Ga naar inhoud


Wat kan ik het beste nemen: een 32 inch / 82cm, Samsung, Philips, Sony ?


Miauw

Aanbevolen berichten

@Michel,

 

Je bent me net even voor ten opzichte van een aanvulling wat ik wil doen:

 

Het zou fijn zijn als het een Smart TV zou zijn, die mag best tot +/- 500 euro oplopen, ik zag in een vergelijker site dat het mogelijk is.

 

3D hoeft van mij niet, maar als het er toevallig op zit, maakt het niet uit.

 

Belangrijker vindt ik het aantal Herz., want mij is verteld dan hoe hoger het aantal Herz, hoe minder korrelig het beeld is.

 

Skype zit er ook op, dat gebruik ik naar familie, is wel zo handig, maar niet een pré.

 

In eerste instantie gaat het om TV kijken, het geluid graag een beetje mee zit zonder een versterker er aan te hangen en de afstandsbediening prettig werkt.

 

Philips richt zich voor mijn gevoel zich nog steeds vooral op de Nederlandse markt, dat merk ik in de bediening. De led kleuren aan de zij en bovenkant spreken mij meer aan dan 3D, maar bijde is het bijzaak.

 

Welk beeld van de Samsung, Philips en Sony komt het beste uit de bus?

 

 

Bijna vergeten, het hoeft niet persé, maar als de TV een certificering voor een module van CDS heeft, dan is dat mooi meegenomen. Het kan handig zijn, maar ik weet niet of ik dat ga gebruiken. Leuk als het er op zit, maar geen pré.

aangepast door ilseonline

Ga ik later invullen, de oude info klopte niet meer.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Beheerder

Belangrijker vindt ik het aantal Herz., want mij is verteld dan hoe hoger het aantal Herz, hoe minder korrelig het beeld is.

 

Complete onzin!

 

De samsung voldoet aan al je wensen.

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Belangrijker vindt ik het aantal Herz., want mij is verteld dan hoe hoger het aantal Herz, hoe minder korrelig het beeld is.

 

Complete onzin!

 

De samsung voldoet aan al je wensen.

 

Ik vind het inderdaad een erg mooie TV, maar waarom is er dan verschil in het aantal Herz.?

 

Ik bedoel, waar doelen ze met het aantal Herz. op?

 

Met de oude CRT televisies ging het op een gegeven moment van 50 naar 100 Herz., dat was een rustiger beeld, maar hoe dat met de LED LCD TV's zit, dat begrijp ik niet helemaal, want neemt het oog dat nog waar?

aangepast door ilseonline

Ga ik later invullen, de oude info klopte niet meer.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Beheerder

Google kapot? ;)

 

De 100 Hertz techniek bij LCD-schermen verloopt anders dan de gelijknamige techniek voor beeldbuis-tv’s, omdat er kunstmatig tussenbeelden gegenereerd worden. Zo wordt de bewegingsonscherpte, die kenmerkend is voor LCD-tv’s, aanzienlijk verminderd.

 

Inmiddels worden door talrijke fabrikanten LCD-televisies aangeboden met 200 Hertz techniek. Daarmee worden dus 200 halve beelden per seconde op het scherm weergegeven.

 

Net als bij de 100 Hertz techniek worden door de televisie kunstmatig extra tussenbeelden berekend, om bewegingen en beelden van snel rijdende camera’s rustiger en vloeiender weer te geven.

 

De allernieuwste 200 Hertz-generatie berekent zelfs per seconde, aan de hand van elk afzonderlijk beeld, drie nieuwe frames.

 

Alles boven de 100hz is volstrekt zinloos en slechts marketing. De kwaliteit van je (bewegende) beeld is van veel belangrijkere factoren afhankelijk en daar hoef jij je met je 'postzegel-formaat' tv niet heel druk om te maken.

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ho ho, ik ben nog niet klaar:

 

Ik ben nogal een energiebewust, dus alles het liefts zo zuinig mogelijk aan stroomverbruik.

 

LED LCD TV's kom ik al tegen met A+, het type waar het hier om gaat is een Energiezuinigheidsklasse: B

 

Wat is zuinig voor een 32 inch / 82cm TV ?

 

Zijn er in dit formaat ook CDS ondersteunende module TV's ?

aangepast door ilseonline

Ga ik later invullen, de oude info klopte niet meer.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja, dat stroomverbruik zal het net een wattje om vallen, dat slaat ook nergens op.

 

Ik kwam overigens nog een type tegen, die ga ik even vergelijken, maar kan iemand zijn meening hierover geven?

 

Het betreft de Samsung UE32F5500

 

Dit type is 100Herz., dus de helft van het eerste type, iets minder stroomgebruik, wat goedkoper, geen 3D, geen tweede afstandsbediening met Smart Touch control, speciaal voor de Smart functionaliteiten van de tv.

aangepast door ilseonline

Ga ik later invullen, de oude info klopte niet meer.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik werk als TDer bij verzorgingshuizen en word regelmatig bij nieuwe bewoners gevraagd om gauw even de nieuwe TV te installeren.

Ze brengen vaak Philips, Panasonic, LG of Samsung mee en bijna altijd 32 inch.

Philips hoef ik vaak niet bij te komen omdat de bewoner dat zelf kan.

Panasonic gaat meestal na wat logisch nadenken wel goed.

LG gaat al een stuk lastiger vooral bij de digitale parameters die nogal eens niet geaccepteerd worden.

Aan Samsung heb ik een enorme hekel omdat er altijd wel wat mankeert en je een gebruiksaanwijzing nodig hebt om de gebruiksaanwijzing te lezen en geintjes tegen komt als dat je een zender op geheugen plaats 9 programmeert die op 6 weggeschreven wordt.

 

Ik snap totaal niet waar die Samsung fans vandaan komen.

Ja de duurdere modellen van Samsung zijn heel goed maar bij de lagere modellen die goedkoop op de markt worden gezet hebben mijns inziens vaak een mindere kwaliteit dan andere merken en lopen 10 jaar achter.

 

Als ik €500,- te besteden had dan zou ik in de winkel eens de Philips 32PFL5008H gaan bekijken.

Full HD, 3D,internetTV, ambilight, 300Hz beeld en energieklasse A (37Watt).

Link naar reactie
Delen op andere sites

@satcat,

 

Dat kom ik in veel mindere mate tegen, vroeger met de CRT TV's was mijn voorkeur Sony, vrijwel direct gevolgd door Philips, Samsung was toen volgens mij nog niet actief op de markt met CRT TV's.

 

Ik ben voor het eerst naar een eigen LED LCD aan het kijken, heb de breedbeeld CRT TV overgeslagen, er staat hier tijdelijk een Philips HD Ready te leen Type 19PFL5522D/12 waarvan de afstandsbediening niet echt geweldig is, maar deze is al een heel stuk ouder.

 

Ik ga de Samsung UE32F6400AW en de Philips 32PFL5008H beide in mijn zoektocht meenemen, heeft iemand nog een Sony als aanrader, dan is het setje compleet?

 

Mooi vergelijksmateriaal, daar kan ik wat mee.

 

Het is overigens niet dat ik twee linker handen heb, integendeel zelfs, maar ervaring is een ander verhaal. Het zoeken door teletekst en ook zelfstandig door de sub-pagina's bladeren is wel zo fijn. Ik weet dat steeds minder mensen het gebruiken, maar even snel wat opzoeken zonder dat de PC meteen aan moet, dat is wel zo handig.

 

Welk type installeer je meestal voor de bewoners?

 

Heb jij zelf een Philips of een ander merk TV en eventueel type?

 

Wat ik absoluut niet begrijp is dat veel TV's die groter zijn dan 32 inch / 81 cm, nauwelijks veel duurder zijn, dan nijg ik toch naar groter terwijl dat niet de bedoeling is, waar komt dat beperkte prijsverschil vandaan?

 

Ik ga eind januari tijdens de BTW dagen mijn slag slaan, dus het zou in theorie nog kunnen veranderen door de continue veranderingen, maar voor mij is deze combinatie een goede houvast.

 

 

Edit:

 

Ik lees op een bekende vergelijkingssite iets over een blikkerig geluid, maar wat is jou daar ervaring mee? Al die platte TV's hebben toch niet zo'geweldig geluid? Mijn buurman heeft toevallig een platte nog kleinere TV, maar dat geluid klinkt voor een platte TV juist weer mooi, echter is het volgens mij geen LED LCD, maar een iets dikkere TV.

 

Ik kwam geen dubbele digitale tuner met scherm in scherm tegen, maar is dat iets wat men echt gebruikt?

 

Het gaat hier voorlopig om DVB-T en het STB-pakket, dus niet eens HDTV, dat komt later, maar dan kan ik ook in het duurdere segment gaan kijken.

aangepast door ilseonline

Ga ik later invullen, de oude info klopte niet meer.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat grotere TV's niet veel duurder zijn kan een vraag-aanbod kwestie zijn. Veel mensen willen groot dus die worden veel gemaakt en dat drukt de prijs.

Ga iig. voor een HD TV want met het STBpakket heb je via 23,5 oost al 4 HD-zenders en met een uitgebreidere schotel tientallen.

Ik heb zelf ervaringen met een Panasonic plasma, een Sony LCD  en een Philips LCD.  Vind ze in die volgorde fijner qua beeld en gebruik, maar ik denk dat dit per model kan verschillen. Maar voorlopig ga ik voor de Philips. Met Samsung TV's geen ervaring. Wel met een mobieltje. Wat een kelere ding. Maar dat zegt niets over hun TV's.

3x VU+ met Open Pli , 2 Gregorians, 1 Big bisat en 3 LCD's

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat grotere TV's niet veel duurder zijn kan een vraag-aanbod kwestie zijn. Veel mensen willen groot dus die worden veel gemaakt en dat drukt de prijs.

Ga iig. voor een HD TV want met het STBpakket heb je via 23,5 oost al 4 HD-zenders en met een uitgebreidere schotel tientallen.

Ik heb zelf ervaringen met een Panasonic plasma, een Sony LCD  en een Philips LCD.  Vind ze in die volgorde fijner qua beeld en gebruik, maar ik denk dat dit per model kan verschillen. Maar voorlopig ga ik voor de Philips. Met Samsung TV's geen ervaring. Wel met een mobieltje. Wat een kelere ding. Maar dat zegt niets over hun TV's.

 

Dan moet ik het ook vooral bij het afstandsbedieninggemak zoeken i.v.m. het bladeren door teletekst en vooral de sub-pagina's. Ik kijk in eerste instantie naar het beeld, gevolgd door het geluid, maar de bediening speelt wel degelijk een rol.

 

Is er ook een 32 inch /82 cm TV die geschikt is voor een module van Canaldigitaal?

Ga ik later invullen, de oude info klopte niet meer.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...

De TV moet minimaal 50Hz zijn voor satelliet ontvangst. Als dit 100, 200 of 300Hz is maakt eigenlijk niks uit voor satelliet, kabel of digitenne ontvangst.

 

Dit komt uit het Xtrend topic, kan iemand mij uitleggen wat hier van klopt?

aangepast door ilseonline

Ga ik later invullen, de oude info klopte niet meer.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...