaats dat ballontje zo nauwkeurig ( niet ongeveer he.) mogelijk op de plaats waar je schotel staat.

Nu ga je zien naar waar je schotel moet wijzen.

Als je wil uitrichten op de 19.2 moet de elevatie 30.4° zijn.

Maar mijn voorkeur is uitrichten op de 23.5 en eens je die hebt kan je de LNb voor de 19.2 rechts er naast zetten.(als je naar de schotel kijkt.

Dan moet je die LNB wel nog wel gaan finetunnen .

Vermits je nogal weinig info geeft hoe je uitricht enz. kan ik je zo mss. helpen.

mvg

Wimo01

aangepast door Wimo01

Spanje: TVV abo. basic+ / schotel 64cm / VU+ Zero 4K  DVBS2X (open Pli 7.2) 19.2  / 23.5 / 13 /   LG 49inch 4K

Belgie : TVV abo. AIO met basic+  / VU+ Zero 4K  DVBS2X / ( open Pli 7.3) TDS 88  /19.2 / 23.5 / 13  /  LG 55LA6908

Geplaatst:

uitrichten is een kwestie van mm's verschuiven en niet grove wisselingen.

zelzate is spijtig genoeg een beetje ver weg om je te komen helpen.

VU+Uno4KSe(1Gb/2,5"HD/Vti15)/VU+DUO(320GB/2.5"HD-Vti11)/Maxdigital (Openpli7.3)- Triax 88cm(Astra 23,5-19,2E)- Channelmaster 1,2 m draaibaar

Geplaatst:

Wat ik meestal doe (deed) is met een oude analoge ontvanger (moet nu voor 0-1 euro te koop zijn) Astra 1 even opsporen. Geloof dat op kanaal 1 ARD zit/zat. Doodsimpel en veel makkelijker dan met die digitale ontvangers, meestal heb je hem in 10 seconden te pakken (wel een klein beetje op 19 graden oost mikken natuurlijk). Dan even fijntunen door  wat te draaien/tilten, tot je goed signaal hebt. Vastzetten en dan de Topfield eraan. Zoek anders op dit forum de handleiding voor installeren van een triax met 3 koppen 19-23-28 even op, maakt veel duidelijk.

Suc6 en niet te snel opgeven

VU+ Ultimo 4K BT (Pli) 2xDVBs,1xDVB-T2,  VU+duo4kse (DVB-s FBC,DVB-C FBC, USB turbo se DVB-C/T2),,Panasonic TH 42PY-700 FullHD plasma, Triax 78, Astra 19-23-28

Geplaatst:

ik heb de astra op 19 gevonden. Deze ontvang ik nu met mijn oude schotel met een nieuwe LNB.

Daarboven heb ik op dezelfde mast de nieuwe, iets grotere schotel (ongeveer 90 cm) met de andere nieuwe LNB gehangen, daar wilde ik vandaag de astra op 23  zoeken.  Ik krijg die niet gevonden. Ik krijg steeds de engelse zenders van astra op 28 of een van de andere astra satelieten op 19 met duitse zenders. 

Moet de Astra op 23 met die bovenste schotel lager richten als de  astra op 19? En iets links.

Bovendien kan ik met de M7 DSR8141   (ik had het daarboven verkeerd gezegd)   niet de disecq bedienen. Ik krijg dan een zwart scherm. Maar hiervoor wil ik nog een betere kabel uitproberen, kan daar aan liggen. Met de topfield dit nog niet uitgeprobeerd.

Geplaatst:

Als de M7 op mijn philips lijkt, dan kan deze wel disecq. De standaard disecq A-B-C-D volgorde van Canal Digitaal is 19 - 23 - 28 - 13.

Dus de 23 moet op het tweede poortje, en liefst ook de 19 op het eerste poortje. Anders wil mijn philips ontvanger aangeven dat er 'geen signaal' is.

Door schade en schande geleerd zeg maar....

Wat ik meestal doe (deed) is met een oude analoge ontvanger (moet nu voor 0-1 euro te koop zijn) Astra 1 even opsporen. Geloof dat op kanaal 1 ARD zit/zat. Doodsimpel en veel makkelijker dan met die digitale ontvangers, meestal heb je hem in 10 seconden te pakken (wel een klein beetje op 19 graden oost mikken natuurlijk). Dan even fijntunen door  wat te draaien/tilten, tot je goed signaal hebt. Vastzetten en dan de Topfield eraan. Zoek anders op dit forum de handleiding voor installeren van een triax met 3 koppen 19-23-28 even op, maakt veel duidelijk.

Suc6 en niet te snel opgeven

Met de uitschakeling van analoge televisie via de Astra satelliet op 19,2 oost is er in de nacht van 29 op 30 april 2012 voorgoed een einde aan analoge satelliet-televisie. Vrijwel nergens is er meer analoge televisie via satelliet.

Bron Totaal TV

aangepast door trust

Het verschil tussen theorie en praktijk is mijn uitdaging .
Octagon SF8008 4K   Edision Primo IP S2  Dr.HD F16  

1.8 m ChannelMaster Offset in tuin 53º E - 45º W Jaeger SMR 1224 Usals met 5 Lnb wisselaar 2x Ka - Ku - C band Lin / Circ

1.2 m Echostar Offset  aan schuur  53º E    34.5 W   Twoteck Twinrotor met 3 Lnb wisselaar Ku - Ku low - Ka

Beste paulduizend,

Ik begrijp dat je een Triax88 hebt aangeschaft met een bijbehorende kantelrail. Voor de ontvangst van de 3 Astra's is dat een hele goede keus omdat je veel regenreserive hebt als je hem goed instelt.

Astra 3 in de zwakste satelliet van de 3 op jouw locatie. 

1)Om te zorgen dat die volop signaal krijgt, zo ik hem aan de westkant van de schotelarm op de rail monteren. Zo dicht mogelijk tegen de schotelarm aan.

(De Astra 1 lnb moet je daarna monteren op de rail aan de oostkant van de schotelarm, dicht bij de schotelarm.

De Astra 2 komt aan de westkant van schotelarm, een klein stukje verderop van de Astra 3 lnb vandaan.)

2)Vervolgens moet je alleen Astra 3 rechtstreeks op je ontvanger aansluiten, buiten de diseqc om. Daarna zoek je deze satelliet op een goed te ontvangen, bestaande FTA frequentie. 

Die van TVNoord/TVOost/TVGelderland  is hiervoor heel geschikt: 11.914 / Horizon./27500/ 3/4

3)Nu zet je de tv aan en ga je deze zender zoeken en eenmaal gevonden, maximaal vastzetten. Dat moet lukken met een Triax 88, want die schotel vangt heel veel signaal. 

4)Daarna zet je de rail ongeveer 10 graden schuin (niet meer!) met het laagste punt aan de oostkant.

5)Daarna schuif je de lnb op de rail een beetje oost-west tot je Astra 1 hebt gevonden en het sterkste signaal. Nu zet je de lnb vast.

6)Dezelfde zoektocht doe je met de Astra 2 lnb aan de westkant op de rail.

Je kunt wat finetunen door een lnb een paar graden met de klok mee te kantelen en de lnb wat naar voren/achteren te schuiven in de houder.

Stel elke lnb afzonderlijk af, dus niet via de diseqc!

7)Als alles gelukt is, sluit je de diseqc weer aan, en laat je de ontvanger bij Instellingen de diseqc-posities vinden. Dat kun je doen via de fastscanlijst van TVV.

Nog 1 ding: de lnb's moeten dus van west naar oost (ongeveer 10 graden) schuin aflopen.

De rail moet dus ook op de juiste manier op de schotelarm zitten. De boog oost-west naar de schotel toe.

En de lnb's zitten dus in spiegelbeeld van de werkelijke posities op de rail. Dus Astra 2 zit aan de westkant, en Astra 1 op de oostkant.

En de schotel moet sowieso aan een buis gemonteerd zitten in waterpas zit.

aangepast door Eduard07
  • Like 1

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen