Ga naar inhoud


Wat kan ik het beste nemen: een 32 inch / 82cm, Samsung, Philips, Sony ?


Miauw

Aanbevolen berichten

ik mis wel nog de vraag of het tv kastje het gewicht ken dragen van de tv

of eventueel de muur (met ophangen tv) wel geschikt is ervoor

want over het gewicht van de tv is nog geen vraag geweest ....lol....

aangepast door blackeyes

vu duo//vuduo2//mutant hd51 4k // 65 inch lg4k

2 keer gibertini 100 // t90 // triax 88

Link naar reactie
Delen op andere sites


9,5 kilo, 2,5 cm dik kun je met een oude kaugom tegen de muur hangen :D

- luidsprekers (of via avr 5in1 / 7in1 receiver)

- dnla

- .ts afspelen

- ethernet + wifi

- opnemen op usb stick/hdd

- hdmi handshake

allemaal aspecten die al eens de revue gepasseerd zijn.

 

maar vooral beeld en briliantie

ciao

Garden Party

Mezzoforte

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja ja ja, ik weet dat ik het mij moeilijk maak, maar waar ik vroeger geen enkele moeite mee had (CRT), heb ik nu de grootste problemen. Sony was vroeger de mooiste TV toen er nog niks plat was, dat is al een tijdje een compleet ander verhaal geworden waardoor ik de weg ben kwijt geraakt.

 

Ik zoek gewoon een leuke LED LCD televisie die ook smart aan kan, al is dat nu nog niet het geval.

 

Ik las net dat 100Hz., 200Hz. en 300Hz. verkooppraat is, klopt dat?

 

Als ik het goed lees, dan kan ik Sony beter links laten liggen, wat is jullie mening daar over?

 

Ik heb een lijstje gemaakt, maar misschien is dat inmiddels achterhaald, voeg dan graag een vervolgtype toe:

 

32 inch:

 

Philips

 

32PFL5008H

32PFL4258H

 

 

Samsung

 

UE32F6400

UE32F5500

UE32F5300

 

 

Sony

 

KDL32W655

KDL32R420

 

 

40 inch:

 

Philips

 

40pfl4418H

 

 

Sony:

 

KDL 42 w655

 

 

42 inch:

 

Philips

 

42PFL5028H

 

 

Naar 40 inch en 42 inch heb ik beperkt gekeken,, want heeft dat zin voor het STB-pakket en of Digitenne?

 

Ik weet dat ik wat moeilijk ben, maar denk alsjeblieft even met mij mee?!

aangepast door ilseonline

Ga ik later invullen, de oude info klopte niet meer.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Beheerder

Je bent inderdaad moeilijk en je verspreidt dezelfde vraag nu al over 3 verschillende topics.

Kennelijk ben je ook nog eens bijzonder vergeetachtig omdat je zelfs dezelfde vragen meermaals in hetzelfde topic stelt.

 

Ik las net dat 100Hz., 200Hz. en 300Hz. verkooppraat is, klopt dat?

 

http://www.sat4all.com/forums/topic/336431-wat-kan-ik-het-beste-nemen-een-32-inch-82cm-samsung-philips-sony/?p=2196638

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je bent inderdaad moeilijk en je verspreidt dezelfde vraag nu al over 3 verschillende topics.

 

Kennelijk ben je ook nog eens bijzonder vergeetachtig omdat je zelfs dezelfde vragen meermaals in hetzelfde topic stelt.

 

http://www.sat4all.com/forums/topic/336431-wat-kan-ik-het-beste-nemen-een-32-inch-82cm-samsung-philips-sony/?p=2196638

 

 

Het klopt dat ik een hersenafwijking heb, veel geopereerd ben en zo nu en dan compleet de weg kwijt ben, mijn excuus daarvoor.

 

Ik kan best tegen wat dollen wat volgens mij hier een beetje gebeurd is, maar als ik dan de weg kwijt raak, probeer ik het opnieuw (vallen en opstaan), maar deels ergens anders, want dan begin ik te dwalen en zie ik het niet meer. Is er misschien een andere mogelijkheid om het op een andere manier in de groep te gooien om te voorkomen dat ik opnieuw ga dwalen?

 

Ik doe echt mijn best, vindt het vervelend naar anderen als dit zo overkomt, helaas is dat wel een zware handicap, maar probeer er zo goed mogelijk mee om te gaan. Dwalen is als ik de weg kwijt raak, maar toch de weg links of rechtsom weer probeer te vinden, maar dat niet goed lukt.

 

Nogmaals mijn excuus, maar dit wilde ik weliswaar offtopic, NIET graag, maar wel een beetje genoodzaakt, even kwijt.

aangepast door ilseonline

Ga ik later invullen, de oude info klopte niet meer.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Beheerder

Dat kunnen wij natuurlijk niet weten. Wellicht een goed plan om in je handtekening te vermelden dat je af en toe onbedoeld wat kunt afdwalen. Dan kunnen leden er rekening mee houden :)

 

Maar goed terug naar je vraag:

 

Dat met die 100Hz of meer is al beantwoord en kan je met bovenstaande link nalezen. De keuze voor de TV (zeker in dit relatief kleine formaat) is verder puur een keuze van smaak. Ga in de winkel kijken en kies daar uit wat je bevalt en laat ons vooral weten wat je gekozen hebt ;)

 

Mvg,

 

Michel

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je maakt het jezelf veel te moeilijk. Jij probeert het beste apparaat binnen jouw budget te vinden. Maar dat bestaat helemaal niet! Hou je bij 1 merk, kies een serie die je mooi vindt en koop dan het model dat je mooi vindt.

 

Ook niet lopen neuzelen over 32 of 40 inch, je koopt het formaat dat jij groot genoeg vindt voor in je huiskamer.

 

Ook of je nu DVB-T hebt is onbelangrijk, dat bestaat over 2 jaar niet meer.

 

Mijn advies, koop een Samsung in jouw gewenste formaat binnen jouw budget. Klaar!!!

  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat kunnen wij natuurlijk niet weten. Wellicht een goed plan om in je handtekening te vermelden dat je af en toe onbedoeld wat kunt afdwalen. Dan kunnen leden er rekening mee houden :)

 

Maar goed terug naar je vraag:

 

Dat met die 100Hz of meer is al beantwoord en kan je met bovenstaande link nalezen. De keuze voor de TV (zeker in dit relatief kleine formaat) is verder puur een keuze van smaak. Ga in de winkel kijken en kies daar uit wat je bevalt en laat ons vooral weten wat je gekozen hebt ;)

 

Mvg,

 

Michel

 

Ik begrijp je handtekening, moet daar nog even over nadenken, want het heeft twee kanten. Het is niet leuk om nog een stempel erbij te krijgen, aan de andere kant kunnen anderen als ze het lezen daar rekening mee houden, het voelt dus een beetje dubbel.

 

Keuzes maken vindt ik erg moeilijk, daarom neem ik een aanloop voor de bekende BTW en staffelkortingsdagen waarbij meestal de meeste winkelketens in mee gaan en het geen reclame meer is. ;)

 

Ik ga op de volgende punten letten:

 

Het beeld moet mooi zijn, liever niet te veel reflecteren.

Het geluid moet zover dan zonder versterker aan te sluiten mooi zijn, aansluiten als extra is wel weer handig.

Ik gebruik teletekst, dus het vasthouden van pagina's en sub-pagina's is handig.

De bediening moet handig zijn, dus niet 3 keer op een knop drukken om uit de teletekst te komen.

 

Een leuke bijkomstigheid is Smart TV.

 

Over picture in picture ben ik niet uit, het kan handig zijn, ik zou het moeten zien, heeft iemand zoiets, gebruik je dat dan ook en wat is jouw ervaring?

 

De 32 inch of 40 inch, dat moet ik gewoon gaan bekijken, maar ik neig naar 32inch i.v.m. dat ik  het meest tegen kom met de afstand die ik van het toestel af zal zitten (3 a 3,5 meter) en dan lijkt mij 40 inch erg groot. In de winkel lijken 32 inch TV's erg klein, staan vaak weg gewerkt in een hoek van een winkel voor de gene die zo graag kleiner willen, maar ik heb nooit groter dan 70cm CRT TV 3:4 gehad, dat vond ik al een bakbeest, maar hoe dat te vergelijken is met de TV van nu, ik heb geen idee.

aangepast door ilseonline

Ga ik later invullen, de oude info klopte niet meer.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Goed bezig Ilse je laat je niet uit het veld slaan en gaat gewoon door, je hebt groot gelijk je kunt maar 1 x je geld uitgeven en dan wil je wel dat je waar voor je geld krijgt.

Het nadeel hier is dat iedereen zijn mening verspreid en iedereen het van een andere kant bekijkt en andere favorieten heeft.

Ik weet dat er een site is waar je tegen een kleine vergoeding onafhankelijke tests kan bekijken van allerhande producten ze zijn specifiek gericht op consumenten ;)  mischien dat je daar meer aan hebt?

VU+ UNO 4K & VU+SOLO2 openpli 4.0 multifeed astra 1,2,3 & hotbird

Link naar reactie
Delen op andere sites

Goed bezig Ilse je laat je niet uit het veld slaan en gaat gewoon door, je hebt groot gelijk je kunt maar 1 x je geld uitgeven en dan wil je wel dat je waar voor je geld krijgt.

Het nadeel hier is dat iedereen zijn mening verspreid en iedereen het van een andere kant bekijkt en andere favorieten heeft.

Ik weet dat er een site is waar je tegen een kleine vergoeding onafhankelijke tests kan bekijken van allerhande producten ze zijn specifiek gericht op consumenten ;)  mischien dat je daar meer aan hebt?

 

Bedoel je de consumentenbond?

 

Iedereen heeft zo zijn/haar smaken, dat is inderdaad erg lastig.

 

Kom maar op met die site, desnoods even via PM.

 

Ik ben bij een *** geweest, maar naast een hoop type nummers en verschillende merken waarvan er ook al verschillende zijn genoemd, kwamen er nog een paar bij. Het vervelende van zo'n zaak is dat men alle TV's een FULL HDTV signaal geeft, dan is alles mooi, dus dat is geen echte vergelijking.

Ga ik later invullen, de oude info klopte niet meer.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

inderdaad de site die je noemt die bedoel ik, weet niet zeker of dat hier op het forum wordt gezien als reclame want dat mag niet maar je snapte de hint in elk geval :-)

VU+ UNO 4K & VU+SOLO2 openpli 4.0 multifeed astra 1,2,3 & hotbird

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ilse,als je niets tegen een grotere tv hebt kwa looks, raad ik je beslist het grootste formaat aan dat je budget je toestaat en je fysiek in de ruimte kwijt kunt.

Zit hier op eenzelfde kijkafstand als jij, heb nu een 50" en de volgende gaat zeker groter worden.

 

Als het verbruik wat minder van belang is kun je ook voor een plasma kiezen, vooral Panasonic heeft daar momenteel enkele aantrekkelijke modellen in.

Wat is jou kijkgedrag, staat je tv altijd aan dan is plasma wellicht niet zo'n voor de hand liggende keuze maar het beeld is doorgaans stukken beter als je ook de prijzen in de vergelijking meeneemt.

Voor sport is een plasma over het algemeen en zeker bij een wat kleiner budget ook een interessante optie.

 

En dan nog het geluid, sommige tv's zijn zo ondiep dat er gewoon geen ruimte is voor fatsoenlijke speakers, dat maakt natuurlijk niet uit als je het geluid via een av versterker ten gehore brengt maar als je luistert naar het geluid dat uit de tv zelf komt dan kan dat makkelijk van doorslaggevend belang zijn in een aankoopbesluit.

 

Handig kan ook de pricewatch zijn die je op tweakers.net kunt vinden, daarmee kun je eenvoudig alle modellen vinden die aan jou eisen voldoen, formaat, prijs, etc etc

Vervolgens probeer je die lijst steeds kleiner te maken door minder merken te kiezen en door reviews te lezen.

 

Aangezien alle tv's tegenwoordig zowat voorzien zijn van een Samsung of Sharp paneel zou je daarmee kunnen beginnen eventueel aan te vullen met design of features die jou erg aanspreken.

aangepast door mietde

You cannot ignore that member

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb al jaren een LCD van Samsung. Beeld is i.d.d. niet te reflecterend. Groot nadeel vind ik de geluidskwaliteit. Is ook een beetje gebruikelijk. Hoe 'platter' de TV behuizing, hoe minder ruimte voor luidsprekers. Vooral natuurlijke bas en hoge tonen is bedroevend. Je word bijna gedwongen om een peperdure soundbar aan te schaffen!!

 

Ik heb overigens het idee dat het geluidsvolume steeds zwakker wordt, maar dat schrijf ik toe aan de satellietontvanger.

 

Ik heb het goedkoop opgelost door mijn middenklasser PC geluidsset van Logitec (2:1) aan te sluiten op de hoofdtelefoonaansluiting van de TV. Echt een wereld van verschil..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...