Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Ik heb sinds een week probleem met DM 500HD.

Er zit een crash in waardoor bij het schakelen naar een andere zender of naar een zender van een andere satelliet de dreambox een fout krijgt. Hierdoor start hij automatisch zelf opnieuw op. Daar heb ik een foto van bijgevoegd.

Weet iemand wat dit is en hoe ik dit snel en makkelijk moet oplossen??? Wat ik moet doen??

Alvast bedankt voor jullie reacties/hulp!

Gr,

Dragan

post-69695-0-64555500-1383555405_thumb.jpg

Geplaatst:

Moeilijk te zeggen zonder verdere informatie. Als ik naar het schermpje kijk zie ik alleen timer.py. Lijkt of er een time-out optreedt. Maar dat kan werkelijk overal aan liggen. Miscchien heb je recent een plugin geladen die niet werkt of nog erger een WAN C-lijntje  waar we het hier niet over gaan hebben.

Verschaf eerst meer info:

Het is een 500-HD (origineel of clone)?

Versie 1 of Versie 2?

Welke image staat erop?

Welke plugins?

Zo komen we ergens..

Geplaatst:

Sinds de installatie van dit software heb ik nergens aangezeten...dus heb ik ook geen nieuwe dingen daarop gedaan.

Het is een origineel 500-hd.

Ik heb de volgende info kunnen vinden:

Enigma2:2012-03-27-3.2

Image: Newnigma2 v3.3.2 2012-03-28

Waar vind ik die info over plugins?

Geplaatst:

ik zou eerst de box eens flashen, ik zie dat je een redelijk oude image(2012-03-28) aan het draaien bent. ;)

grtz Philip

vuduo 500 GB HDD  openpli4 -  vuduo2 1TB HDD 2xdualS2 tuner openpli4 :grin: - XP1000 pli4

Samsung plasma 60inch-AVR Denon-Bose accoustimas 7.1 :P

logitech harmony ultimate

TVV - dual lnb 19.2 & 23.5 - OSCAM

Geplaatst:

Philip,

Bedankt voor je reactie. Flashen wil ik wel doen, but how....hoe moet ik dat doen, hoe doe je dat??? Ik heb helaas geen flauw idee.

Geplaatst:

Flashen is heel simpel! Er zijn 2 manieren: Wat je nodig hebt is de VCP software die je uiteraard bij Dream gratis kunt downloaden. Voorts heb je een USB naar mini-USB kabeltje nodig. De VCP software creëert een Virtuele COM Poort. Het USB kabeltje zorgt voor de seriële verbinding.

Methode 1: LAN

Zorg dat de DM500HD middels een LAN kabel is verbonden aan je thuisnetwerk. Via het thuisnetwerk heb je verbinding met het internet.

1. Download je image naar keuze, OpenPli, NewNigma, OE2.0 etc. Let wel heel goed op dat je een image download voor jouw type Dreambox!!

2. Zorg ervoor dat de image van het type .NFI is. Sommige images worden als .ZIP aangeboden! Dus eerst uitpakken.

3. Zet de box volledig UIT! Dus niet in Stand-by modus!!! Gebruik liefst de AAN/UIT schakelaar,

4. Druk de schakelaar aan de voorzijde in en houdt deze ingedrukt terwijl je de AAN/UIT schakelaar in de AAN stand zet.

5. Je ziet de groene LED aangaan en 2 maal knipperen. Houdt de stand-by schakelaar tot er op het scherm een groene lijst verschijnt. De DM500 HD staat nu in de zogenaamde STOP modus. In deze groene lijst zie je nu ook het IP adres van de DM500 HD.

6. Start je Internet Explorer op je PC/Laptop.

6. Typ het IP adres in wat je op het TV scherm ziet staan. Je krijgt een scherm van DM te zien. Scroll naar beneden en klik op de link Firmware Upgrade. Druk op Browse en selecteer het bestand wat je hebt gedownload. Druk op Flash. Het kan even duren voordat het flashen begint!! Het image wordt namelijk eerst naar de box geladen. Visuele controle is de groene LED die knippert tijdens het upload proces. Na enige tijd zie je een voortgang indicatiebalk in procenten oplopen. Bij 100% is het proces klaar.

7. Schakel de box uit en wacht een minuutje. Schakel daarna de box weer in. De box zal nu starten met de nieuwe image (meestal een opstart wizard voor eerste gebruik).

Methode 2: SERIEEL

1, Download DreamUp van de website van DMM.

2. Download VCP pakket van de website van DMM

Installeer beide pakketten op je PC

3. Download de firmware naar keuze (zie Methode 1)

Verbindt de USB kabel tussen de service poort van de DM500 HD en een USB poort op de PC/Laptop

Zorg ervoor dat de seriële parameters worden ingesteld op 115200kbps, 8 databits, geen polariteit en kies voor hardware communicatie.

4. Schakel de box volledig uit (zie Methode 1)

5. Start DreamUp en druk op Connect

6. Schakel de DM500 HD weer in

DreamUp zal de DM500 HD herkennen en klaarzetten voor bestandsoverdracht.

7. Druk op Flash en selecteer het gedownloade firmware bestand. Druk op OK

Let op! Dit duurt aanzienlijk langer dan via LAN!!!

8. Na de melding Flash Success kun je de box uitzetten. Minuutje wachten en weet aanzetten

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Nieuwe aanmaken...